PSA potvrdilo elektrický Peugeot 208. A nebude jediný

Peugeot 208 je jeden z nejoblíbenějších modelů koncernu PSA, přičemž minulý rok se tohoto hatchbacku prodalo téměř 250 tisíc kusů. Po Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fordu Fiesta a Opelu Corsa se jedná o pátý neprodávanější model ve své kategorii. A PSA nyní potvrdilo, že vznikne také jeho elektrifikovaná verze.

Tuto informaci jako první do éteru vypustil na jaře německý tisk. Podle tehdejších odhadů se Peugeot 208 EV měl objevit v roce 2018 na ženevském autosalonu a do prodeje se dostat na konci roku jako model 2019. Premiéra však přijde až v roce 2019.

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Peugeot 208 EV vyjedena společně modulární platformě CMP, kterou PSA vyvíjí společně s čínskou automobilkou Dongfeng Motors. Pro elektromobily ponese označení e-CMP a PSA slibuje dojezd až 450 km, což by bylo více, než nabízí Renault Zoe a faceliftované BMW i3. Stejnou platformu by měly sdílet ještě čtyři další elektromobily.

Podle oficiálních informací z vedení PSA se ve stejném roce objeví ještě DS3 Crossback EV a o rok později 2008 EV.

V nabídce budu také plug-in hybridní modely, které však budou postaveny na zcela jiné platformě EMP2. Rovněž v roce 2019 se představí DS 7 Crossback PHEV, po němž PSA uvede Peugeot 5008 PHEV a Citroen C5 Aircross PHEV. Plug-in hybridní verze dostanou také Peugeot 3008 a Opel Grandland X.

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Koncern PSA chce do roku 2023 elektrifikovat 80 % svého portfolia. Nejspíš proto, že Francie chce do roku 2040 zakázat prodej automobilů s klasickým spalovacím motorem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků