PSA zatápí konkurence, restrukturalizace pokračuje

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen představil další fázi svých restrukturalizačních plánů. Ty mají za úkol snížit fixní náklady až o třicet procent. Tím by se měl zvýšit zisk automobilky a tedy i zvětšit prostor pro další vývoj a podporu prodejů.

Vedení koncernu navíc uvedlo, že již nebude propouštět, ale využije pouze předem plánovaného a dobrovolného odchodu necelých pěti tisíc zaměstnanců.

Automobilka tak reaguje jak na snížení prodejů, tak i na pokles tržních podílů na důležitých trzích. Navíc reaguje na stále silnější konkurenci amerických, japonských a korejských automobilek, které často vyrábí své vozy v zemích s levnou pracovní silou a když se k tomu připočte silné euro, vzniká zde pro čistě evropskou automobilku potenciální problém, který je dobré řešit hned v zárodku.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků