Půl milionu Go boxů na rakouských dálnicích

10 měsíců po zavedení mýtného je v Rakousku na silnicích více než půl miliónu GO boxů. Úspěšný high-tech produkt od společnosti Kapsch.

Za deset měsíců si v Rakousku nainstalovali řidiči kamionů do svých vozidel více než 500.000 Go Boxů - "On-Board Units" (OBU) – přístrojů umožňující výkonové zpoplatnění na dálniční síti. Byly speciálně vyvinuté pro největší plně elektronický placený silniční systém na světě. Kapsch  "On-Board Units" se v praxi využívají také v dalších zemích a staly se jedením z nejúspěšnějších high-tech produktů. Rakouský systém výběru elektronického mýta (zprovozněn 1.1.2004) je významným mezinárodním referenčním projektem. Systém je plně elektronický – to znamená, že výběr funguje bez nutnosti zastavení vozidla. Jeho zavedením získala společnost Kapsch vedoucí pozici v tomto segmentu na světě. Společnost zodpovídá za instalaci, operace technické infrastruktury (brány na výběr mýtného, stanice dohledu, mobilní a portálové monitorovací zařízení), počítačové centrum, které zahrnuje centrální výběr a monitorovací databanku a hardwarové vybavení pro dopravní platby.

Jednoduchá a spolehlivá obsluha GO Boxů si získala uznání mezi místními a zahraničními provozovateli i řidiči kamionů. 

Centrální jednotka rakouského mýtného systému byla zcela vyvinuta ve společnosti Kapsch. Poskytuje je provozovatel - Europass, pod obchodním názvem GO-Box, všem dopravním subjektům podléhajícím placení mýtného a těm, kteří využívají rakouskou zpoplatněnou cestní síť. Uživatel zaplatí jednorázový poplatek 5,- Euro při prvním opatření GO-Boxu a ten si pak velmi jednoduše nahraje relevantní vozidlo, zákazníka a kontraktní data. Instalaci si provede sám řidič a nejsou vyžadovány žádné speciální technické dovednosti. OBU, velikosti cigaretové krabičky, je nainstalována během jedné až dvou minut - jednoduše se přilepí zevnitř na přední sklo auta nebo na přední palubní desku.

GO -Box byl vytvořen podle speciálních požadavků na výběr mýtného. Poskytuje řidičům kamionů jednoduchý průjezd mýtnými bránami plynule a bez omezení rychlosti. Display se škálou různých charakteristik LED v červené nebo zelené barvě, či zvukový signál při projetí bránou na výběr mýtného poskytuje řidiči možnost okamžitě a správně zkontrolovat funkci, či smluvní status GO-Boxu. Technologický základ "On-Board Units" je spravován ASIC (Application-Specific Integrated Circuit) vyvinutý také společností Kapsch  a  obsahuje procesní kapacitu, aplikaci mýtného, paměť a nahrání dat v jednom komponentu, a tím garantuje v nejvyšší míře výkon, životnost a spolehlivost.

Kapsch "On-Board Units":  Mezinárodní interoperabilní celosvětový úspěch.

Není to však jen jednoduché a spolehlivé zavedení GO-Boxů (Kapsch), které je důvodem, proč se výběr elektronického mýtného stal široce akceptovaným a dosahuje tak vysokou spokojenost mezi místními a zahraničními řidiči kamionů. Společnost Kapsch vyvinula a uvedla do praxe "On-Board Units" na bázi relevantních technických regulací a standardů, přičemž důležitým požadavkem při vývoji byla nejen jednoduchost a vysoká výkonnost produktu, ale také možná interoperabilita na technické úrovni mezi různými společnostmi, které spravují zpoplatněné dálnice. Ta je zajištěna na základě bilaterálních dohod mezi operátory (podobná „roamigovým“ smlouvám mezi mobilními operátory). Společnost Kapsch ji již úspěšně využívá na svých 100 instalovaných mýtných systémech ve 30 zemích světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků