Psycholog: Řízení by si měli lidé užívat, ne ho brát jako bojovku

Psycholog: Řízení by si měli lidé užívat, ne ho brát jako bojovku

Pirátství na silnici se dá registrovat na našich silnicích dennodenně. Nejznámější případ skončil po více než roce výrokem odvolacího soudu, který poslal muže na pět let do vězení za to, že vytlačil z dálnice D1 vůz, který mu před tím bránil v rychlejším předjíždění. Vozidlo s řidičkou po bočním najetí vyletělo do pole, několikrát se přetočilo přes střechu a narazilo do stromu. Muž následky svého chování viděl a posléze přivolal pomoc.

V případu jiného řidiče, který ohrožoval pomalejší vozidla, policie čeká na znalecký posudek a údajný pirát zatím nebyl ani obviněn. Naopak dokonce požaduje náhradu za poškození auta, které mu policie po čtvrt roce vrátila. Tento řidič se „bavil“ tím, že po předjetí pomalejších aut prudce zabrzdil, což v jednom případě skončilo srážkou.

Soudný člověk se jen může ptát, jak je možné, že takoví lidé smějí do běžného provozu. Uplatnění by ale určitě našli v profesi kaskadéra, při níž by se mohli dosytosti věnovat rychlosti, krkolomnému předjíždění, nárazům a haváriím.

Při tom si nelze nepoložit otázku, kde se v lidech takové jednání bere? „Pirátské chování rozhodně není novým fenoménem. Silniční provoz houstne, přibývá jeho účastníků a roste počet aut na komunikacích. Tím jsou projevy pirátství logicky častější a také díky médiím víc pod dohledem,“ řekl AutoRevue.cz psycholog Karel Humhal.

„Pamatuji se, že se o Němcích říkalo, jací to jsou hrozní řidiči. Jenže Němci od těch dob vyspěli a jsou za volantem ohleduplnější než my. Doufám, že přijde doba, kdy i naši řidiči dospějí,“ porovnal české šoféry s nejbližšími sousedy. „Mnozí už dospěli, jsou ohleduplní a jezdí ukázněně. Doba umožnila těm nezralým a neukázněným, aby se projevili mimo jiné i na silnici, přičemž vzdělání a inteligence, nebo postavení v zaměstnání v tom nehrají roli.“

Někomu radit je ovšem těžké. „Ti, kteří si poradit dají, radu nepotřebují, a ti, co radu potřebují, si poradit nenechají. Řidiči by si měli řízení užívat jako relaxační aktivitu, a ne ho vnímat jako nějaký zápas nebo bojovou hru,“ uvedl psycholog.

 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků