Puristické Porsche Boxster Spyder dostalo motor z Caymanu GT4

Po uvedení ostrého Caymanu bylo jen otázkou času, kdy Porsche podrobí stejné kondiční kúře také technicky příbuzný otevřený model. Stalo se.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster Spyder
  2. Fotogalerie: Porsche Boxster Spyder

Porsche na autosalonu v New Yorku představuje nový Boxster Spyder, který označuje za klasický sportovní model pro puristy. Látková střecha Spyderu se skládá výhradně ručně a vůz nebude k dispozici s jinou než manuální převodovkou.

V základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci, protože o osvěžující vzduch se postará skládací střecha a o zvukovou kulisu silnější motor z Caymanu GT4 s exkluzivně laděným výfukovým potrubím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Boxster Spyder nemá v základu ani rádio nebo klimatizaci. Převodovka je výhradně manuální. Motor si Spyder půjčil od Caymanu GT4

Přední i zadní část je nějaká povědomá, že? To bude tím, že také pochází z nového ostrého Caymanu GT4. Tvar zadního krytu motoru a kufru má zase připomínat legendární Porsche 718 z šedesátých let.

Interiér se, až na nový 360mm volant, zásadně nezměnil, spíše se zapracovalo na technice. Uprostřed vozu teď trůní plochý šestiválec 3,8 l rovněž z Caymanu GT4 (či Carrery S) laděný na 276 kW (375 k). Manuální šestikvalt má zkrácené odstupňování, umožňuje vozu zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 290 km/h.

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Porsche se chlubí i kombinovanou spotřebou 9,9 litru na 100 km, ale důležitější je informace, že byl podvozek vozu proti standardnímu Boxsteru snížen o 20 mm, řízení je rychlejší a brzdy pocházejí z modelu 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlost skládání střechy závisí hlavně na vaší zručnosti – dělá se totiž ručně

Pokud přeci jen někdo vyměkne, může si rádio a klimatizaci přiobjednat a Porsche si dokonce nebude za tyto položky účtovat nic navíc k základní ceně 79 945 eur (2 150 000 korun). Prodávat se Porsche Boxster Spyder začne v červenci 2015.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster Spyder
  2. Fotogalerie: Porsche Boxster Spyder
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků