Pyeonghwa: jediná severokorejská automobilka skončila

Automobilka Pyeonghwa nesplnila očekávání a zastavila svoji výrobu. Informací ze Severní Koreje je pouze málo, takže o důvodech se můžeme jen dohadovat.

V posledních dnech se o zbídačelé komunistické zemi hovoří často, ovšem s automobily a děním kolem nich to bohužel příliš nesouvisí. Na sklonku loňského roku však bylo rozhodnuto, že po nějakých deseti letech ukončí svůj provoz jediná tamní automobilka jménem Pyeonghwa. A abychom to blíže vztáhli k událostem posledních týdnů, v korejštině prý slovo pyeonghwa znamená „mír“…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé z vozů, jež v továrně Pyeonghwa vznikaly

Společnost Pyeonghwa Motors byla založena v roce 1999 vlivným náboženským hnutím Církev sjednocení v čele s kontroverzním reverendem Sun Myung Moonem (zemřel vloni) a severokorejským státním podnikem Ryonbong General Corporation. Firma Pyeonghwa Motors byla nepříliš úspěšným podnikem (ačkoli údajně svého času vykazovala zisk), který pracoval na zlomku své výrobní kapacity, jež navíc sestávala jen z licenčních montáží vozů zahraničních značek.

BMW bude čínské Brilliance dodávat motory TwinPower Turbo (N20)

BMW bude čínské Brilliance dodávat motory TwinPower Turbo (N20)

Vždy šlo spíše o jakýsi umělý prostředek pro sbratřování obou Korejí. Zatímco roční kapacita závodu činila 10 000 automobilů, jejich produkce se pohybovala pouze v řádu stovek. Firma Pyeonghwa Motors je údajně dodnes jediným severokorejským subjektem s právem vyrábět automobily a obchodovat s nimi. Šéf společnosti Pyeonghwa Park Sang Kwon již požádal příslušné úřady o povolení k podnikání v jiném odvětví.

K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

Většina z modelů ve výrobním programu Pyeonghwa Motors pocházela od čínské společnosti Brilliance Jinbei Automotive, šlo o pick-upy a minibusy opírající se vesměs o obstarožní konstrukce Toyota HiAce (na něž jsou u Brilliance mimochodem experti). Na přiloženém videu vidíte také licenční Fiat Palio, který se do Severní Koreje dostal opět přes Brilliance, v menších počtech v Pyeonghwa Motors vznikaly také jihokorejské sedany SsangYong Chairman (alias Mercedes-Benz W210).

Foto: Pyeonghwa Motors

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků