PwC: Do pěti let se vyrobí desetkrát více elektromobilů

Loni světové automobilky vyrobily přes 90 tisíc vozidel na elektrický pohon. Podle nejnovějších odhadů se očekává, že do roku 2016 světová produkce elektromobilů vzroste na více než 950 tisíc vozidel, uvedla ve své studii automobilová expertní skupina auditorské firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).
PwC: Do pěti let se vyrobí desetkrát více elektromobilů

Podle PwC v současnosti již téměř neexistuje automobilka, která nemá v záloze alespoň ve vývojové fázi nějaký elektromobil. Například Škoda Auto testuje flotilu deseti elektrických Octavií a se sériovým elektromobilem na bázi modelu Citigo počítá v roce 2014.

„Již v příštím roce překročí světová produkce elektromobilů hranici půl milionu vyrobených kusů. Elektromobily jsou jednou z možností, na kterou se výrobci automobilů zaměřují ve snaze o splnění stále přísnějších emisních limitů. Masivnějšímu rozšíření tohoto pohonu však stále brání jen pomalu se rozšiřující infrastruktura a relativně krátká výdrž baterií,“ uvedl Jiří Zouhar z PwC Česká republika.

Výrobci si podle něj uvědomují vzácnost řady vstupů pro jejich výrobu, a současné elektromobily tak jistě nepředstavují finální technologii. Automobilky se proto poohlížejí i po alternativách využívajících dostupnější zdroje.

Rostoucí produkce elektromobilů souvisí i s větším zájmem automobilek i jejich zákazníků o ekologickou stránku provozu vozidla. Svou roli hraje i regulace na národní i mezinárodní úrovni. 

Soumrak velkoobjemových motorů?

Výroba automobilů s motory s objemem nad čtyři litry klesne během následujících pěti let o 14 procent, produkce aut s objemem válců mezi 3000 a 4000 ccm bude stagnovat. A to v období, kdy globální produkce automobilů se za následujících pět let zvýší o třetinu. 

 

 „Stále přísnější ekologické limity, rostoucí ceny benzinu a ekologičtější cítění zákazníků mění zažitá pravidla v automobilovém průmyslu. Automobilky tak řeší nejen to, jak poskytnout zákazníkovi nejlepší požitek z jízdy, ale musí mu dát jistotu, že se svým vozem nezůstane před branami města s ekologickými limity. Supersportovní či terénní vozy na elektrický pohon či biopaliva tak už dávno nepatří jen do kategorie studií a prototypů,“ dodal Zouhar.

V Česku jezdí více než 150 elektromobilů. Loni se jejich počet zvýšil zhruba o polovinu. Vyšší poptávce brání vysoké pořizovací ceny, které jsou o desítky procent vyšší než u srovnatelných modelů se spalovacím motorem.

Například Peugeot iOn vyjde na více než 700 000 korun. Loňské evropské auto roku Opel Ampera stojí více než jeden milion Kč. Nejlevnější benzinové vozy začínají na 155 000 korunách.

Zdroj: E15.cz


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků