Půl milionu Go boxů na rakouských dálnicích

10 měsíců po zavedení mýtného je v Rakousku na silnicích více než půl miliónu GO boxů. Úspěšný high-tech produkt od společnosti Kapsch.

Za deset měsíců si v Rakousku nainstalovali řidiči kamionů do svých vozidel více než 500.000 Go Boxů - "On-Board Units" (OBU) – přístrojů umožňující výkonové zpoplatnění na dálniční síti. Byly speciálně vyvinuté pro největší plně elektronický placený silniční systém na světě. Kapsch  "On-Board Units" se v praxi využívají také v dalších zemích a staly se jedením z nejúspěšnějších high-tech produktů. Rakouský systém výběru elektronického mýta (zprovozněn 1.1.2004) je významným mezinárodním referenčním projektem. Systém je plně elektronický – to znamená, že výběr funguje bez nutnosti zastavení vozidla. Jeho zavedením získala společnost Kapsch vedoucí pozici v tomto segmentu na světě. Společnost zodpovídá za instalaci, operace technické infrastruktury (brány na výběr mýtného, stanice dohledu, mobilní a portálové monitorovací zařízení), počítačové centrum, které zahrnuje centrální výběr a monitorovací databanku a hardwarové vybavení pro dopravní platby.

Jednoduchá a spolehlivá obsluha GO Boxů si získala uznání mezi místními a zahraničními provozovateli i řidiči kamionů. 

Centrální jednotka rakouského mýtného systému byla zcela vyvinuta ve společnosti Kapsch. Poskytuje je provozovatel - Europass, pod obchodním názvem GO-Box, všem dopravním subjektům podléhajícím placení mýtného a těm, kteří využívají rakouskou zpoplatněnou cestní síť. Uživatel zaplatí jednorázový poplatek 5,- Euro při prvním opatření GO-Boxu a ten si pak velmi jednoduše nahraje relevantní vozidlo, zákazníka a kontraktní data. Instalaci si provede sám řidič a nejsou vyžadovány žádné speciální technické dovednosti. OBU, velikosti cigaretové krabičky, je nainstalována během jedné až dvou minut - jednoduše se přilepí zevnitř na přední sklo auta nebo na přední palubní desku.

GO -Box byl vytvořen podle speciálních požadavků na výběr mýtného. Poskytuje řidičům kamionů jednoduchý průjezd mýtnými bránami plynule a bez omezení rychlosti. Display se škálou různých charakteristik LED v červené nebo zelené barvě, či zvukový signál při projetí bránou na výběr mýtného poskytuje řidiči možnost okamžitě a správně zkontrolovat funkci, či smluvní status GO-Boxu. Technologický základ "On-Board Units" je spravován ASIC (Application-Specific Integrated Circuit) vyvinutý také společností Kapsch  a  obsahuje procesní kapacitu, aplikaci mýtného, paměť a nahrání dat v jednom komponentu, a tím garantuje v nejvyšší míře výkon, životnost a spolehlivost.

Kapsch "On-Board Units":  Mezinárodní interoperabilní celosvětový úspěch.

Není to však jen jednoduché a spolehlivé zavedení GO-Boxů (Kapsch), které je důvodem, proč se výběr elektronického mýtného stal široce akceptovaným a dosahuje tak vysokou spokojenost mezi místními a zahraničními řidiči kamionů. Společnost Kapsch vyvinula a uvedla do praxe "On-Board Units" na bázi relevantních technických regulací a standardů, přičemž důležitým požadavkem při vývoji byla nejen jednoduchost a vysoká výkonnost produktu, ale také možná interoperabilita na technické úrovni mezi různými společnostmi, které spravují zpoplatněné dálnice. Ta je zajištěna na základě bilaterálních dohod mezi operátory (podobná „roamigovým“ smlouvám mezi mobilními operátory). Společnost Kapsch ji již úspěšně využívá na svých 100 instalovaných mýtných systémech ve 30 zemích světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků