Působivý Crossover Concept od Mini

O novém modelu Mini jsme se toho zatím mnoho nedozvěděli. Ještě před Paříží vám ale můžeme říci více a ukázat jeho první snímky.

Krátce před začátkem autosalonu v Paříži automobilka Mini, součást BMW Group, představila svůj nový model, který na výstavě v podobě studie představí. Jméno pro něj zatím nemá, a tak jej zatím označuje prostě jako Crossover Concept. Stále však zřejmě zůstává ve hře jméno Crossman. Bude se jednat o čtvrtou karosářskou variantu Mini, která následuje po původním dvoudveřovém kompaktu, roadsteru a prodlouženém Clubmanu.

Crossover Concept měří na délku bezmála čtyři metry a je vysoký 1 598 mm a široký 1 830 mm, takže z palety Mini bude největší. Čtveřice bočních dveří je uspořádána asymetricky. Na celé pravé straně a u řidiče jsou dveře zavěšeny běžným způsobem, tedy na předních závěsech. Levé dveře zadní se však vyklápí a odsouvají podobně jako u MPV. Každý ze čtyř cestujících má k dispozici vlastní sedadlo, ale lze s úspěchem pochybovat, že toto efektní, avšak nepříliš praktické řešení přežije do produkčního stádia modelu. 

Dalšími zajímavými prvky jsou bezrámová skla a chybějící sloupek B na straně za řidičem. Střecha se vyznačuje shrnovacím krytem v celé její délce a podélníky, jež poslouží k přepravě lyží a dalšího volnočasového náčiní. V zádi se nachází dveře odklopné vpravo a mají zřejmě zasouvatelné, rovněž bezrámové okno pro snadnější manipulaci. Příjemně vypadá z praktického hlediska také nízký nákladový práh.
 
Interiérem po celé jeho délce paralelně prochází dvojice kolejnic v podélné ose vozu, jež nesou řadu úložných prostorů pro cestující na všech sedadlech. Jak je patrné z připojenýh snímků, poslouží také k posunování podnosů s jídlem a nápoji mezi sedadly předními a zadními. Palubní desce vévodí velký, kulatý sdružený přístroj, jenž vypadá ako trojrozměrný. Právě zde je soustředěna většina ovladačů a kontrolních přístrojů palubních systémů včetně navigace a stupnice tachometru je situována po jeho obvodu.

Tento „globus“ lze svisle rozdělit do dovou hemisfér, z nichž každá je viditelná pouze řidiči, nebo jeho spolujezdci. Díky tomu může váš spolucestující brousit po internetu, zatímco se vy nerušeně věnujete údajům potřebným k jízdě. Tento globus slouží také zapalovacímu systému. Do příslušného otvoru vložíte akýsi šém, jeho stiskem motor spustíte a opětovným stiskem jej zhasnete a tento šém můžete vyjmout.

Konečné provedení Crossoveru od Mini určené k sériové výrobě bude oficiálně představeno na začátku příštího roku, pravděpodobně na autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Crossover Concept od Mini

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků