PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

Skupina PSA plánuje snížit kapacity o více než 2.000 lidí, což je kolem 3 % celkové pracovní síly. Mohou za to zejména Brexit a klesající zájem o diesely.
PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

O rozsáhlých změnách v zaměstnanecké struktuře skupiny PSA informovalo rádio France Info s odvoláním na interní dokumenty. Ty jako hlavní důvody uvádí nejistotu vývoje trhu ve Velké Británii a to kvůli nedávnému hlasování o vystoupení z Evropské unie. Skupina přiznává, že opatrná musí být také kvůli klesající poptávce po vznětových pohonných jednotkách.

PSA sníží počet pracovních míst ve Francii o 2.133 lidí. Pokud bychom počítali i dodavatele autodílů ze společnosti Faurecia, měla skupina na konci roku 2015 rovných 78.274 zaměstnanců. France Info dále informuje, že snižování kapacity není jen aktuálním trendem. Už od roku 2013 došlo k zeštíhlování řad a o místo ve společnosti přišlo více než 17.000 lidí.

Názory | Peugeot

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

„PSA připravuje už čtvrtý plán pro snižování kapacity zaměstnanců. Je to skutečně velký skandál,“ uvedl Jean-Pierre Mercier, člen odborů CGT ze skupiny PSA, v rozhovoru pro stanici RTL.

Nutno připomenout, že právě tato skupina reagovala jako první na pád libry ve Velké Británii po odhlasování Brexitu a to zvýšením cen všech nových automobilů. Dalším důvodem k úsporám je podle informací francouzských médií klesající poptávka po dieselových motorech.

PSA v posledních letech neinvestovala do dieselové technologie, náklady na stavbu vznětových motorů přitom kvůli přísnějším předpisům stále rostou. Například Renault už dříve varoval, že dieselové motory by mohly zmizet ze všech jejich nových vozů na evropském trhu. Zvolí PSA stejnou cestu?

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků