Půl milionu Citroenu C3

Citroën C3 je velmi úspěšný, neboť ve světě se ho od jeho uvedení na trh v roce 2012 prodalo již více než 3,5 milionů kusů. Vůz stále přitahuje svou jedinečnou osobností a vynikajícími výkony. Důkazem je i to, že továrna v Poissy, kde se vůz vyrábí od roku 2009, dnes slaví výrobu 500 000. vozu C3, který nese od roku 2013 označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).
Půl milionu Citroenu C3

Citroën C3 nabízí přitažlivou osobnost a jedinečný tvar: je příjemný svou oblostí a dynamický svými plynulými a protáhlými liniemi. Díky své inteligentní architektuře patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu. Svými rozměry (délka 394 cm, šířka 171 cm a poloměr otáčení 10,2 m) dokonale vyhovuje potřebám městského provozu. Jeho kompaktní exteriér není nikterak na úkor prostornosti. Má velkorysou kabinu a objem zavazadlového prostoru 300 litrů, což je na úrovni nejlepších vozů segmentu.

Interiér vozu C3 je příjemný a moderní, a to i díky novému dotykovému displeji 7“, který se u vozů objevuje od jara 2015 a zahrnuje:

- novou dotykovou navigaci umožňující perspektivní pohled na mapy, zobrazení omezení rychlosti, zohlednění podmínek provozu a možnost zvolit si co nejúspornější trasu z pohledu spotřeby paliva;

- funkci média (rádio, audio streaming, připojení mobilních přístrojů);

- telefonování (funkce hands-free prostřednictvím Bluetooth, přístup k telefonnímu seznamu a přijetí 2. hovoru);

- nastavení parametrů vozu.

Kabina vozu Citroën C3, která je skutečným zdrojem pohody těla i ducha, je díky čelnímu sklu Zenith zalita světlem. Jde o jedinečné mistrovské technologické dílo, které zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru a dodává jim pocit svobody.

Využívá také to nejlepší z know-how značky z hlediska komfortu a celé posádce nabízí výhody plynulého řízení a akustického komfortu.

C3 se díky vyváženým jízdním vlastnostem a nabídce výkonných motorů cítí dobře ve městě i na silnici.

C3 je totiž k dispozici s širokou škálou motorů, které již dnes splňují budoucí emisní normy Euro 6. U benzínových motorů jde o řadu PureTech (emise CO2 od 97 do 107 g) a u dieselových motorů o řadu BlueHDi (emise CO2 od 79 do 90 g).

Citroën C3 má v nabídce:

- 4 dvojice benzínový motor/převodovka (PureTech 68 s manuální převodovkou, PureTech 82 s manuální převodovkou, PureTech 82 S&S s převodovkou ETG a PureTech 110 S&S s manuální převodovkou) a 2 dieselové motory (BlueHDi 75 s manuální převodovkou, BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou). Na žádnou tuto verzi se ve Francii nevztahuje ekologický poplatek,

- 3 verze výbavy (Attraction, Confort a Exclusive),

- 9 odstínů karoserie (bílá Blanquise, perleťově bílá Nacré, modrá Belle-île, modrá Encre, modrá Virtuel, šedá Aluminium, šedá Shark, Karma, černá Perla Nera, červená Rubi),

- 1 speciální sérii Feel Edition: to nejlepší z technologií a novinek s cenou od 16 700 €.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků