PSA v prvním pololetí 2005: mírný nárůst prodejů

PSA v prvním pololetí 2005: mírný nárůst prodejů

Díky 1 754 000 prodaných vozů (Peugeot 1 028 000, Citroën 726 000) zaznamenaly prodejní výsledky skupiny PSA mírný nárůst v celosvětovém měřítku o 0,6 % proti stejnému období roku 2004.
V evropské „osmnáctce“ sice v prvním pololetí roku 2005 došlo k poklesu registrací nových vozů, nicméně k vzrůstu tržeb proti druhému pololetí 2004. Na evropském trhu osobních a užitkových vozů zaznamenala skupina PSA pokles o 2,3 % s 1 292 000 vozy (687 000 Peugeot – 604 000 Citroën). Podíl na trhu překonal hranici 14,6 % (Peugeot 7,8 % - Citroën 6,8 %) oproti 15 % v prvním pololetí 2004 či proti 14,2 % za druhé pololetí 2004. Stalo se tak zejména díky novinkám na trhu – modelům Citroën C4, Peugeot 407 a 1007.

Ve Francii stoupal trh celkově o 5,6 %, zatímco PSA posilovala o 3,9 % s 431 000 prodanými vozy (v porovnání s 417 700 za první pololetí 2004), tržní podíl skupiny činil 31,8 %.

Ve Španělsku zaujímá PSA s tržním podílem 20,9 % první místo mezi výrobci osobních a užitkových aut. Při růstu tamního trhu o 5,4 % posilovala skupina o 3,4 % s 211 000 vozy.

Velká Británie představuje třetí silný trh pro skupinu PSA, která si držela podíl 10,1 %. Tento automobilový trh byl v poklesu o 4,9 %, nicméně prodeje skupiny čítaly 149 000 vozů proti 171 000 za stejné období 2004.

Itálie po třech letech silného vzestupu přinesla pro PSA tržní podíl 10,2 %. Se 135 000 prodanými vozy tak došlo pro PSA k poklesu o 17,2 % při obecném propadu italského trhu o 5,7 %.

V Německu skupina PSA drží tržní podíl 5,9 %, při posilování automobilového trhu o 2,1 % se prodalo 105 000 peugeotů a citroënů, tedy o 2,9 % více než před rokem.

Mimo západní Evropu: nárůst o 9 %

V této části světa PSA dál posilovala, i když ve střední a východní Evropě přinesl trh pokles. Celkem se prodalo 510 000 nových aut (365 000 Peugeot – 145 000 Citroën). Celkem to představuje proti stejnému období 2004 nárůst o 9 %! Prodeje obou značek mimo západní Evropu představují plných 29,1 % všech světových prodejů skupiny (proti 26,9 % v loňském pololetí a v porovnání s 28,2 % za celý rok 2004).

V Jižní Americe pokračuje pozitivní trend prodejů, celkem se prodalo 83 000 nových aut, což představuje 30% nárůst. Ve státech Mercosur rostl trh obecně o 16,5 % a PSA zaregistrovala celkem 61 000 nových prodaných aut (nárůst 34,8 %). V Argentině prodeje stouply o 52,9 %, v Brazílii o 20,7 % (35 000 vozů).
Čínský trh posiloval ve sledovaném období o 13,8 %, prodeje skupiny PSA byly dokonce o 55 % vyšší. Z 47 000 nových vozů v loňském pololetí je nyní 73 000 registrovaných nových aut.
Ve střední Evropě došlo k poklesu, který souvisel se vstupem do Evropské unie, zejména s ohledem na vzestup hladiny cen. Prodeje PSA poklesly o 20,5 % na 97 000 vozů. V šesti zemích (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko a Slovensko) byl trh na ústupu o 14,4 %, ale PSA drží tržní podíl 11,7 % s 52 000 prodanými auty.

Slibný nárůst v roce 2005

Po prvním čtvrtletí 2005 charakterizovaném odolností skupiny a stabilitou světových prodejů realizovala skupina PSA Peugeot Citroën  ve druhém čtvrtletí roku rekordní prodeje celkem 932 000 nových vozů. Další pozitivní prodejní výsledky by měly ovlivnit zejména nové modely Peugeot 107 a Citroën C1, resp. Peugeot 407 Coupé.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků