PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

Skupina PSA plánuje snížit kapacity o více než 2.000 lidí, což je kolem 3 % celkové pracovní síly. Mohou za to zejména Brexit a klesající zájem o diesely.
PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

O rozsáhlých změnách v zaměstnanecké struktuře skupiny PSA informovalo rádio France Info s odvoláním na interní dokumenty. Ty jako hlavní důvody uvádí nejistotu vývoje trhu ve Velké Británii a to kvůli nedávnému hlasování o vystoupení z Evropské unie. Skupina přiznává, že opatrná musí být také kvůli klesající poptávce po vznětových pohonných jednotkách.

PSA sníží počet pracovních míst ve Francii o 2.133 lidí. Pokud bychom počítali i dodavatele autodílů ze společnosti Faurecia, měla skupina na konci roku 2015 rovných 78.274 zaměstnanců. France Info dále informuje, že snižování kapacity není jen aktuálním trendem. Už od roku 2013 došlo k zeštíhlování řad a o místo ve společnosti přišlo více než 17.000 lidí.

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

„PSA připravuje už čtvrtý plán pro snižování kapacity zaměstnanců. Je to skutečně velký skandál,“ uvedl Jean-Pierre Mercier, člen odborů CGT ze skupiny PSA, v rozhovoru pro stanici RTL.

Nutno připomenout, že právě tato skupina reagovala jako první na pád libry ve Velké Británii po odhlasování Brexitu a to zvýšením cen všech nových automobilů. Dalším důvodem k úsporám je podle informací francouzských médií klesající poptávka po dieselových motorech.

PSA v posledních letech neinvestovala do dieselové technologie, náklady na stavbu vznětových motorů přitom kvůli přísnějším předpisům stále rostou. Například Renault už dříve varoval, že dieselové motory by mohly zmizet ze všech jejich nových vozů na evropském trhu. Zvolí PSA stejnou cestu?

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky