PSA potvrdilo elektrický Peugeot 208. A nebude jediný

Peugeot 208 je jeden z nejoblíbenějších modelů koncernu PSA, přičemž minulý rok se tohoto hatchbacku prodalo téměř 250 tisíc kusů. Po Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fordu Fiesta a Opelu Corsa se jedná o pátý neprodávanější model ve své kategorii. A PSA nyní potvrdilo, že vznikne také jeho elektrifikovaná verze.

Tuto informaci jako první do éteru vypustil na jaře německý tisk. Podle tehdejších odhadů se Peugeot 208 EV měl objevit v roce 2018 na ženevském autosalonu a do prodeje se dostat na konci roku jako model 2019. Premiéra však přijde až v roce 2019.

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

První elektromobil Škody bude stát jako dieselový superb, slíbil šéf Maier

Peugeot 208 EV vyjedena společně modulární platformě CMP, kterou PSA vyvíjí společně s čínskou automobilkou Dongfeng Motors. Pro elektromobily ponese označení e-CMP a PSA slibuje dojezd až 450 km, což by bylo více, než nabízí Renault Zoe a faceliftované BMW i3. Stejnou platformu by měly sdílet ještě čtyři další elektromobily.

Podle oficiálních informací z vedení PSA se ve stejném roce objeví ještě DS3 Crossback EV a o rok později 2008 EV.

V nabídce budu také plug-in hybridní modely, které však budou postaveny na zcela jiné platformě EMP2. Rovněž v roce 2019 se představí DS 7 Crossback PHEV, po němž PSA uvede Peugeot 5008 PHEV a Citroen C5 Aircross PHEV. Plug-in hybridní verze dostanou také Peugeot 3008 a Opel Grandland X.

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Peugeot má nejmenší dealerství na světě. Nachází se v telefonní budce

Koncern PSA chce do roku 2023 elektrifikovat 80 % svého portfolia. Nejspíš proto, že Francie chce do roku 2040 zakázat prodej automobilů s klasickým spalovacím motorem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků