Limuzína má délku 6,62 metru a později má dorazit i dvanáctiválcová varianta s výkonem přes 850 koní. Zajímavé také je, že ruské limuzíny se mají od konce letošního prodávat pod značkou Aurus.

Limuzína má délku 6,62 metru a později má dorazit i dvanáctiválcová varianta s výkonem přes 850 koní. Zajímavé také je, že ruské limuzíny se mají od konce letošního prodávat pod značkou Aurus.

Vývoj nové limuzíny, jejíž jméno lze přeložit jako průvod či kolona, stál v přepočtu 4 miliardy korun a za autem stojí kromě jiného i Porsche Engineering, které pomáhalo s návrhem přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu téměř 650 koní.

Vývoj nové limuzíny, jejíž jméno lze přeložit jako průvod či kolona, stál v přepočtu 4 miliardy korun a za autem stojí kromě jiného i Porsche Engineering, které pomáhalo s návrhem přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu téměř 650 koní.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná „nalít“ do vývoje v přepočtu 25 miliard korun.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná „nalít“ do vývoje v přepočtu 25 miliard korun.

Údajně se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Údajně se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vůz nevznikl jako ryze samostatný projekt, jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska

Vůz nevznikl jako ryze samostatný projekt, jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska

Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovku si však Rusové navrhli sami. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovku si však Rusové navrhli sami. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Sedan na délku údajně měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje přeplňovaný 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m.

Sedan na délku údajně měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje přeplňovaný 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m.

Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a Chrysleru 300C, případně Lancie Thema. Poslední vůz zmiňují hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a Chrysleru 300C, případně Lancie Thema. Poslední vůz zmiňují hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se!

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se!

Vývoj nové limuzíny, jejíž jméno lze přeložit jako průvod či kolona, stál v přepočtu 4 miliardy korun a za autem stojí kromě jiného i Porsche Engineering, které pomáhalo s návrhem přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu téměř 650 koní.
Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná „nalít“ do vývoje v přepočtu 25 miliard korun.
Údajně se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.
Vůz nevznikl jako ryze samostatný projekt, jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska
9
Fotogalerie

Putin svou novou limuzínu ukázal arabskému princi. Je prý lepší než Mercedes

Video ukazuje, jak pyšný na svůj nový vůz je Putin. Korunní princ Abu Dhabi jej přirovnal ke svému prodlouženému Mercedesu třídy S.

Když si domů přivezete nové auto, nejspíš svým blízkým i prvním návštěvám neváháte jej hrdě ukázat - je to přeci stále výjimečný okamžik. I přes to, že je dnes automobil mnohem více spotřebním zbožím, než tomu bylo dříve. Zřejmě to ale stále ještě platí i v těch nejvyšších politických patrech.

Vladimír Putin nedávno obdržel svou novou limuzínu ruského vývoje a výroby. Příležitost ji prezentovat dostal v Moskvě při návštěvě korunního prince Abu Dhabi, Mohammeda bin Zayed Al Nahyana.

Video ukazuje, jak Putin svůj novým povoz hrdě prezentuje, dokonce si oba státníci na chvíli poseděli na těch nejdůležitějších - tedy zadních - sedadlech. Podle popisu videa korunní princ dokonce pronesl, že je to lepší, než jeho Mercedes.

Novinka je součásti projektu Kortež, který se zaměřuje na restart produkce ruských aut. Na vývoji limuzíny se mělo podílet i Porsche. Sedan na délku měří téměř sedm metrů. Rusové stále tají podrobnější informace, ale podle spekulací se pod kapotou "převaluje" dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu přes 800 koňských sil.  Má 6,6 litru a točivý moment zhruba 1000 N.m. Převodovka je "domácí".

Doporučujeme

Články odjinud