Po uvedení ostrého Caymanu bylo jen otázkou času, kdy Porsche podrobí stejné kondiční kúře také technicky příbuzný otevřený model. Stalo se.
Kapitoly článku:
Porsche na autosalonu v New Yorku představuje nový Boxster Spyder, který označuje za klasický sportovní model pro puristy. Látková střecha Spyderu se skládá výhradně ručně a vůz nebude k dispozici s jinou než manuální převodovkou.
V základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci, protože o osvěžující vzduch se postará skládací střecha a o zvukovou kulisu silnější motor z Caymanu GT4 s exkluzivně laděným výfukovým potrubím.
Porsche Boxster Spyder nemá v základu ani rádio nebo klimatizaci. Převodovka je výhradně manuální. Motor si Spyder půjčil od Caymanu GT4
Přední i zadní část je nějaká povědomá, že? To bude tím, že také pochází z nového ostrého Caymanu GT4. Tvar zadního krytu motoru a kufru má zase připomínat legendární Porsche 718 z šedesátých let.
Interiér se, až na nový 360mm volant, zásadně nezměnil, spíše se zapracovalo na technice. Uprostřed vozu teď trůní plochý šestiválec 3,8 l rovněž z Caymanu GT4 (či Carrery S) laděný na 276 kW (375 k). Manuální šestikvalt má zkrácené odstupňování, umožňuje vozu zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 290 km/h.
Porsche se chlubí i kombinovanou spotřebou 9,9 litru na 100 km, ale důležitější je informace, že byl podvozek vozu proti standardnímu Boxsteru snížen o 20 mm, řízení je rychlejší a brzdy pocházejí z modelu 911 Carrera.
Rychlost skládání střechy závisí hlavně na vaší zručnosti – dělá se totiž ručně
Pokud přeci jen někdo vyměkne, může si rádio a klimatizaci přiobjednat a Porsche si dokonce nebude za tyto položky účtovat nic navíc k základní ceně 79 945 eur (2 150 000 korun). Prodávat se Porsche Boxster Spyder začne v červenci 2015.