Psycholog: Řízení by si měli lidé užívat, ne ho brát jako bojovku

46 komentářů

Teoretik
9. května • 9:11

"Řidiči by si měli řízení užívat jako relaxační aktivitu, a ne ho vnímat jako nějaký zápas nebo bojovou hru,“ uvedl psycholog. Když uvážíme, že i zápas nebo bojová hra může být pro spoustu lidí relaxační aktivita, tak i ti údajní "piráti" při agresivním řízení vlastně relaxují?

kubat
8. května • 12:38

Přispěji s troškou do mlýna.
Včera jsem v Hronově vyjížděl z náměstí a překvapil mě policajt. Sedel v tom sám, mlaďák, černý brejle puštěný modrý světlo ale nehoukal. Já chtěl vyjet z náměstí a on mi tam z nenadání vletěl. Naštěstí jsme se tam oba vešli… a málem ještě porazil lidi, co tam nastupovali do auta.
Určitě k zásahu nejel, možná tak do garáží na stanici, která je za náměstím.
Podle zákona to pirát nebyl a já bych za to mohl.

makovnicek
7. května • 21:45

toho magora by mali odstrelit

Ufi
6. května • 16:46

jak si mám užívat řízení, když za někým jedu, ten jede mimo vesnici 70 a u značky zpomalení na 80, tak na to hamtne a zpomalí na 50. za takovým tydýtem musíte mít ostražitost na 200%. nebo když na dálnici v levým pruhu brzdíme jak diví a jedem 80, páč se dva osobáky (ani ne tíráci) předjíždí a přidaný pravý stoupací pro pomalý vozidla je prázdný až na kopec. kdo vyjede jednou týdně, tak si může říkat, jednou to vydržíte, ale když jste na silnici skoro denně, tak už to po čase utahá, to jednou máte každý den vícekrát.

lordmystic
6. května • 10:31

psycholog radí a přitom to z toho článku vypadá že sám ten psycholog ani nejezdí nebo má komplex z ježdění. pak je to jasný. trochu mě zaráží jak se tu řeší stále pirátství, ale nikoho vůbec nenapadne pátrat v tom, proč se tak děje. jak bylo vidět na lacinovi, byl to inteligentní člověk kterýmu rupli nervy - nebyl to žádnej psychopat. proto je potřeba se zeptat - proč mu ty nervy ruply? ten kdo jezdí odpověď zná velice dobře. den co den se na silnici setkáváme s řidiči kteří tam vůbec nepatří, nerespektují základní pravidla silničního provozu, ale zase třeba nepřekračují rychlost, proto si toho nikdo nevšímá. až bude policie trestat bezdůvodnou jízdu v levém pruhu, přejíždění mezi pruhy bez blinkrů či bezdůvodně pomalou jízdu, pak bude provoz mnohem plynulejší a bude mnohem méně těch, kterým ty nervy rupnou.

Jura
6. května • 10:45

Pokud někomu za volentem "rupnou nervy", tak na silnici nemá co dělat.A pokutovat bezdůvodně pomalou jízdu? Někteří prostě raději jezdí pomaleji, ale jsou to pořád také lidé. A proto je musíme respektovat. Vůbec tolerance mezi lidmi čímdál více mizí a projevuje se to ve všech oblastech života, tedy i na silnicích.

home
6. května • 13:00

Další! 70 km/hod na "devadesátce" je prostě bezdůvodně pomalá jízda, která narušuje BEZPEČNOST a PLYNULOST silničního provozu - sankce, tečka. Netahej sem nějakej respekt a toleranci a jestli někdo "raději jezdí pomaleji" tak on musí změnit dopravní prostředek.

6. května • 16:56

70 km/h na 90 není žádná trága a v dost případech je to dokonce ukrutná rychlost: např na nějaké extrémně rozbité silnici, 1m před cedulí obce (když je tam hned radar), na sněhu, v místech kde je to klikaté, atd... Znam dost míst, kde nikdo rychlost neomezuje a je to tam klikatý a místama je i 40 rychle.
Pokud někdo jede po široké cestě 70 tak ho holt někde předjedu nebo se stavim na zmrzlinu nebo něco jinýho. Není důvod se nervovat....
Když si vezmu, že je v celé čr co 5 km obec kde je v lepším případě 50 tak zdržení za někym kdo jede 70 je max 10 min za cestu. No a když dojedeš traktor co jede 20 tak to už rovnou vyletíš nervozitou z kůže?

lordmystic
6. května • 13:09

stala se mi ukázková situace - ve strakonicích kolem plavečáku - široká přehledná silnice kde je povolená 70 km/h. slunečné počasí, hladký asfalt bez jediné díry, mírný provoz. jel debil cca. 40km/h (chvílemi 30) za ním náklaďák který ho vyloženě tlačil před sebou a on ten debil nehnul ani brvou. pak začal někdo předjíždět a už z toho byl problém :(.

lordmystic
6. května • 13:10

jo a kdyby tam byli policajti (jako že nebyli), tak by dostal pokutu ten co předjížděl za nebezpečnou jízdu a ještě by byl v TV označen jako pirát, náklaďák by dostal pokutu za nedodržení bezpečné vzdálenosti a ten co to brzdil by si ještě poplakal jak jsou na něj všichni zlí a piráti kolem něho a všichni by se z něj zesrali. tenhle přístup mi u nás vadí, neměří se stejným metrem :(

lordmystic
6. května • 11:32

pokud ten pomalu jedoucí není schopen dodržovat plynulost provozu např. bezdůvodně pomalou jízdou, pak nemá na silnici co dělat. takový řidič se u nás ale nikdy nepokutuje a ani neoznačuje za zdroj většiny problémů kdy svou jízdou vyprovokuje ostatní řidiče k riskantní jízdě (populisticky přeloženo k pirátské jízdě). ano najdou se i výjimky, ale z vlastní zkušenosti musím říct, že pravejch bláznů a pirátů co si zaslouží odstřelit je na silnici mnohem méně než v minulosti.a krásně je to vidět na srovnání se západem - je to tak že se němci naučili jezdit, je tam minimum "brzd" provozu a proto je to celkově klidnější.

jj
6. května • 15:13

to je celkem blbost - Německem projíždím zrovna celkem pravidelně a nikde jinde po evropě včetně ČR nevidím tolik lidí, co neuhýbají z levého či středního pruhu, kde si jedou svou rychlostí. Dokonce v ČR je zhusta (zejména za deště nebo při sněžení (čert ví proč) brzdícím vozem, co neuhne z levého pruhu právě němec. Rozhodně není pravda, že by němci uměli nějak líp řídit. Řídí stejně jako zbytek civilizované motoevropy (tam nepatří balkán včetně Řecka, jih Itálie a Korzika). Je pravda, že u němců to obvykle není úmysl - natolik jsou disciplinovaní, že jen málo kdy úmyslně porušují předpisy. V jejich případě je to ale velmi často právě nezkušenost - málo se dívají do zrcátek a nekontrolují si, že je někdo dojel a jedou si v pohodlí levého pruhu déle, než by měli.Bylo by naivní si myslet, že všude je tráva zelenější než u nás.

lordmystic
6. května • 15:36

ono také záleží jak kde jezdíš. např. dálnice kolem mnichova odsejpá poměrně svižně bez brzdičů. je to jako ve francii - v jedné části jezdí dobře v druhé tragicky.

Skyline
6. května • 11:20

To je zajimave. Takze kdo jezdi rychle, "musi respektovat" ty, kteri zdrzuji. Ale ti, kteri zdrzuji, vlastne respektovat nikoho nemusi, protoze je to jejich vec.Zajimave uvazovani. Neco jako ten ovad, co tu pred par dny na videu brzdil levy pruh. Proc by takoveho smejda mel nekdo respektovat, kdyz on nejenze nerespektuje zakony, ale predevsim zdravy rozum a obycejnou slusnost?

jj
6. května • 15:05

zase blbý argumentněco jiného je snad jet v levém pruhu, kde nemá co dělat a něco jiného je si jet v souladu s předpisy tempem, na které technicky, zdravotně či zkušenistmi daný řidič má. Na bezdůvodně pomalou jízdu není objektivní hranice - je to posuzováno subjektivně s ohledem na situaci, podmínky a možnosti řidiče. Proč by důchodce jedoucí si se svým provozuschopným veteránem 50 nebo začátečník, který je dost rozumný na to, aby jezdil piánko nezasloužili respekt a toleranci. A co povoz nebo traktor - také je není potřeba respektzovat jen proto, že nejedou 90?

Adamantium
6. května • 22:31

Veterán jedoucí 50 ani zemědělská technika nemá na dálnici (pokud ji ovšem neblokuje při stávce) co dělat. Začátečník jedoucí piánko se bude určitě také držet v pravém pruhu.. Samotřejmě všichni tito si respekt i toleranci zaslouží, totéž je očekáváno od nich..

Skyline
6. května • 17:23

Jo, presne tak, zase jsi uvedl blby argument. Nema na nej tedy cenu nejak obsahle reagovat, to snad chapes. ;-)

vladik
6. května • 11:07

ti co jezdí pomaleji by měli umožnit rychleji jedoucím vozidlum bezpečné předjetí. Já osobně také jezdím někdy pomaleji, ale necpu k levé straně silnice natož do levého pruhu pokud jedu pomaleji nechám rychleji jedoucího řidiče předjet a pak pokračuji já.

6. května • 16:47

Ale ten co jede pomaleji je v té chvíli předjížděn rychlejším a nikomu nevadí. Že se na toho rychlejšího tlačí ještě rychlejší a pro toho už pruh není se dá řešit jak?
Proč má mít ten nejrychlejší přednost a ostatní by měli brzdit a jet za kamionem?
Jak to řešíte v zácpě, kde se jede třeba krokem?
Koho tohle dokáže vytočit ten za volant nepatří

lordmystic
7. května • 23:39

tohle zase řeší pravidla ne?! když dojíždím kamión a za mnou se rychle přibližuje jiné auto (je jedno kolik jede), pak když bych já chtěl předjíždět tak nemohu pokud bych ohrozil auto jedoucí v levém pruhu. je to absolutně jasné! když už budu předjíždět a dojede mě někdo rychlejší, pak si musí počkat než já dokončím předjížděcí manévr, zase by tu nemělo být omezování toho za mnou tím že se hned po předjetí nevrátím do pravého pruhu jak mi přikazují pravidla.

Fat Old Sun
6. května • 8:33

Jak si lze užívat řízení v kolonách a zácpách?
Piráti jsou tito:
www.autoweb.cz ...

crusader75
6. května • 13:05

Este som nestretol normalneho psychologa, tak nech si taketo primitivne rady strci do svojej studovanej prdele!

Pilot
6. května • 7:12

Wiki:
"Pirát (z fr. pirate, řec. peiratés, lupič, pirát) je původně námořní lupič. Piráti obvykle přepadají obchodní lodi, ale často loupí i na pobřeží.".... silničními piráty jsou akorát tak ti bulharští týpci s vylítaným bavorem nebo mercedesem co skáčou pod kola kolem jedoucím autům, aby ti jakože výhodně prodali supr mega extra kchůůl zlatý prsten, a mezitím ti ještě stihnou vybílit kchár ...

Skyline
6. května • 8:40

Analogie s dneskem ovsem neni bulharsky typek, zkus se nad tim zamyslet. ;-)

Pilot
6. května • 10:59

.. asi by se toho dalo najít více .. ale lepší příměr než který jsem uvedl mě nenapadá .... .. zkus to teď ty .... ;-)

Pilot
6. května • 11:00

.. a nezapomeň, že se pohybujeme jen v rámci silničního provozu .... ;-)

Skyline
6. května • 11:16

Na silnicich ciha jen jeden druh piratu, kteri chteji penize ostatnich a chteji jich stale vic.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pilot
6. května • 13:15

.. jj to je fakt ... :-) ... ale spíše to odpovídá privatýrství než pirátství ... ;-)

Mrakomor
6. května • 5:54

"Pirátství na silnici se dá registrovat na našich silnicích dennodenně." Kdo ho registruje? Kdo je podle redaktora pirát? To je zase totální blábol. Jezdím denně a "piráta" ve smyslu totálního mentála co jede hlava nehlava, potkám tak možná jednou do měsíce maximálně. Laskavě vynechte dojmologii a snažte se sakra tím pisálkovstvím trošku přispět k české mediální kultuře, která už je totálně v žumpě. Jako redaktor čteného magazínu tady přispíváte ke spolouutváření názoru mnoha lidí a tímhle ke zlepšení situace na silnicích zrovna nepřispějete.

Jorg
7. května • 14:13

Jseš vůl, kterýmu se evidentně ještě nic nestalo. Nic v podobě setkání s debilem za volantem. Taky bys blekotal sračkoviny o "dojmologii", kdyby se ti, například, nějakej kretén lepil půl hodiny na zadek a nechtěl předjet? To přeci není pirátství... řekneš. Jo, pokud ale nemáš na zadních sedačkách dvě malý děcka. Stalo se mi to minulej tejden. Třikrát jsem kreténovi mávnul (jel jsem kolem devadesátky!!) a ten pořád na nárazníku. Potom mě předjel, já koukám, dva vypatlanci kolem 25ti s nějakou stoletou audinou. To se pak nediv, že by takový debily jeden postřílel.

Karel
6. května • 15:33

"Jezdím denně a "piráta" ve smyslu totálního mentála co jede hlava nehlava, potkám tak možná jednou do měsíce maximálně. " No, a když ho takto často potká každý, kdo na silnici jede, tak dokonale platí věta "Pirátství na silnici se dá registrovat na našich silnicích dennodenně." Jinak máš tedy štěstí, já aspoň jednoho totálního trotla potkám pokaždé, když vjedu na dálnici (což je skoro každý den).

Jura
6. května • 10:31

Také záleží na tom, po jakých komunikacích jezdíte. Osobně při jízdě do práce a zpět (cca 50 km, z toho 30 dálnice) potkám denně tak 1 až 2 magory. Ikdyž jak říkáte magor naní přímo pirát, ale nebezpečný je taktéž. Tato skutečnost do budoucna je dosti znepokojivá.

paprk
6. května • 9:22

přesně tak, za piráta už je dnes označován kdokoliv, kdo kdekoliv předjíždí, už samotné označení pirát je nesmyslné, viz příspěvky níže. V mediích se proprávají pořád dokola 2 případy duševně pomatených manažerů, na kterých lidem vadí spíše to že mají peníze, než to co udělali, kdyby to byl nějaký dělník s feldou, tak se o tom ani nedovíme. Kvůli dvěma magorúm budem dělat závěry o urovni ridicu v CR? Já osobně "pirátaŮ potkám taky tak jednou za měsíc, tj řidiče co mě a okolí skutečně ohrožuje. Bohužel Za piráta je dnes označován i ten kdo na přehledné rovince předjede rychlostí 120km/h kolonu plazících se aut rychlostí 80km/h. Pokud ma mercedes nebo bmw a tak tím je větší pirát...

Jura
6. května • 10:37

"Bohužel Za piráta je dnes označován i ten kdo na přehledné rovince předjede rychlostí 120km/h kolonu plazících se aut rychlostí 80km/h." Pokud tuto situaci považujete za bezpečnou, tak se není o čem bavit. Pokud by z kolony náhle vybočilo, tak při rozdílu rychlostí 40 km/h by se tato situace opravdu jednoduše neřešila.

Skyline
6. května • 11:14

Vyboci-li nejaky kripl bez toho, ze by se podival do zrcatka, co na to rict.

vladik
6. května • 10:53

pokud by z kolony náhe vybočilo aato tak řidič toho vozu je magor, protože nekouká do zrcátek a ohrušuje toho kdo předjíždí takže je vlastě pirát ten kdo najednou vybočí a ohrožeje toho kdo předjíždí ostatní.

Karel
6. května • 15:31

Tak příklad: koukne do zrcátka, vidí auto. Auto nemá majáček, mělo by tedy je rychlostí max 90 km/h, která by dala dostatečný prostor k předjetí. Jenže v akci je idiot a tak čas nestačí - a úplně zbytečná havárie je tu. Kdo za ni může? Podle mně člověk, který zcela záměrně a vědomě porušil podmínky provozu. Je to stejné, jako nedat blink při odbočování - i kdyby hlavní zahýbala doleva. Ostatní řidiči prostě počítají s tím, že věci "nějak jsou" - auto jedou jistou rychlostí, při odbočování se bliká, platí pravidlo pravé ruky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lordmystic
6. května • 15:42

od začátku stavíš na špatných základech! jako řidič nevíš jakou rychlostí se k tobě někdo blíží, v autě radar nemáš a proto nemůžeš pouze odhadovat kolik on jede. pravidla jsou jasné, při různých úkonech nesmíš ohrozit v určitých případech ani omezit a je jedno jakou rychlostí při tom jede ten za tebou.a k tebou uvedené fiktivní nehodě - vina by byla na obou stranách, ten kdo se blížil rychle tak by mu museli prokázat kolik jel v době srážky - a věř tomu že tvé svědectví že jel asi rychleji než 90 v žádném případě neobstojí. takže bys dostal nakonec flastr ty že jsi provedl nebezpečný manévr a někoho si ohrozil a omezil. proto radši nespekuluj a neraď, protože když by někdo jezdil podle tvých rad, tak máme hafo zbytečnejch bouraček.

Skyline
6. května • 8:38

Pirati jsou ti, kteri okradaji ostatni o jejich penize. Z tohoto pohledu je jasne, ze autor ma pravdu, ja ty dvoubarevne piraty potkavam denne.

jj
6. května • 10:01

zase si nic nepochopil - ale to není výjimka - pirátem byl na mořích někdo, kdo nerespektoval práva ostatních, porušoval námořní právo a útočil na ostatní lodě jinak než v rámci válečného boje. Rozumný člověk si to dokáže přenést doreality všedních dní na silnici, Skyline zase jen cintá

Skyline
6. května • 11:17

Spis se mi zda, ze porucha chapani je na tve strane, aspon dle tve reakce se zda, ze jsi chtel nejspis reagovat na nekoho jineho, mily jj ;-)

jj
6. května • 14:54

pleteš se jako vždy v mnoha ohledech, nejsem na tebe ani milý ani jsem nechtěl reagovat na nikoho jiného

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
6. května • 17:24

Vykladac bible jj promluvil. Jen houst a vetsi kapky:-P

Vana666
6. května • 6:55

Magora sem tam člověk potká všude. Proč by zrovna silnice měly být výjimkou ?

Pilot
6. května • 7:15

.. jistě .. ale magor není symonymum pro piráta .... Nebo to když tě někdo bezohledně předběhne ve frontě na rohlíky tak je taky pirát ..... ??? :-D

eLzyx
6. května • 8:58

rohlíkový pirát :-D

Doporučujeme

Články odjinud