Původní Mini si můžete sami proměnit v elektromobil. Sada vyjde na 263.000 Kč

Chcete ze svého starého Mini udělat elektromobil? Žádný problém, tato britská firma vám zajistí potřebnou techniku.

Trh klasických vozů přestavěných na elektromobily se nepochybně rozrůstá. Britská společnost Swindon Powertrain minulý rok představila Swind E Mini, tedy staré Mini, které vybaví vlastním elektrickým ústrojím a prodá vám ho jako hotové auto. Teď však firma přichází s možností pro jedince, kteří by se do konverze svého Mini na elektromobil rádi pustili sami.

Od 8850 liber bez daně (asi 263.000 Kč) tak dostanete kit, kterým vlastnoručně nahradíte originální benzinový A-Series motor britské klasiky za elektromotor. Hlavním prvkem je nedávno předvedený HPD E elektromotor, který s novými úchyty zasadíte na místo původní jednotky bez jakýchkoliv dodatečných úprav motorového prostoru Mini.

Chevrolet udělal z klasického Blazeru elektromobil. S praktičností má ale problém

Chevrolet udělal z klasického Blazeru elektromobil. S praktičností má ale problém

Celý kit váží jen 70 kg, tedy zhruba polovinu originálního motoru s převodovkou. Součástí je i standardní diferenciál, ačkoliv firma nabízí za příplatek i samosvornou variantu a další možné upgrady a příslušenství. A záměrně je přitom uvedena cena „od“...

Mezi dalšími příplatky se totiž za několik dalších tisíc liber objevuje i samotná baterie, která není součástí kitu. Modul o kapacitě 24 kWh umožní zmíněnému Swind E Mini dojezd zhruba 200 kilometrů. Elektromotor pak Mini zajistí výkon 80 kW (109 koní), takže o svižnou jízdu bude postaráno.

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Nabídkou kitu hledí Swindon Powertrain nejen na jednotlivce, kteří si chtějí své staré mini upravit sami v garáži, ale také na další firmy zajišťující konverze klasických a dalších vozů na elektromobily. Portfolio vhodných elektromotorů a kitů by se tak mohlo do budoucna rozšířit. Mimochodem, pokud vás zajímá cenovka hotového Swind E Mini (v galerii), u něj začíná cena na 79.000 liber (asi 2,35 milionu korun).

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků