PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

Skupina PSA plánuje snížit kapacity o více než 2.000 lidí, což je kolem 3 % celkové pracovní síly. Mohou za to zejména Brexit a klesající zájem o diesely.
PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

O rozsáhlých změnách v zaměstnanecké struktuře skupiny PSA informovalo rádio France Info s odvoláním na interní dokumenty. Ty jako hlavní důvody uvádí nejistotu vývoje trhu ve Velké Británii a to kvůli nedávnému hlasování o vystoupení z Evropské unie. Skupina přiznává, že opatrná musí být také kvůli klesající poptávce po vznětových pohonných jednotkách.

PSA sníží počet pracovních míst ve Francii o 2.133 lidí. Pokud bychom počítali i dodavatele autodílů ze společnosti Faurecia, měla skupina na konci roku 2015 rovných 78.274 zaměstnanců. France Info dále informuje, že snižování kapacity není jen aktuálním trendem. Už od roku 2013 došlo k zeštíhlování řad a o místo ve společnosti přišlo více než 17.000 lidí.

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

„PSA připravuje už čtvrtý plán pro snižování kapacity zaměstnanců. Je to skutečně velký skandál,“ uvedl Jean-Pierre Mercier, člen odborů CGT ze skupiny PSA, v rozhovoru pro stanici RTL.

Nutno připomenout, že právě tato skupina reagovala jako první na pád libry ve Velké Británii po odhlasování Brexitu a to zvýšením cen všech nových automobilů. Dalším důvodem k úsporám je podle informací francouzských médií klesající poptávka po dieselových motorech.

PSA v posledních letech neinvestovala do dieselové technologie, náklady na stavbu vznětových motorů přitom kvůli přísnějším předpisům stále rostou. Například Renault už dříve varoval, že dieselové motory by mohly zmizet ze všech jejich nových vozů na evropském trhu. Zvolí PSA stejnou cestu?

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků