Pustit ruce z volantu Fordu bude možné už příští rok. První bude Mustang Mach-e

Technologie ADA umožní řidičům vozu Ford Mustang Mach-e pustit na vybraných silnicích ruce z volantu. Za autonomní jízdu však zákazníci dvakrát zaplatí.

Blíží se doba, kdy řidič nebude za volantem vozu tak moc potřebný jako doposud. Automobilky masivně investují do autonomního řízení a chtějí naučit auta jezdit bez lidského zásahu. Jedním z aktivních propagátorů autonomního řízení a jeho technologií je i Ford. Ten tvrdí, že majitelé Fordu Mustang Mach-e už budou moct pustit ruce z volantu.

Ford Mustang Mach-E se nabíjí rychleji, než se udávalo. Výsledky jsou o 30 % lepší

Ford Mustang Mach-E se nabíjí rychleji, než se udávalo. Výsledky jsou o 30 % lepší

To bude umožněno díky technologii Active Drive Assist (ADA), na kterou se bude moct nový elektromobil značky připravit paketem Active 2.0 Prep Package. V druhé polovině příštího roku pak Ford spustí prodej již samotného softwaru, který do vozu funkci nainstaluje. K instalaci postačí navštívit dealera.

Cena za toto příslušenství by neměla být moc vysoká. Ford chce cenu postavit tak, aby byla konkurenceschopná. Vozy vybavené touto technologií budou používat senzory a data z GPS, aby mohly jezdit po vyhraněných silnicích bez asistence řidiče. Ford už prý zmapoval 100.000 mil silnic v Kanadě a USA. Kdy se tato technologie podívá do Evropy, zatím nevíme.

Ford Mustang Mach-E si odbyl svůj evropský debut. Naše verze se bude dost lišit

Ford Mustang Mach-E si odbyl svůj evropský debut. Naše verze se bude dost lišit

Darren Palmer z oddělení bateriových vozidel Ford prozradil webu Motor1.com, že soužití se systémem ADA bude velmi jednoduché. Napřímo řekl, že některé konkurenční systémy drží auto v jízdním pruhu až příliš pevně a pokud chce řidič provést manévr, musí se s volantem přít. U systému ADA prý bude stačit jednoduše pohnout volantem.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků