PSA potvrdilo elektrický Peugeot 208. A nebude jediný

Peugeot 208 je jeden z nejoblíbenějších modelů koncernu PSA, přičemž minulý rok se tohoto hatchbacku prodalo téměř 250 tisíc kusů. Po Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fordu Fiesta a Opelu Corsa se jedná o pátý neprodávanější model ve své kategorii. A PSA nyní potvrdilo, že vznikne také jeho elektrifikovaná verze.

Tuto informaci jako první do éteru vypustil na jaře německý tisk. Podle tehdejších odhadů se Peugeot 208 EV měl objevit v roce 2018 na ženevském autosalonu a do prodeje se dostat na konci roku jako model 2019. Premiéra však přijde až v roce 2019.

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Peugeot 208 EV vyjedena společně modulární platformě CMP, kterou PSA vyvíjí společně s čínskou automobilkou Dongfeng Motors. Pro elektromobily ponese označení e-CMP a PSA slibuje dojezd až 450 km, což by bylo více, než nabízí Renault Zoe a faceliftované BMW i3. Stejnou platformu by měly sdílet ještě čtyři další elektromobily.

Podle oficiálních informací z vedení PSA se ve stejném roce objeví ještě DS3 Crossback EV a o rok později 2008 EV.

V nabídce budu také plug-in hybridní modely, které však budou postaveny na zcela jiné platformě EMP2. Rovněž v roce 2019 se představí DS 7 Crossback PHEV, po němž PSA uvede Peugeot 5008 PHEV a Citroen C5 Aircross PHEV. Plug-in hybridní verze dostanou také Peugeot 3008 a Opel Grandland X.

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Koncern PSA chce do roku 2023 elektrifikovat 80 % svého portfolia. Nejspíš proto, že Francie chce do roku 2040 zakázat prodej automobilů s klasickým spalovacím motorem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků