Psycholog: Řízení by si měli lidé užívat, ne ho brát jako bojovku

Psycholog: Řízení by si měli lidé užívat, ne ho brát jako bojovku

Pirátství na silnici se dá registrovat na našich silnicích dennodenně. Nejznámější případ skončil po více než roce výrokem odvolacího soudu, který poslal muže na pět let do vězení za to, že vytlačil z dálnice D1 vůz, který mu před tím bránil v rychlejším předjíždění. Vozidlo s řidičkou po bočním najetí vyletělo do pole, několikrát se přetočilo přes střechu a narazilo do stromu. Muž následky svého chování viděl a posléze přivolal pomoc.

V případu jiného řidiče, který ohrožoval pomalejší vozidla, policie čeká na znalecký posudek a údajný pirát zatím nebyl ani obviněn. Naopak dokonce požaduje náhradu za poškození auta, které mu policie po čtvrt roce vrátila. Tento řidič se „bavil“ tím, že po předjetí pomalejších aut prudce zabrzdil, což v jednom případě skončilo srážkou.

Soudný člověk se jen může ptát, jak je možné, že takoví lidé smějí do běžného provozu. Uplatnění by ale určitě našli v profesi kaskadéra, při níž by se mohli dosytosti věnovat rychlosti, krkolomnému předjíždění, nárazům a haváriím.

Při tom si nelze nepoložit otázku, kde se v lidech takové jednání bere? „Pirátské chování rozhodně není novým fenoménem. Silniční provoz houstne, přibývá jeho účastníků a roste počet aut na komunikacích. Tím jsou projevy pirátství logicky častější a také díky médiím víc pod dohledem,“ řekl AutoRevue.cz psycholog Karel Humhal.

„Pamatuji se, že se o Němcích říkalo, jací to jsou hrozní řidiči. Jenže Němci od těch dob vyspěli a jsou za volantem ohleduplnější než my. Doufám, že přijde doba, kdy i naši řidiči dospějí,“ porovnal české šoféry s nejbližšími sousedy. „Mnozí už dospěli, jsou ohleduplní a jezdí ukázněně. Doba umožnila těm nezralým a neukázněným, aby se projevili mimo jiné i na silnici, přičemž vzdělání a inteligence, nebo postavení v zaměstnání v tom nehrají roli.“

Někomu radit je ovšem těžké. „Ti, kteří si poradit dají, radu nepotřebují, a ti, co radu potřebují, si poradit nenechají. Řidiči by si měli řízení užívat jako relaxační aktivitu, a ne ho vnímat jako nějaký zápas nebo bojovou hru,“ uvedl psycholog.

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků