PSA zveřejňuje hospodářské výsledky

Za třetí čtvrtletí roku 2007 dosáhl konsolidovaný obrat skupiny 14 024 milionů euro oproti 12 538 milionům euro ve třetím čtvrtletí 2006, což představuje nárůst o 11,9 %. Konsolidovaný obrat ke 30. září 2007 představuje 44 842 miliony euro, což znamená nárůsto 7,7 % oproti konsolidovanému obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který dosáhl 41 631 milionů euro.

Obrat Banque PSA Finance ve třetím čtvrtletí 2007 dosáhl 498 milionů euro, což znamená nárůst o 12,2 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2006. Za 9 měsíců dosáhl 1 473 miliony euro oproti 1 304 milionům euro ke konci září 2006. Celková hodnota pohledávek před splatností k poslednímu září roku 2007 ve výši 23,2 miliardy euro stoupla o 4,0 % oproti jejich úrovni k 30. září 2006. Uzavírání nových smluv o financování za prvních devět měsíců vzrostloo 2,9 % na 638 500 smluv a míra penetrace banky dosáhla 25,5 % oproti 25,8 % ke konci září 2006.

Obrat spol. Gefco dosáhl za třetí čtvrtletí tohoto roku 835 milionů euro, což je nárůsto 12,7 % ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006. Za 9 měsíců vzrostl o 9,7 % na 2 632 miliony euro oproti 2 399 milionům euro za prvních devět měsíců roku 2006. Podíl externích zákazníků skupiny PSA Peugeot Citroën, který vzrostl o 10,8 %, nadále sílí.

Obrat Faurecia za třetí kvartál 2007 dosáhl 2 815 milionů euro oproti 2 589 milionům euro za stejné období roku 2006, což představuje nárůst o 8,7 %. Za 9 měsíců dosáhl 9 327 milionů euro ve srovnání s 8 569 miliony euro ke konci září 2006. Nárůst obratu ke konci září představuje 8,8 % a 9,0 % za podíl mimo skupinu.

Obrat realizovaný za odvětví činnosti „automobily“ za třetí čtvrtletí roku 2007 ve výši 10 964 miliony euro vzrostl o 12,2 % ve srovnání s třetím kvartálem 2006. V souhrnu za devět měsíců dosáhl obrat 35 134 miliony euro, což znamená zvýšení o 7,3 % oproti obratu za prvních devět měsíců roku 2006, který činil 32 755 milionů euro. Tento výrazný nárůst za třetí kvartál byl zapříčiněn zvýšením obratu nových vozů o 14,4 % způsobeným především nárůstem objemů s pozitivním efektem na ceny a produktový mix.

Ve srovnání s třetím kvartálem roku 2006 produktový mix a cena ve třetím čtvrtletí 2007 vzrostly o 3,0 % a 1,4 %, což potvrzuje tendence vypozorované již v prvním čtvrtletí.

Za třetí kvartál 2007 dosáhl objem prodeje 783 600 vozů, z čehož 734 600 ks kompletních vozidel z linky a 49 000 vozů smontováno pod licencí. Tento objem představuje nárůst11,9 % ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2006. Za 9 měsíců značky Peugeot a Citroën prodaly 2 547 700 kusů, z toho 2 405 700 kompletních vozidel z linky a 142 000 vozů smontováno pod licencí, což představuje zvýšení o 3,4 %.

Výrazný nárůst prodeje, pokud jde o objem, za třetí kvartál 2007 ve srovnání se stejným obdobím roku 2006, si zčásti vysvětlujeme nízkou úrovní prodejů za třetí čtvrtletí 2006.

V západní Evropě ke konci září 2007 vzrostly registrace osobních a lehkých užitkových vozů o 0,4 %, přičemž značky Peugeot a Citroën dosáhly nárůstu o 0,8 %. Podíl skupiny na trhu dosáhl ke konci září 13,9 % oproti 13,8 % za stejné období předešlého roku. Prodeje za 9 měsíců dosáhly počtu 1 740 900 kusů, což znamená nárůst o 2,5 %.

Za oblast střední a východní Evropy vzrostl prodej za 9 měsíců o 21,6 %, dosáhl 134 000 vozů.

V zemích skupiny Mercosur se na stále dynamickém automobilovém trhu prodeje za 9 měsíců zvýšily o 24,3 % na 152 900 vozů. Skupina zvýšila podíl na trhu v Argentině(14,9 %), její prodeje dosáhly 59 800 prodaných vozů na trhu, který vrostl o 25,4 %. V Brazílii vzrostly prodeje s 91 300 vozy o 23,8 % s mírným posílením podílu na trhu na 5,4 % oproti 5,3 %.

V Číně vzrostl prodej skupiny za 9 měsíců o 3,8 % a dosáhl 151 500 vozů.Podíl na čínském trhu dosáhl 3,9 %. Vývoj za třetí kvartál je lepší díky zvýšení prodejů o 6,8 %.

Na stejně dynamickém ruském trhu vzrostly prodeje ke konci září roku 2007 o 31,9 %( 28 000 vozů).

Prodeje modelu Peugeot 207 ve výši 387 300 prodaných vozů jsou v souladu se stanovenými cíli. S modelem 107 a pokračující nabídkou 206 posiluje značka Peugeot svoji vedoucí pozici v segmentu B. Značka Citroën těží z výrazného nárůstu prodeje modelu C4 Picasso, který činil 148 000 vozů. S modely C4 Picasso a Xsara Picasso značka Citroën v segmentu velkoprostorových vozů posílila o 68,5 % a v rámci Evropy zaujala v tomto segmentu vedoucí pozici.

Skupina posílila svoji vedoucí pozici na evropském trhu lehkých užitkových vozů s podílem na trhu ve výši 18,6 % ke konci září roku 2007.

Zahájení prodeje modelu Peugeot 308, který byl u prvních koncesionářů k dispoziciod poloviny září, plně uspokojilo očekávání značky objemem 1 200 objednávek za den.

ZÁVĚR

V oblasti objemů jsou prodeje v souladu s cíli projektu CAP 2010. Prodeje v západní Evropě pokračují stejnoměrně. V Rusku probíhá vývoj podle předpokladů. Čína se v prvním pololetí potýkala s problémy. Citroën přijal opatření na opětovné získání pozic. Ve východní Evropě a zemích Mercosur prodej předstihuje plán.

Nárůst prodejů skupiny byl realizován s pozitivními efekty ceny a produktového mixu. Za tento zdravý růst vděčíme mimo jiné přísné disciplíně v managementu zásob.

PERSPEKTIVY

Konsolidovaný obrat skupiny by měl pokračovat v růstu oproti poslednímu kvartálu 2006 i v posledním čtvrtletí tohoto roku nejméně v takových poměrech jaké byly za třetí kvartál.

Skupina potvrzuje cíl přesáhnout ve druhém pololetí 2007 hranici konsolidované provozní marže 2,0 %.

KONSOLIDOVANÝ OBRAT

(v mil. euro)

3. čtvrtletí 2007

3. čtvrtletí 2006

Odchylka v mil. euro

Odchylka v %

Automobily

10 964

9 768

+ 1 196

+ 12,2 %

Faurecia

2 815

2 589

+ 226

+ 8,7 %

Gefco

835

741

+94

+ 12,7 %

Banque PSA Finance

498

444

+54

+ 12,2 %

Ostatní činnosti

(1 088)

(1 004)

PSA Peugeot Citroën celkem

14 024

12 538

+ 1 486

+ 11,9 %

(v mil. euro)

K 30. září 2007

K 30. září 2006

Odchylka v mil. euro

Odchylka v %

Automobily

35 134

32 755

+ 2 379

+ 7,3 %

Faurecia

9 327

8 569

+ 758

+ 8,8 %

Gefco

2 632

2 399

+ 233

+ 9,7 %

Banque PSA Finance

1 473

1 304

+ 169

+ 12,9 %

Ostatní činnosti

(3 724)

(3 396)

PSA Peugeot Citroën celkem

44 842

41 631

+ 3 211

+ 7,7 %

CELOSVĚTOVÝ PRODEJ AUTOMOBILŮ SKUPINY

počet vozů*

9 měsíců 2007

9 měsíců 2006

Odchylkav množství

Odchylka v %

Evropa 18 zemí

1 740 900

1 698 900

+ 42 000

+ 2,5 %

z toho Francie

552 200

545 500

+ 6 700

+ 1,2 %

Stř. a vých. Evropa

(bez Ruska)

134 100

110 200

+ 23 900

+ 21,6 %

Rusko

28 000

21 200

+ 6 800

+ 31,9 %

Mersocur

152 900

123 000

+ 29 900

+ 24,3 %

Čína

151 500

146 000

+ 5 500

+ 3,8 %

Ostatní země

340 300

365 200

- 24 900

- 6,8 %

Prodeje celkem

2 547 700

2 464 500

+ 83 200

+ 3,4 %

Z toho osobní vozy

2 231 500

2 177 100

+ 54 400

+ 2,5 %

lehké užitkové vozy

316 100

287 400

+ 28 700

+ 10,0 %

* kompletní vozidla z linky i vozy smontované pod licencí z jednotlivých dílů

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků