PSA zatápí konkurence, restrukturalizace pokračuje

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen představil další fázi svých restrukturalizačních plánů. Ty mají za úkol snížit fixní náklady až o třicet procent. Tím by se měl zvýšit zisk automobilky a tedy i zvětšit prostor pro další vývoj a podporu prodejů.

Vedení koncernu navíc uvedlo, že již nebude propouštět, ale využije pouze předem plánovaného a dobrovolného odchodu necelých pěti tisíc zaměstnanců.

Automobilka tak reaguje jak na snížení prodejů, tak i na pokles tržních podílů na důležitých trzích. Navíc reaguje na stále silnější konkurenci amerických, japonských a korejských automobilek, které často vyrábí své vozy v zemích s levnou pracovní silou a když se k tomu připočte silné euro, vzniká zde pro čistě evropskou automobilku potenciální problém, který je dobré řešit hned v zárodku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků