PSA potvrdilo elektrický Peugeot 208. A nebude jediný

Peugeot 208 je jeden z nejoblíbenějších modelů koncernu PSA, přičemž minulý rok se tohoto hatchbacku prodalo téměř 250 tisíc kusů. Po Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fordu Fiesta a Opelu Corsa se jedná o pátý neprodávanější model ve své kategorii. A PSA nyní potvrdilo, že vznikne také jeho elektrifikovaná verze.

Tuto informaci jako první do éteru vypustil na jaře německý tisk. Podle tehdejších odhadů se Peugeot 208 EV měl objevit v roce 2018 na ženevském autosalonu a do prodeje se dostat na konci roku jako model 2019. Premiéra však přijde až v roce 2019.

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Peugeot 208 EV vyjedena společně modulární platformě CMP, kterou PSA vyvíjí společně s čínskou automobilkou Dongfeng Motors. Pro elektromobily ponese označení e-CMP a PSA slibuje dojezd až 450 km, což by bylo více, než nabízí Renault Zoe a faceliftované BMW i3. Stejnou platformu by měly sdílet ještě čtyři další elektromobily.

Podle oficiálních informací z vedení PSA se ve stejném roce objeví ještě DS3 Crossback EV a o rok později 2008 EV.

V nabídce budu také plug-in hybridní modely, které však budou postaveny na zcela jiné platformě EMP2. Rovněž v roce 2019 se představí DS 7 Crossback PHEV, po němž PSA uvede Peugeot 5008 PHEV a Citroen C5 Aircross PHEV. Plug-in hybridní verze dostanou také Peugeot 3008 a Opel Grandland X.

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Koncern PSA chce do roku 2023 elektrifikovat 80 % svého portfolia. Nejspíš proto, že Francie chce do roku 2040 zakázat prodej automobilů s klasickým spalovacím motorem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků