Půl milionu vyrobených kusů: Škoda slaví jubileum třetí generace Superbu

Současná třetí generace Superbu se nyní dočkala výrobního milníku. Modelu už totiž Škoda vyrobila rovného půl milionu kusů.

Kulatých 500.000 kusů. Tolik Superbů třetí generace již zvládla Škoda vyrobit od doby představení modelu v roce 2015. Půl miliontý exemplář dnes slavnostně odjel z výrobní linky automobilky v Kvasinách. Škoda se tak samozřejmě chlubí svým úspěchem a stručně se vrací k historii důležitého modelu.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Jakožto vlajková loď automobilky patří Superb nadále k nejdůležitějším modelům značky. Současně se vyrábí už v pěti závodech po celém světě. Ze současného půl milionu třetí generace bylo 358.200 vozů vyrobeno v závodě v Kvasinách. Dále se však limuzína vyrábí také v závodech v Indii, Číně, Kazachstánu a na Ukrajině.

Když se vrátíme k první moderní generaci Superbu z roku 2001, jeho bylo vyrobeno 136.100 exemplářů. Již u druhé generace však obliba pořádně narostla a Škoda mezi léty 2008 až 2015 vyprodukovala celkem 618.500 kusů. Zde již modelu pomohl i příjezd varianty kombi v roce 2009 a poprvé byl také u vozu nabízen pohon všech kol.

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Celkem tedy dosud vzniklo více než 1,25 milionu Superbů napříč jeho třemi generacemi. A čísla současné verze ještě porostou, letos chce do nabídky Škoda uvést plug-in hybridní variantu. Ta navíc přijede s celkovou modernizací řady, o které jsme se už podrobněji rozepsali. Na cestách už byly rovněž zachyceny testovací prototypy.

Jméno Superb se pak objevilo v historii Škody už v roce 1934 s modelem 640 Superb. Název mimochodem pochází z latinského slova „superbus“, které lze přeložit jako „hezký“, „vynikající“ nebo „překrásný“. Dnes je tak nadále synonymem pro nejluxusnější model v nabídce automobilky.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků