PSA se vrhá do elektrifikace. Vyvíjet bude vlastní elektromotory

Společnost PSA se po hlavě vrhá do elektrifikace svých značek. Každý model automobilek Peugeot, Citroën a Opel dostane také verzi s elektromotorem.

Francouzská společnost PSA se chce naplno vrhnout do elektrifikace svých modelů. Nebude se ale spoléhat na elektromotory od jiných výrobců. Chce si je vyvíjet sama.

Tedy vlastně ve spolupráci s japonskou společností Nidec. Nový subjekt se tak bude jmenovat Nidec-PSA emotors a bude sídlit nedaleko Paříže. Do tohoto projektu vrazí obě společnosti nemalé finanční prostředky. Mluví se o  220 milionech euro, tedy v přepočtu více než 5,6 miliardách korun. 

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Již koncem letošního léta by pro novou společnost mělo pracovat přibližně 70 inženýrů. Vyvíjet mají nové trakční elektromotory, které se budou vyrábět v továrně v Tremery. Následně se budou používat v plug-in hybridech, mild-hybridech či elektromobilech.

Do roku 2025 chtějí automobilky obrátit svět na zelenější místo. Zaostávat nechce ani skupina PSA, která chce mít do tohoto roku elektrickou verzi z každého ze svých modelů. Tedy pro všechny tři své značky - Peugeot,
Citroën a Opel. V součtu více než 40 různých elektrických automobilů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Také proto PSA vytvořila byznys divizi pro vozidla s nízkými emisemi. Jejím prvním úkolem je definovat elektrickou strategii skupiny. Teprve pak začnou zavádět související produkty a služby. Zavádění chce PSA podpořit také svým návratem na jeden z největších světových trhů s automobily. Ano, francouzská skupina se vrací na americký trh

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků