PSA se vrhá do elektrifikace. Vyvíjet bude vlastní elektromotory

Společnost PSA se po hlavě vrhá do elektrifikace svých značek. Každý model automobilek Peugeot, Citroën a Opel dostane také verzi s elektromotorem.

Francouzská společnost PSA se chce naplno vrhnout do elektrifikace svých modelů. Nebude se ale spoléhat na elektromotory od jiných výrobců. Chce si je vyvíjet sama.

Tedy vlastně ve spolupráci s japonskou společností Nidec. Nový subjekt se tak bude jmenovat Nidec-PSA emotors a bude sídlit nedaleko Paříže. Do tohoto projektu vrazí obě společnosti nemalé finanční prostředky. Mluví se o  220 milionech euro, tedy v přepočtu více než 5,6 miliardách korun. 

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Již koncem letošního léta by pro novou společnost mělo pracovat přibližně 70 inženýrů. Vyvíjet mají nové trakční elektromotory, které se budou vyrábět v továrně v Tremery. Následně se budou používat v plug-in hybridech, mild-hybridech či elektromobilech.

Do roku 2025 chtějí automobilky obrátit svět na zelenější místo. Zaostávat nechce ani skupina PSA, která chce mít do tohoto roku elektrickou verzi z každého ze svých modelů. Tedy pro všechny tři své značky - Peugeot,
Citroën a Opel. V součtu více než 40 různých elektrických automobilů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Také proto PSA vytvořila byznys divizi pro vozidla s nízkými emisemi. Jejím prvním úkolem je definovat elektrickou strategii skupiny. Teprve pak začnou zavádět související produkty a služby. Zavádění chce PSA podpořit také svým návratem na jeden z největších světových trhů s automobily. Ano, francouzská skupina se vrací na americký trh

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků