Působivý Crossover Concept od Mini

O novém modelu Mini jsme se toho zatím mnoho nedozvěděli. Ještě před Paříží vám ale můžeme říci více a ukázat jeho první snímky.

Krátce před začátkem autosalonu v Paříži automobilka Mini, součást BMW Group, představila svůj nový model, který na výstavě v podobě studie představí. Jméno pro něj zatím nemá, a tak jej zatím označuje prostě jako Crossover Concept. Stále však zřejmě zůstává ve hře jméno Crossman. Bude se jednat o čtvrtou karosářskou variantu Mini, která následuje po původním dvoudveřovém kompaktu, roadsteru a prodlouženém Clubmanu.

Crossover Concept měří na délku bezmála čtyři metry a je vysoký 1 598 mm a široký 1 830 mm, takže z palety Mini bude největší. Čtveřice bočních dveří je uspořádána asymetricky. Na celé pravé straně a u řidiče jsou dveře zavěšeny běžným způsobem, tedy na předních závěsech. Levé dveře zadní se však vyklápí a odsouvají podobně jako u MPV. Každý ze čtyř cestujících má k dispozici vlastní sedadlo, ale lze s úspěchem pochybovat, že toto efektní, avšak nepříliš praktické řešení přežije do produkčního stádia modelu. 

Dalšími zajímavými prvky jsou bezrámová skla a chybějící sloupek B na straně za řidičem. Střecha se vyznačuje shrnovacím krytem v celé její délce a podélníky, jež poslouží k přepravě lyží a dalšího volnočasového náčiní. V zádi se nachází dveře odklopné vpravo a mají zřejmě zasouvatelné, rovněž bezrámové okno pro snadnější manipulaci. Příjemně vypadá z praktického hlediska také nízký nákladový práh.
 
Interiérem po celé jeho délce paralelně prochází dvojice kolejnic v podélné ose vozu, jež nesou řadu úložných prostorů pro cestující na všech sedadlech. Jak je patrné z připojenýh snímků, poslouží také k posunování podnosů s jídlem a nápoji mezi sedadly předními a zadními. Palubní desce vévodí velký, kulatý sdružený přístroj, jenž vypadá ako trojrozměrný. Právě zde je soustředěna většina ovladačů a kontrolních přístrojů palubních systémů včetně navigace a stupnice tachometru je situována po jeho obvodu.

Tento „globus“ lze svisle rozdělit do dovou hemisfér, z nichž každá je viditelná pouze řidiči, nebo jeho spolujezdci. Díky tomu může váš spolucestující brousit po internetu, zatímco se vy nerušeně věnujete údajům potřebným k jízdě. Tento globus slouží také zapalovacímu systému. Do příslušného otvoru vložíte akýsi šém, jeho stiskem motor spustíte a opětovným stiskem jej zhasnete a tento šém můžete vyjmout.

Konečné provedení Crossoveru od Mini určené k sériové výrobě bude oficiálně představeno na začátku příštího roku, pravděpodobně na autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Crossover Concept od Mini

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků