Půjde Maybach ke dnu stejně jako Titanic?

36 komentářů

Fik
21. září • 8:14

Copak jsou jen nemecka auta? Co treba novy hlinikovy Jaguar XJR??? Urcite jeho majitel prokaze vice vkusu, nez vlastnik BMW 7 nebo Audi A8

737888840
21. září • 14:05

nechci se hádat,ale co se mých skušeností týká,tak JSOU JEN NĚMECKÁ AUTA.ostatní automobilky mohou být v lecčems lepší,ale výsledný efekt je takový,že výrobek-auto jako celek vydrží u majitele nejdéle,pokud je na něm MADE IN GERMANY.Myslím to masově,jsou i vyjímky!Ostatní auta NEMAJÍ TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ,CO JÁ POŽADUJI,SERVISNÍ SÍT,KVALITU,ŽIVOTNOST(ůspornost) Jaguar XJR? POPOVÍDEJME SI O NĚM ZA DESET LET..... dnešní testy beru jako inspiraci,nic víc.

Ace2
21. září • 8:39

více vkusu sice ano, ale nesmí být moc náročný na jízdní vlastnosti a výbavu.

echo zulu
21. září • 12:43

to je zaujimavy postreh, podla anglickeho autocaru ma napr s type najlepsi podvozok aj jazdne vlastnosti v segmente a bmw, mercedes a audi uz vobec nie (co ma ale neodraza) sa nechytaju.. jedine zeby bol ten test neobjektivny.. to viete, anglican - anglican :)

737888840
21. září • 13:40

Neobjektivní testy jsou prováděny čím dál více a mají za úkol zvyšovat prodeje! Viz test OctavieII 2.0FSI s tak nízkou spotřebou,že se stydím to sem napsat! (

jiros
21. září • 10:48

S tím vkusem bych tu moc "nešermoval".. Design i vkus jsou podlě mě věcí osobního názoru a preferencí - co se líbí jednomu, to se nemusí líbit druhému.. Jinak souhlasím s tím, že Jaguar je dnes bohužel třošku mimo a hlavně dosti oblastech poměrně dosti pozadu. Pokud by jsme mluvili o konkurenci pro německou trojku, tak bych se přimlouval za Lexus..

petrumr
20. září • 19:35

Nechápu lidi co MB chválí.Co auto tak hlučný diferák,nebo se to zajede?

737888840
20. září • 21:11

Jeden osobní postřeh: ŽIVOTNOST VĚTŠINY VOZŮ MB JE VĚTŠÍ, NEŽ VĚTŠINY VOZŮ BMW,A V PŘÍPADĚ DIESELOVÉ MOTORIZACE TO PLATÍ I ČTYŘNÁSOBNĚ (i když často BMW má větší výkon)

RedBaron
20. září • 22:57

1.Bývávalo, tak do poloviny devadesátých let.
2.Zaplaceno miliónem v rozdílu na spotřebě paliva užraných a zastaralých motorů MB a nedostatkem charakteru auta, zato dostatkem ymydže.
3.Používám teď BMW 524td, najeto 740.000 km, denně v provozu. Nějak nemám pocit, že to zejtra zabalí a přestane mě vozit. Problém dneska není životnost, cokoli z těch německých huntů najede milión a víc. Spíš auto na konci narazí na neochotu dál investovat do provozu auta víc než je jeho hodnota. A ta nejmodernější auta bezpochyby zhynou na elektroniku.

737888840
21. září • 13:51

Barone já mluvil o většině,a když jsi konkrétní,zajímalo by mě,zda jsi tu 524td kupoval novou,jinak tam může být jiný budík... ale to je banalita,v podstatě ti věřím,mi MB312TD vydržel lehce přes milion km (RV1997) a nyní má na druhý motor najeto téměř dalších 600000km.Koupeno NOVÉ.Jinak souhlas,elektroniky je moc,ale aspon bude pro servisy kšeft,mimochodem všimli jste si už určitě,že opravny by se mohly přejmenovat na výměnárny ND.Aby to nemátlo,mi totiž nikdy nic nespraví,ale nejraděj vymění půl auta...

olso
20. září • 18:28

BMW(Ferrari) tak do 35rokov, potom Audi(Lambo) tak do 55r a MB(Porsche) na dochodok

lidoop
20. září • 11:26

Dovolim si nesouhlasit s komentari Ace2 a LamboFan. Maybach jako znacka ma neco do sebe. Mercedes je treba znacka, kterou nese treba Vito. Je to rozdil.

Spis mam pocit, ze pro tolik hracu na trhu neni misto. Prodeje jedou v luxusnim segmentu od 10 k 5 obecne. Mozna proste uz nejsou lidi ochotni vyhazovat prachy bez duvodu. S prominutim, komfort je u vozu za 3 a 10M stejny.

Mam takovou teorii, ze bohati lidi se prestali citit bezpecne. Jsou taky nejake problemy s ropou a taky se zda, ze bohati ty chude dost oskubali. Proto se grupuji do bezpeci "stada" treba i tim, ze si koupi levnejsi vuz, aby nebyli tolik videt. Nemusim mit pravdu, je to jen muj dojem.

737888840
20. září • 20:58

Mam takovou teorii, ze bohati lidi se prestali citit bezpecne.Proto se grupuji do bezpeci "stada" treba i tim, ze si koupi levnejsi vuz, aby nebyli tolik videt!
ABSOLUTNÍ SOUHLAS!
A pokud se někdo nebojí být viděn,chová se ttřeba takto:
Mnoho kupců rádo mění auta,jen co zjistí,že už je něco novějšího a hlavně JINÉHO,NEJDE ANI TAK O TO,JESTLI JE TO LEPŠÍ,DNES UŽ ŠPATNÁ AUTA NAD 2MIL KČ NEJSOU,takže kupme třeba S-klasu,no a až zjistíme za půl roku,že umíme ovládat popaměti i navigaci,prodejme to,třeba pod cenu,hlavně rychle,protože vyjíždí novinka od konkurence,a schválně vyzkoušíme v čem je lepší a v čem horší...

Lambo Fan
20. září • 11:44

Myslím, že něco pravdy na tom co říkáš je... Vlastním Lamborghini Gallardo, ale ač se to zdá být nepochopitelné, jezdím v Passatu kombi. Ten rozdíl v jakém vás okolí vnímá je tak obrovský, že ho popsat slovy neumím. Nemáte chvilku klidu ani na pumpě, ani v koloně na semaforech. A s tím Maybachem je to asi podobné. Jen problém je, že ten Maybach je navíc narozdíl od Lamba bezpohlavní. Naprosto souhlasím s názorem, který tu zazněl, že nový velký Mercedes S s nějakým silným 12 válcem je vlastně totéž co Maybach. A o neexistujícím servisním zázemí vím své. Prostě v absolutní špičce limuzín jsou tady Bentley Flying Spur, RR a S Klasse. Phaeton, BMW a trochu i A8 už jen páběrkují, přestože jsou to také skvělé vozy.

Jim
20. září • 12:45

sice jsem v nejnovějších BMW7 a MB S-klasse nejel, ale o co opíráš své tvrzení, že BMW7 nemá na S-klasse??. Třeba design u MB je dle mě nudný a bez nápadu, ale u "sedmičky" je vidět nějaká snaha, i když každýmu však vyhovuje něco jinýho...jinak technicky mi přijdou na stejné úrovni...i přestože mají svůj typický charakter.... 

martin
20. září • 15:38

Myslím že tady nejde o technickou vyspělost ale o image a tu má Mercedes pořád o něco vyšší než  BMW a BMW zase o něco vyšší než Audi.

majkl
20. září • 15:45

Pravda Mercedes bude mít vždy, nechci říct lepší image to není správně... protože MB je pro lenochy... kdežto BMW pro řidiče...asi tak... jinak v poslední době se image BMW hodně vyhoupla nahoru kdežto MB jde těžce dolů... možná i kvůli F1...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Permon
20. září • 16:15

Souhlas. MB sel v posledni dobe dost dolu. Hraje v tom roli vice veci - dle meho soudu. Jejich otresna rada A a B. Otresna v tom, ze to proste neni segment pro MB, uskodili si na image. Jejich neskutecne problemy se spolehlivosti, zejmena elektronika.... je toho vice.
Naopak, kdo byl v posledni dobe v USA nebo Japonsku, tak musi jen potvrdit silny nastup BMW! BMW 7 ma v USA velky uspech! Ac se to nekomu nezdalo, tak inovativni a kontroverzni design BMW je tim spravnym smerem a BMW ted sklizi plody - poprve v historii prodali vice uat nez MB... to mluvi za vse. A to uvazte, ze MB prodava smeecka jako trida Aaa a Beee (ty tahnou jejich prodeje umele nahoru, i presto prodal mene nez BMW).
Proste BMW vsadilo na jasny design, podporeny spickovou technikou! Tot muj nazor, nic vic. Polemizovat o nem samozrejme lze...

echo zulu
21. září • 12:38

myslim, ze v tejto dobe sa automobilky orientuju skor na objem predaja, diverzifikaciu produktov a etablovanie sa do novych segmentu ako na image.. technicky pri existencii digitalnych vyvojovych technologii a spolocnych platforiem pravdepodobne nie je az taky velky problem rozsirit produktovy rad. takze ked nieco zvysi predaje pomoze to prezitiu znacky..

MadLi
20. září • 16:03

Hehe ze BMW ma na Mercedes? Dnes som sa vratil z Frankfurtu a kto si raz sadne do noveho S-ka, pochopi ze najblizsie 2 roky sa na Mercedes S-Klasse nic nechyta. Mam rad aj Audi aj BMW ale po tom com som si dokladne osahal nove S-ko, tak tvrdim, ze lepsia limuzina na trhu neni a ani tak dlho nebude.

Permon
20. září • 17:00

V cem konkretne se konkurence nechyta? V tom, ze novy S klasse az TED pochopil, ze cesta vede pres systemy ovladani alaa BMW a Audi a ne pres 97 tlacitek na palubce? V tom, ze display my byt umisten co nejvyse, v zornem poli ridice...? V tom, ze tlacitka na pristrojove desce by mely vypadat jako v aute z nejvyssii tridy a ne jako v Dacii Logan?
V cem - prosim Te - konkretne se BMW a Audi nechytaji? Placas hovadiny, sam to vis. Anebo ses fanda MB, tak to priznej a my Te pochopime a budeme Te dale brat s nadhledem.

Ráďa
21. září • 1:50

No tak možná takhle trend vede, ale půjč si BMW7 (e65) a pár dní s tím jezdi, garantuju ti, že budeš údajných 97 tlačítek od M-B chválit. Nenene, i-drive je zbytečně komplikovaný a za jízdy s ním máš co dělat - pokud nevěříš tak se přesvěč

Ace2
21. září • 8:37

tlačíka jsou nejlepší, ne nedarmo je v letadle přes 500 tlačítek a ne jeden multifunkční touchscreen displej. O reketoplánu nemluvě

MadLi
20. září • 17:14

Neviem, skus si I-drive v BMW a potom Command v novom S-ku, potom mi mozes povedat ci to ma nieco okrem toho kolecka s BMW spolocne. Audi to ma tiez dobre spravene ale Mercedes to ma este o nieco lepsie, aspon mne to viac sedi. Sedadla v novej S-klasse su jednoznacne najlepsie z tejto triedy, ohladom komfortu. Nocny system je super, pokial viem Audi ani BMW to tak vyvynute nema. A distronic plus je tiez zatial najlepsi zo vsetkych troch. Samozrejme ze su to len moje subjektivne pocity ale ked som si sadol z S-ka do BMW 7 tak mi pripadala "stara".

Ace2
20. září • 19:38

No s tím interiérem to MB zase neměl až tak jednoduché, ono totiž nevíte, že díky direktivě EU musí mít od určitého roku auta multifunční displeje v zorném poli řidiče, začalo tím BMW, AUDI a poslední MB protože jako poslední uvedl nový model. Budou to tak mít všechna auta oc nevidět. Systém ovládání se tam musí změnit, protože přes tlačítka to již moc dobře nejde.

echo zulu
21. září • 12:33

pracujem v oblasti automobiloveho dizajnu v studiu jedneho nemenovaneho svetoveho koncernu a displeje pre buduce modely davame stale do stredu.. tak neviem..

Radek Ondrášík
20. září • 19:42

Nemate někde odkaz na tuto direktivu? Já už o ni poměrně dost slyšel, ovšem její aplikace u různých vozů je velmi různorodá a tak by mne zajímalo, co je to dle EU "zorné pole"

Ace2
21. září • 8:35

Ne nemám, říkal mi to prodejce z MB když se vrátil ze školení z Německa kde asi před půl rokem se prodejcům představovala eSklasse. Tak byla obsáhlá prezentace a mimo jiný tam bylo toto řečeno. Podrobnosti nemám. Asi bych zadal dotaz na výzkumný ústav motorových vozidel.

Yaroukh
20. září • 16:36

Ne kazdy, kdo sedne do noveho S, mel stejne stesti jako ty, ze sedel ve vsem, co se po dobu nasledujicivh dvou let objevi. :oP

MadLi
20. září • 16:48

Pokial viem tak ani BMW ani Audi nechystaju najblizsie 2 roky ziadne zasadne zmeny vo svojich top limuzinach. BMW 7 aj Audi A8 maju akurat po faceliftoch. Ked mas niaky typ co by sa mohlo po technickej stranke a stranke komfortu novej S-Klasse rovnat tak sem s tym

the L-guy
22. září • 21:30

skus sa previezt Lexusom LS 430 s President Package a bude ti jasne co je konkurent pre S  - ale je dost mozne ze se ti to bude zdat mimo misu kedze zaryte tlacis S na 1. miesto...

kosch
20. září • 10:44

..kromě výše zmíněného a to v přecenění poptávky po tomhle typu aut, ono ani prodeje RR nejsou nic moc extra, i když to není taková tragédie...

...Maybachu by MOŽNÁ pomohlo přidat další model, třeba na bázi Exelera, otázkou je jesli by výnosy z prodeje pokryly náklady na vývoj, těžko říct..

Lambo Fan
20. září • 9:36

Je to bezpohlavní hnusné auto z nulovým brandem. Nikdy v životě to nebude úspěšné, stejně jako Phaeton. Cílová skupina si bude dál kupovat Bentley, RR, Mercedes... Stejně jako Laraki a Pagani nikdy v životě nebudou líp prodávat než Ferrari a Lamborghini...

Ace2
20. září • 8:41

Já bych vysvětlil problémy Maybachu asi následovně z pohledu zákazníka (hypoteticky)
Maybach stojí 10 mega v nejlevnějším provedení (krátká 57). Co by mě mělo motivovat ke koupit krátkého Maybacha o kterém se dá předpokládat, že si ho bude majitel řídit sám. Z pohledu řidiče se jedná o normální eSklasse s jiným logem na stejném volantu ve stejně vypadajícím interiéru. Tedy z pohledu řidiče, mi Maybach nepřinese žádný podstatný rozdíl o proti plně vybavené eSklasse.
Ok Maybaych je o ultimativním výkonu, komfortu a výbavě. Ovšem plně vybavená S-klasse 65AMG nejenže je zcela stejně vybavená, ale má podstatně vyšší obecný výkon a i lepší výkon z 1kw/1kg, tedy podstatně lepší performance. Podvozkově je též S-klasse lépe, protože má ABC podvozek, kdežto Maybach klasický Airmatic. A to vše za 2/3 ceny základního Maybachu. Tedy neexistuje racionální i emotivní důvod proč si Maybacha koupit. Nebo ho alespoň nevidím.
Co se týče praktičnosti Maybachu. Maybach se dá servisovat jen v autorizovaném středisku Maybach (nikoliv Mercedes) takže si koupíte Maybacha v Mercedesu na Chodově, tam si zaplatíte a převezmete, ale na servis bude auto vždy odváženo na odtahovce do Maybachu v Německu. A to na jakýkoliv servis, na garanční prohlídky i na takové triviality jako je výměna brzdových destiček. Tento logisitický nesmysl zabere několik dní a majitel dostane dle smlouvy mezi tím náhradní vůz třídy S-klasse, což v praxi znamená S320 CDI v základu, nebo polozákladu. Prototože dealeři fakt S500 či S600 jako náhradní a ani jako demonstrační auta nemají.
Takže si to shrneme za nejméně 10 mega dostanu ne zásadním způsobem vyjimeční vůz, s ne nejvyšším výkonem jaký MB nabízí pro limuzíny a s velmi problematickým servisním zázemím to vše korunovaným poměrně značným whaw efektem na silnici. Obávám se, že prostě není důvod proč si Maybacha koupit a zákaznící to taky tak chápou.
Maybach se měl vyprofilovat mnohem odlišněji a za ty prachy nabídnou něco více. 62 Maybach je sice kolos, ale kromě lidí ze showbusinessu si to nikdo nikdy nepořídí. A extrémně dlouhé vzdálenosti s tím majitel nikdy překonávat nebude, protože vždy bude chtít dopravit maximálně pár desitek km na nejbližší letiště, kde ho bude čekat firemní BizJet.
 
 

naked
21. září • 7:14

je vidět že problémy definuje nekdo kdo na to auto nemá t.j. tp co bylo řečeno v komentáři.U aut jako je Maybach jde v první řádě o exkluzivitu.Proto ho nelze srovnávat s tím co může či nemůže nabídnout třída S za míň penez a nelze mu vytíkat jakýsi probléb se servisem.Ferrari taky nemá servis všůde a problém s odbýtem nemá.Je to spíš otazka , zda je Maybach opravdu tak exkluzivní jak se nám marketingoví odborníci MB snaží namluvit.  

Milan K
20. září • 15:00

Absolutní souhlas - těžko to napsat lépe.

Doporučujeme

Články odjinud