Psycholog: Řízení by si měli lidé užívat, ne ho brát jako bojovku

Pirátství na silnici se dá registrovat na našich silnicích dennodenně. Nejznámější případ skončil po více než roce výrokem odvolacího soudu, který poslal muže na pět let do vězení za to, že vytlačil z dálnice D1 vůz, který mu před tím bránil v rychlejším předjíždění. Vozidlo s řidičkou po bočním najetí vyletělo do pole, několikrát se přetočilo přes střechu a narazilo do stromu. Muž následky svého chování viděl a posléze přivolal pomoc.

V případu jiného řidiče, který ohrožoval pomalejší vozidla, policie čeká na znalecký posudek a údajný pirát zatím nebyl ani obviněn. Naopak dokonce požaduje náhradu za poškození auta, které mu policie po čtvrt roce vrátila. Tento řidič se „bavil“ tím, že po předjetí pomalejších aut prudce zabrzdil, což v jednom případě skončilo srážkou.

Soudný člověk se jen může ptát, jak je možné, že takoví lidé smějí do běžného provozu. Uplatnění by ale určitě našli v profesi kaskadéra, při níž by se mohli dosytosti věnovat rychlosti, krkolomnému předjíždění, nárazům a haváriím.

Při tom si nelze nepoložit otázku, kde se v lidech takové jednání bere? „Pirátské chování rozhodně není novým fenoménem. Silniční provoz houstne, přibývá jeho účastníků a roste počet aut na komunikacích. Tím jsou projevy pirátství logicky častější a také díky médiím víc pod dohledem,“ řekl AutoRevue.cz psycholog Karel Humhal.

„Pamatuji se, že se o Němcích říkalo, jací to jsou hrozní řidiči. Jenže Němci od těch dob vyspěli a jsou za volantem ohleduplnější než my. Doufám, že přijde doba, kdy i naši řidiči dospějí,“ porovnal české šoféry s nejbližšími sousedy. „Mnozí už dospěli, jsou ohleduplní a jezdí ukázněně. Doba umožnila těm nezralým a neukázněným, aby se projevili mimo jiné i na silnici, přičemž vzdělání a inteligence, nebo postavení v zaměstnání v tom nehrají roli.“

Někomu radit je ovšem těžké. „Ti, kteří si poradit dají, radu nepotřebují, a ti, co radu potřebují, si poradit nenechají. Řidiči by si měli řízení užívat jako relaxační aktivitu, a ne ho vnímat jako nějaký zápas nebo bojovou hru,“ uvedl psycholog.

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků