PSA se vrhá do elektrifikace. Vyvíjet bude vlastní elektromotory

Společnost PSA se po hlavě vrhá do elektrifikace svých značek. Každý model automobilek Peugeot, Citroën a Opel dostane také verzi s elektromotorem.

Francouzská společnost PSA se chce naplno vrhnout do elektrifikace svých modelů. Nebude se ale spoléhat na elektromotory od jiných výrobců. Chce si je vyvíjet sama.

Tedy vlastně ve spolupráci s japonskou společností Nidec. Nový subjekt se tak bude jmenovat Nidec-PSA emotors a bude sídlit nedaleko Paříže. Do tohoto projektu vrazí obě společnosti nemalé finanční prostředky. Mluví se o  220 milionech euro, tedy v přepočtu více než 5,6 miliardách korun. 

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Již koncem letošního léta by pro novou společnost mělo pracovat přibližně 70 inženýrů. Vyvíjet mají nové trakční elektromotory, které se budou vyrábět v továrně v Tremery. Následně se budou používat v plug-in hybridech, mild-hybridech či elektromobilech.

Do roku 2025 chtějí automobilky obrátit svět na zelenější místo. Zaostávat nechce ani skupina PSA, která chce mít do tohoto roku elektrickou verzi z každého ze svých modelů. Tedy pro všechny tři své značky - Peugeot,
Citroën a Opel. V součtu více než 40 různých elektrických automobilů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Také proto PSA vytvořila byznys divizi pro vozidla s nízkými emisemi. Jejím prvním úkolem je definovat elektrickou strategii skupiny. Teprve pak začnou zavádět související produkty a služby. Zavádění chce PSA podpořit také svým návratem na jeden z největších světových trhů s automobily. Ano, francouzská skupina se vrací na americký trh

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků