PSA se vrhá do elektrifikace. Vyvíjet bude vlastní elektromotory

Společnost PSA se po hlavě vrhá do elektrifikace svých značek. Každý model automobilek Peugeot, Citroën a Opel dostane také verzi s elektromotorem.

Francouzská společnost PSA se chce naplno vrhnout do elektrifikace svých modelů. Nebude se ale spoléhat na elektromotory od jiných výrobců. Chce si je vyvíjet sama.

Tedy vlastně ve spolupráci s japonskou společností Nidec. Nový subjekt se tak bude jmenovat Nidec-PSA emotors a bude sídlit nedaleko Paříže. Do tohoto projektu vrazí obě společnosti nemalé finanční prostředky. Mluví se o  220 milionech euro, tedy v přepočtu více než 5,6 miliardách korun. 

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Již koncem letošního léta by pro novou společnost mělo pracovat přibližně 70 inženýrů. Vyvíjet mají nové trakční elektromotory, které se budou vyrábět v továrně v Tremery. Následně se budou používat v plug-in hybridech, mild-hybridech či elektromobilech.

Do roku 2025 chtějí automobilky obrátit svět na zelenější místo. Zaostávat nechce ani skupina PSA, která chce mít do tohoto roku elektrickou verzi z každého ze svých modelů. Tedy pro všechny tři své značky - Peugeot,
Citroën a Opel. V součtu více než 40 různých elektrických automobilů.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Také proto PSA vytvořila byznys divizi pro vozidla s nízkými emisemi. Jejím prvním úkolem je definovat elektrickou strategii skupiny. Teprve pak začnou zavádět související produkty a služby. Zavádění chce PSA podpořit také svým návratem na jeden z největších světových trhů s automobily. Ano, francouzská skupina se vrací na americký trh

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků