PSA se vrhá do elektrifikace. Vyvíjet bude vlastní elektromotory

Společnost PSA se po hlavě vrhá do elektrifikace svých značek. Každý model automobilek Peugeot, Citroën a Opel dostane také verzi s elektromotorem.

Francouzská společnost PSA se chce naplno vrhnout do elektrifikace svých modelů. Nebude se ale spoléhat na elektromotory od jiných výrobců. Chce si je vyvíjet sama.

Tedy vlastně ve spolupráci s japonskou společností Nidec. Nový subjekt se tak bude jmenovat Nidec-PSA emotors a bude sídlit nedaleko Paříže. Do tohoto projektu vrazí obě společnosti nemalé finanční prostředky. Mluví se o  220 milionech euro, tedy v přepočtu více než 5,6 miliardách korun. 

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Již koncem letošního léta by pro novou společnost mělo pracovat přibližně 70 inženýrů. Vyvíjet mají nové trakční elektromotory, které se budou vyrábět v továrně v Tremery. Následně se budou používat v plug-in hybridech, mild-hybridech či elektromobilech.

Do roku 2025 chtějí automobilky obrátit svět na zelenější místo. Zaostávat nechce ani skupina PSA, která chce mít do tohoto roku elektrickou verzi z každého ze svých modelů. Tedy pro všechny tři své značky - Peugeot,
Citroën a Opel. V součtu více než 40 různých elektrických automobilů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Také proto PSA vytvořila byznys divizi pro vozidla s nízkými emisemi. Jejím prvním úkolem je definovat elektrickou strategii skupiny. Teprve pak začnou zavádět související produkty a služby. Zavádění chce PSA podpořit také svým návratem na jeden z největších světových trhů s automobily. Ano, francouzská skupina se vrací na americký trh

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků