Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

je to složitější, kdyby se to dostalo do výroby, tak to dopadne jak teď. Prostě by na to lidi neměli. Myslím, že se tohle opakuje a škoda vyrábí vše dražší a dražší a může jí to stát místo na trhu, prostě musí se ptát lidí, jestli na to mají peníze a nezaměřovat se jen na státní správy.

Odpovědět  |   | 
Pajošek  |  02. 05. 2020 09:41

Měli neměli, ano bylo by to větší a dražší. Ale oproti západním vozům by to byl stejně vrak. V AZNP nikdy moc velcí myslitelé nebyli. Řekni mi, které české osobní auto bylo mezi léty 1945 - 1989 fakt dobré, rád si to poslechnu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  02. 05. 2020 10:12

Tatraplan, Tatra 603.

Odpovědět  |   | 
Pajošek  |  02. 05. 2020 18:30

Hmm, máte pravdu. Dokonce v obou případech. Akorát, že ani jeden z nich není AZNP. Takže beru zpět že Češi neměli dobrý vůz, ale že v AZNP nebyli velcí myslitelé platí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 05. 2020 09:09

Technicky vzate, Tatraplan sa posledne dva roky vyrabal v AZNP ;)

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 05. 2020 07:45

603? Dvoutunovej tank s poddimenzovanejma brzdama a silenou nedotacivosti?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 05. 2020 09:08

Ono ta 603 v hodnoteni jednotlivych konstrukcnych rieseni nebola zla. A ja to auto milujem, pretoze je v kazdom smere cool.

Ale nebol to ziaden zazrak ani revolucny model.

Co sa tyka Tatraplanu a predvojnovych aerodynamickych modelov - boli cool a svojim sposobom revolucne, ale vacsina vznikla v tak malych poctoch, ze dnes by sme ich pokladali za homologacne prototypy.

77 - 249 kusov
97 - 508 kusov
87 - 3056 - za 9 rokov (ak odratam 5 rokov vojny)

Akurat Tatraplanu sa vyrobilo cez 6000 kusov

Odpovědět  |   | 
pacho  |  02. 05. 2020 13:51

ešte ba som pridal favorit. motorky jawa a čz.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 05. 2020 12:01

Motorky jawa a čz boli od 60. rokov zúfalo zastaralé krámy. ČZ aspoň s radou 477 mala snahu skopírovať Suzuki radu K, jawa vyrábala motor z peráka až do roku 1984, ked spravila ohromnú modernizáciu - hliníkové valce s liatinovými vložkami. To už japončíci niekoľko rokov mali technologiu keramického povlakovania...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  02. 05. 2020 14:43

Měl jsem možnost se detailně seznámit s technikou BMW 327 konstrukčně z roku 1935 a mohu odpovědně prohlásit, že plánovaná Škoda jim nemohla čuchnout ani k zadku. Samozřejmě konstrukční prvky jako pákové tlumiče nebo čelisťové brzdy byly poplatné své době, ale technická řešení jako třeba použité hořčíkové slitiny, samoregulační vymezení brzdné vůle o motoru nemluvě byla na svoji dobu unikátem. Klobouk dolů před konstruktéry BMW.

Odpovědět  |   | 
To je kauf  |  02. 05. 2020 15:32

600, 603, MB-1000 ve své třídě a době, Jawa Minor, Škoda Tudor.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 05. 2020 18:15

To víš že to byl vrak ubožáku zaslepenej....sice by se na to BMW absolutně nechytalo protože tou dobou byli pozadu ve všem a Mercedes tak daleko také nebyl ale určitě to byl vrak :D

Odpovědět  |   | 
krtek  |  02. 05. 2020 09:44

Ono s tou státní správou to není tak výnosné, mám služební fabii 2kové řady a má tam velkoobchodní cenu bez DPH nějakých 130.ooo ,novou jsem s díky odmítnul, protože fakt do města nepotřebuju start stop, hlídání když někdo ve vedlejším pruhu zabrzdí a podobné vychytávky , k tomu litrovej motor... I osobně zůstanu u 1,4 16v co mám ve své popelnici od škodovky., koupi nového auta odložím až zas začnou dělat auta s normálními atmosférickými motory.

Odpovědět  |   | 
Pajošek  |  02. 05. 2020 09:49

Auta s atmosférickými motory se dělají. Jde jen o to, zda chceš Jimny nebo Mustang?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  02. 05. 2020 10:02

Nebo Toyotu Corolla, Mazdu, Fiat Tipo, Hyundai i20 nebo i30...

Odpovědět  |   | 

ty máš nějakou smlouvu, že nesmíš koupit jiné auto než škoda? Ta cena je abys od toho platil daň jestli to používáš i ke své potřebě. Rozved to.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 05. 2020 15:49

Koncern VAG dělá atmosférické motory a všechny jsou velmi dobré.

Odpovědět  |   | 
Kvak  |  02. 05. 2020 16:55

Bohužel jen mimo eu.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 05. 2020 17:59

Ne, V10 i V12 se nabízejí i zde.

Odpovědět  |   | 
ZF  |  03. 05. 2020 09:41

Vyloženě mainstream motory.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 05. 2020 08:24

Celý příspěvek mi vyzněl tak, ze koncern nenabízí “normální” atmosféry. Normální je subjektivní pojem, proto by bylo dobre zmínit, ze Lamborghini nabízí V12 6.5l a Audi V10 5.2l. Oba motory jsou koncernové a oba jsou atmosférické.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  02. 05. 2020 18:45

1. Dnešní Škoda je hlídaná VW . Nedovolí ji žádný přešlap
2. ČR neuživí žádnou automobilku. Živí je export

Takže nemějte strach kupci v ČR fakt nejsou hlavní a ta firma má dost lidí kteří se o strategii prodeje postarají. Oni narozdíl od hospodských fanoušků nejsou hloupí.

Odpovědět  |   | 
jenicek54  |  02. 05. 2020 11:58

zatopit? vždyt vypadá jak Taunus 12 jehož kvalita by se se Škodou nedala srovnat

Odpovědět  |   | 
HRD  |  03. 05. 2020 08:20

škodovka zase někomu zatápí

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  03. 05. 2020 12:40

Samozřejmě, že BMW i Fordu mohla zatopit. Třeba kdyby na parkovišti vedle nich chytla plamenem.
Vzpomněl jsem si, jak se mi dostala do rukou tiskovina ze Škodovky o nové verzi oktávky, co psali novináři, kteří se v ní mohli svézt. Když jsem přečetl co psali mezi řádky, tak mi vyšlo: "Ále jó, nic moc, ale jezdit se v tom dá."

Odpovědět  |   | 
eurošík  |  02. 05. 2020 13:22

Nielenže tie vozy boli väčšie,ťažšie,drahšie ale aj smädnejšie. Spotreba benzinu tej 1tonovej 1500vky sa kludne mohla vyšplhať na 10/12 l,vzávislosti od modelu a tým sa tie vozy našincom aj chalupárom finančne ešte viac vzdalovali.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  02. 05. 2020 13:36

Ježiš, další fňukaní o prototypech. Lol. Škoda byl děsnej křáp.

Odpovědět  |   | 
Lukáš Nachtmann  |  02. 05. 2020 14:18

Dobrý den,
Odkud čerpáte informace? Odkud máte fotografie?
LN

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  04. 05. 2020 08:57

Z PR oddelenia Skoda Auto.

Vy ste tu novy, vsak :)

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  02. 05. 2020 14:43

Tohle plakani po neuskutecnenych prototypech ponekud zapomina na to, ze to co se bude vyrabet nedeterminovalo to co dokazi designeri vymyslet, ale co dokaze fabrika vyrobit. Mladoboleslavska Skodovka stezi vyrabela modely co nakonec skoncily v seriove vyrobe a nejake ambiciozni projekty na tehdejsi spickove zapadoevropske urovni byly naprosto mimo moznosti fabriky, ktera v kvalite a technicke vyspelosti patrila naopak tehdy uz velmi na vychod Evropy. Coz je neco co si samozrejme ti lide, kteri o tom co se bude vyrabet rozhodovali velmi dobre uvedomovali.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  02. 05. 2020 15:37

Na konci 60. let to bylo přesně naopak. Byla to nově postavená fabrika s moderní výrobní linkou a s některými velmi moderními technologiemi (tlakové lití hliníku). Ve srovnání například s britskou výrobou, kde to ještě v 70. letech vypadalo jako za krále klacka a proto taky zkrachovali.
Problém bylo socialistické hospodaření, které z fabrik tunelovalo zisky a znemožňvalo kumulaci kapitálu pro další rozvoj. Takže v 80. letech to furt byla ta fabrika z 60. let s modelem z 60. let.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  03. 05. 2020 09:49

Bohužel to je přesně pravda. Problém té doby a systému nebyl v tom, že by u nás nedokázali vymyslet auto nebo něco jiného (včetně třeba spotřební elektroniky) na tehdejší světové úrovni, ale v tom že nebyly peníze na zavedení do výroby. Prostě a jednoduše - stávající linka nestíhala vyrábět embéčka pro masy a na stavbu nové linky a v podstatě nové fabriky pro nový větší typ nebyly peníze. Proto to celé padlo.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  02. 05. 2020 18:51

Což vzato selektivní paměti dnešních seniorů je odmítána pravda. Mnoho dnešních dědu nedokáže přiznat, že za jejich mladí to sitali za prd a utapějí se idealizovaným i vzpomínkami. Které je m mladí rozhodně nevrátí.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  02. 05. 2020 23:31

Ono také to, co se bude vyrábět musela povolit strana a vláda. Limitující možnosti fabriky nebo chtění top managementu mohli být malinko jinde.

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  02. 05. 2020 15:01

Amezy ťím f Koreijszké Republyce....

Odpovědět  |   | 
HRD  |  03. 05. 2020 08:19

Hoši, když do toho nebudu motat politiku, všechny prototypy, který škodovka připravovala, opakuju - všechny - byly vyloženě HNUSNÝ. Jako když design dělal slepej s jednovokym. Jak zpívá Honza vyčítal: Půl kastle byl hranatej, půl kastle byl kulatej. Z fotek všech prototypů se mi chce blejt. A je dobře, že se tím nikdo dál nezabýval. Přece jen měli alespoň nějaký rozum (nebo vkus). Nakonec to, že i blbou stopětku nám dizajnovali italové svědčí o tom, co jsme zde měli za dizajnéry…

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  04. 05. 2020 09:59

Tak karosářské firmy komunisti s rokem 48 zlikvidovali, z největší udělali fabriku na autobusy.
Ale moc bych se jim neposmíval, tenhle inženýrsko-technický přístup ke konstrukci v ČR stále přetrvává. Výrobek u nás navrhuje inženýr. Když to chodí, je to dobrý. Designer se pozve možná nakonec, když zbydou prachy, aby to nějak namašlil a opentlil. Úplně nejlíp nějakou soutěží pro studenty, to vyjde nejlevněji.
Problém je, že lídři trhu to dělají přesně opačně. Nejdřív vymyslí co a proč se bude prodávat, pak to designer navrhne, aby to všichni chtěli/bylo snadné k používání a pak teprve přichází inženýr, který se do toho musí vejít.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  04. 05. 2020 12:53

Tak oni hlavně neukázali ty varianty, které chystali do výroby...zadejte si to do vyhledávače a uvidíte jak to mělo vypadat. Na tu dobu byly motory slušné, navíc modulární od snad 1.2 po 2.0L. Výkon varianty 1.5 byl 62kW, tedy o 2kW více než BMW 1500. Klimatizace, automat, vzduchové odpružení, nezávislé zavěšení, ABS...navíc ten finální design byl velice povedený...myslím že by BMW opravdu mohlo mít potíže, jelikož jejich technika by tehdy na Škodu nestačila. Bohužel bylo vše jinak.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  05. 05. 2020 16:49

ale to se místním politickým pitomcům nehodí a je těžké přiznat že jsme v něčem byli napřed před tím "západem" :D

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  06. 05. 2020 19:34

V čem? Oni to dokázali dotáhnout do sériové výroby. Vyrábět prototypy umí kde kdo.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  06. 05. 2020 23:04

Dokončovala se palubní deska, technika byla hotová. Připravovala se výroba. Bohužel soudruzi rozhodli, že budeme vyrábět malá lidová auta a vše šlo do kopru. Fakt nevím kde ty vaše debilní neověřené a tendenční informace berete. Neposlouchejte každý žblept který vám bůhvíkdo nasadí do hlavy.

Odpovědět  |   | 
Robert  |  05. 05. 2020 23:35

Přesně tak, prototypy od Giugiaria byly nádherné a kdyby se to dostalo do výroby, tak to bylo auto na evropské úrovni.

Odpovědět  |   | 
ijon  |  06. 05. 2020 11:47

Jenže všechno bylo jen ve fázi zkoušek a testů, motorů bylo celkem do deseti kousků, aut snad celkem 15 nebo kolik. AZNP ale sama rozhodně neměla prostředky na tak rozsáhlou investici a komouši je neposkytli a projekt ukončili. Takže se můžeme jen dohadovat, jak dlouho by všechno trvalo dotáhnout do nějaké rozumné technické spolehlivosti, i když zapomeneme na automat, vzduchové odpružení nebo ABS. I ta klimatizace by byl velký problém. Mezitím by už bylo BMW nebo podobní o generaci nebo dvě dál.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  06. 05. 2020 23:16

A to jste vyčetl kde? Na uvedení do výroby peníze byly, továrna byla hotová, nová a na úrovni. Vše bylo zafinancováno. Motory se pak používaly v motorsportu takže jich asi bylo víc, pro zajímavost 2.0 varianta tu měla 163hp. Klimatizace jsme zde tou dobou vyráběli a nebyl problém koupit hotový modul, případně ho uspůsobit pro automobil. A BMW svou slavnou 1500 s vlečnou, notoricky poruchovou nápravou, vyrábělo do roku 77. Takže tam žádný únik v technice nevidím protože by měli problém dohnat škodu, ne my BMW. A ano, ten vzduchový podvozek atd, to zní trochu zbrkle, ale pokud vím, vše do čeho se čeští konstruktéři dali, tak fungovalo nad rámec požadavků, takže kdo ví. A pro úplnost, to auto mělo financovat svůj vlastní vývoj, proto se s automatem a klimou počítalo až po "faceliftu". Ještě nějakou pecku sem pusťte, rád si přečtu nějaký další kalkul a doplním ho o skutečné informace.

Odpovědět  |   | 
Peter77  |  04. 05. 2020 19:50

Ford novinky na jednom miste: http://www.fordauto.sk/...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 98 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A