Puristické Porsche Boxster Spyder dostalo motor z Caymanu GT4

Po uvedení ostrého Caymanu bylo jen otázkou času, kdy Porsche podrobí stejné kondiční kúře také technicky příbuzný otevřený model. Stalo se.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster Spyder
  2. Fotogalerie: Porsche Boxster Spyder

Porsche na autosalonu v New Yorku představuje nový Boxster Spyder, který označuje za klasický sportovní model pro puristy. Látková střecha Spyderu se skládá výhradně ručně a vůz nebude k dispozici s jinou než manuální převodovkou.

V základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci, protože o osvěžující vzduch se postará skládací střecha a o zvukovou kulisu silnější motor z Caymanu GT4 s exkluzivně laděným výfukovým potrubím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Boxster Spyder nemá v základu ani rádio nebo klimatizaci. Převodovka je výhradně manuální. Motor si Spyder půjčil od Caymanu GT4

Přední i zadní část je nějaká povědomá, že? To bude tím, že také pochází z nového ostrého Caymanu GT4. Tvar zadního krytu motoru a kufru má zase připomínat legendární Porsche 718 z šedesátých let.

Interiér se, až na nový 360mm volant, zásadně nezměnil, spíše se zapracovalo na technice. Uprostřed vozu teď trůní plochý šestiválec 3,8 l rovněž z Caymanu GT4 (či Carrery S) laděný na 276 kW (375 k). Manuální šestikvalt má zkrácené odstupňování, umožňuje vozu zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 290 km/h.

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Porsche se chlubí i kombinovanou spotřebou 9,9 litru na 100 km, ale důležitější je informace, že byl podvozek vozu proti standardnímu Boxsteru snížen o 20 mm, řízení je rychlejší a brzdy pocházejí z modelu 911 Carrera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlost skládání střechy závisí hlavně na vaší zručnosti – dělá se totiž ručně

Pokud přeci jen někdo vyměkne, může si rádio a klimatizaci přiobjednat a Porsche si dokonce nebude za tyto položky účtovat nic navíc k základní ceně 79 945 eur (2 150 000 korun). Prodávat se Porsche Boxster Spyder začne v červenci 2015.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster Spyder
  2. Fotogalerie: Porsche Boxster Spyder
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků