PSA zveřejňuje hospodářské výsledky

Za třetí čtvrtletí roku 2007 dosáhl konsolidovaný obrat skupiny 14 024 milionů euro oproti 12 538 milionům euro ve třetím čtvrtletí 2006, což představuje nárůst o 11,9 %. Konsolidovaný obrat ke 30. září 2007 představuje 44 842 miliony euro, což znamená nárůsto 7,7 % oproti konsolidovanému obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který dosáhl 41 631 milionů euro.

Obrat Banque PSA Finance ve třetím čtvrtletí 2007 dosáhl 498 milionů euro, což znamená nárůst o 12,2 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2006. Za 9 měsíců dosáhl 1 473 miliony euro oproti 1 304 milionům euro ke konci září 2006. Celková hodnota pohledávek před splatností k poslednímu září roku 2007 ve výši 23,2 miliardy euro stoupla o 4,0 % oproti jejich úrovni k 30. září 2006. Uzavírání nových smluv o financování za prvních devět měsíců vzrostloo 2,9 % na 638 500 smluv a míra penetrace banky dosáhla 25,5 % oproti 25,8 % ke konci září 2006.

Obrat spol. Gefco dosáhl za třetí čtvrtletí tohoto roku 835 milionů euro, což je nárůsto 12,7 % ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006. Za 9 měsíců vzrostl o 9,7 % na 2 632 miliony euro oproti 2 399 milionům euro za prvních devět měsíců roku 2006. Podíl externích zákazníků skupiny PSA Peugeot Citroën, který vzrostl o 10,8 %, nadále sílí.

Obrat Faurecia za třetí kvartál 2007 dosáhl 2 815 milionů euro oproti 2 589 milionům euro za stejné období roku 2006, což představuje nárůst o 8,7 %. Za 9 měsíců dosáhl 9 327 milionů euro ve srovnání s 8 569 miliony euro ke konci září 2006. Nárůst obratu ke konci září představuje 8,8 % a 9,0 % za podíl mimo skupinu.

Obrat realizovaný za odvětví činnosti „automobily“ za třetí čtvrtletí roku 2007 ve výši 10 964 miliony euro vzrostl o 12,2 % ve srovnání s třetím kvartálem 2006. V souhrnu za devět měsíců dosáhl obrat 35 134 miliony euro, což znamená zvýšení o 7,3 % oproti obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který činil 32 755 milionů euro. Tento výrazný nárůst za třetí kvartál byl zapříčiněn zvýšením obratu nových vozů o 14,4 % způsobeným především nárůstem objemů s pozitivním efektem na ceny a produktový mix.

Ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006 produktový mix a cena ve třetím čtvrtletí 2007 vzrostly o 3,0 % a 1,4 %, což potvrzuje tendence vypozorované již v prvním čtvrtletí.

Za třetí kvartál 2007 dosáhl objem prodeje 783 600 vozů, z čehož 734 600 ks kompletních vozidel z linky a 49 000 vozů smontováno pod licencí. Tento objem představuje nárůst11,9 % ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2006. Za 9 měsíců značky Peugeot a Citroën prodaly 2 547 700 kusů, z toho 2 405 700 kompletních vozidel z linky a 142 000 vozů smontováno pod licencí, což představuje zvýšení o 3,4 %.

Výrazný nárůst prodeje, pokud jde o objem, za třetí kvartál 2007 ve srovnání se stejným obdobím roku 2006, si zčásti vysvětlujeme nízkou úrovní prodejů za třetí čtvrtletí 2006.

V západní Evropě ke konci září 2007 vzrostly registrace osobních a lehkých užitkových vozů o 0,4 %, přičemž značky Peugeot a Citroën dosáhly nárůstu o 0,8 %. Podíl skupiny na trhu dosáhl ke konci září 13,9 % oproti 13,8 % za stejné období předešlého roku. Prodeje za 9 měsíců dosáhly počtu 1 740 900 kusů, což znamená nárůst o 2,5 %.

Za oblast střední a východní Evropy vzrostl prodej za 9 měsíců o 21,6 %, dosáhl 134 000 vozů.

V zemích skupiny Mercosur se na stále dynamickém automobilovém trhu prodeje za 9 měsíců zvýšily o 24,3 % na 152 900 vozů. Skupina zvýšila podíl na trhu v Argentině(14,9 %), její prodeje dosáhly 59 800 prodaných vozů na trhu, který vrostl o 25,4 %. V Brazílii vzrostly prodeje s 91 300 vozy o 23,8 % s mírným posílením podílu na trhu na 5,4 % oproti 5,3 %.

V Číně vzrostl prodej skupiny za 9 měsíců o 3,8 % a dosáhl 151 500 vozů.Podíl na čínském trhu dosáhl 3,9 %. Vývoj za třetí kvartál je lepší díky zvýšení prodejů o 6,8 %.

Na stejně dynamickém ruském trhu vzrostly prodeje ke konci září roku 2007 o 31,9 %( 28 000 vozů).

Prodeje modelu Peugeot 207 ve výši 387 300 prodaných vozů jsou v souladu se stanovenými cíli. S modelem 107 a pokračující nabídkou 206 posiluje značka Peugeot svoji vedoucí pozici v segmentu B. Značka Citroën těží z výrazného nárůstu prodeje modelu C4 Picasso, který činil 148 000 vozů. S modely C4 Picasso a Xsara Picasso značka Citroën v segmentu velkoprostorových vozů posílila o 68,5 % a v rámci Evropy zaujala v tomto segmentu vedoucí pozici.

Skupina posílila svoji vedoucí pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozů s podílem na trhu ve výši 18,6 % ke konci září roku 2007.

Zahájení prodeje modelu Peugeot 308, který byl u prvních koncesionářů k dispoziciod poloviny září, plně uspokojilo očekávání značky objemem 1 200 objednávek za den.

ZÁVĚR

V oblasti objemů jsou prodeje v souladu s cíli projektu CAP 2010. Prodeje v západní Evropě pokračují stejnoměrně. V Rusku probíhá vývoj podle předpokladů. Čína se v prvním pololetí potýkala s problémy. Citroën přijal opatření na opětovné získání pozic. Ve východní Evropě a zemích Mercosur prodej předstihuje plán.

Nárůst prodejů skupiny byl realizován s pozitivními efekty ceny a produktového mixu. Za tento zdravý růst vděčíme mimo jiné přísné disciplíně v managementu zásob.

PERSPEKTIVY

Konsolidovaný obrat skupiny by měl pokračovat v růstu oproti poslednímu kvartálu 2006 i v posledním čtvrtletí tohoto roku nejméně v takových poměrech jaké byly za třetí kvartál.

Skupina potvrzuje cíl přesáhnout ve druhém pololetí 2007 hranici konsolidované provozní marže 2,0 %.

KONSOLIDOVANÝ OBRAT

(v mil. euro)

3. čtvrtletí 2007

3. čtvrtletí 2006

Odchylka v mil. euro

Odchylka v %

Automobily

10 964

9 768

+ 1 196

+ 12,2 %

Faurecia

2 815

2 589

+ 226

+ 8,7 %

Gefco

835

741

+94

+ 12,7 %

Banque PSA Finance

498

444

+54

+ 12,2 %

Ostatní činnosti

(1 088)

(1 004)

PSA Peugeot Citroën celkem

14 024

12 538

+ 1 486

+ 11,9 %

(v mil. euro)

K 30. září 2007

K 30. září 2006

Odchylka v mil. euro

Odchylka v %

Automobily

35 134

32 755

+ 2 379

+ 7,3 %

Faurecia

9 327

8 569

+ 758

+ 8,8 %

Gefco

2 632

2 399

+ 233

+ 9,7 %

Banque PSA Finance

1 473

1 304

+ 169

+ 12,9 %

Ostatní činnosti

(3 724)

(3 396)

PSA Peugeot Citroën celkem

44 842

41 631

+ 3 211

+ 7,7 %

CELOSVĚTOVÝ PRODEJ AUTOMOBILŮ SKUPINY

počet vozů*

9 měsíců 2007

9 měsíců 2006

Odchylkav množství

Odchylka v %

Evropa 18 zemí

1 740 900

1 698 900

+ 42 000

+ 2,5 %

z toho Francie

552 200

545 500

+ 6 700

+ 1,2 %

Stř. a vých. Evropa

(bez Ruska)

134 100

110 200

+ 23 900

+ 21,6 %

Rusko

28 000

21 200

+ 6 800

+ 31,9 %

Mersocur

152 900

123 000

+ 29 900

+ 24,3 %

Čína

151 500

146 000

+ 5 500

+ 3,8 %

Ostatní země

340 300

365 200

- 24 900

- 6,8 %

Prodeje celkem

2 547 700

2 464 500

+ 83 200

+ 3,4 %

Z toho osobní vozy

2 231 500

2 177 100

+ 54 400

+ 2,5 %

lehké užitkové vozy

316 100

287 400

+ 28 700

+ 10,0 %

* kompletní vozidla z linky i vozy smontované pod licencí z jednotlivých dílů

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků