PSA pokročilo v likvidaci původních Opelů. Výroba Mokky X v tichosti skončila

15 komentářů

franta321
30. července • 9:48

"... Výroba Mokky X v tichosti skončila ..."
A ono to bude někomu líto? Když tak koukám na zaniklé modely, tak snad možná kromě Grandlandu X to jsou samé zbytečné a hnusné popelnice, tak proč by se měly dál vyrábět? Navíc když by měly konkurovat modelům PSA. Právě proto PSA koupila konkurenci, aby ji částečně vytlačila z trhu ...

sumi
29. července • 2:42

R.I.P. OPEL !! :-(Německé auto s francouzskou technikou má v budoucnu jen malou šanci přežít.. :-/

DaewooMaster
29. července • 12:02

Jaké německé auto, vtipálku? Opel byla jen jedna z mnoha značek americké firmy GM už od roku 1931. Navíc zmiňované modely se stejně bouchaly v Jižní Koreji, Číně, Rusku, Španělsku apod. a do Německa se podívaly až teprve přes autosalony.
Mně teda přijde naprosto logické, že se PSA zbavuje takových aut. Proč by měl podporovat výrobu aut u konkurenční firmy na druhém konci světa?

neodborník
29. července • 13:04

Míříte trošku mimo terč. Opel je německá automobilka, vznikla tam, má tam sídlo, to rozhoduje, ne z kterého státu je majitel, či kde se ta auta vyrábějí. Je to všude všechno propletené, žádný výrobce nedělá všechno sám, jenom by se to prodražovalo a těžko se to dá jednoduše posoudit, tak jak si to někteří jednodušší odborníci představují. Navíc závody v některých zemích patří Opelu, třeba to Španělsko, Polsko, žádný problém.Uživateli auta to může být stejně jedno, je na zodpovědnosti majitele firmy, aby to bylo OK. Spíš jde o to co nejdřív přestat platit licenční polatky za modely vyvinuté v době GM, tedy Astra a Insignia. No a pro zajímavost, Astra bude mít nové motory a převodovku konstrukce z doby před PSA, jaktože to nechtějí "zlikvidovat" ? Prostě nic není jednoduše černobílé.

DaewooMaster
30. července • 10:54

Nikam nemířím, řídím se pouze fakty. Vždy rozhoduje majitel, ne kde stojí nějaký barák nebo tam kdysi stával. Ale došli jsme ke stejnému závěru - proč by měli frantíci podporovat něco, co vyrábí např. bývalé Daewoo v Jižní Koreji?

neodborník
30. července • 11:53

Ano nakonec závěr stejný. Protože se to nevyplatí, nastala jiná situace, o to jde. Jenom to zlomyslné slůvko podporovat, jak by řekl veliký véká, to mi trošku vadí. Má to trošku pachuť nějaké zloby, vytrestání nebo odplaty, o to nejde. Jenom čistý pragmatismus, naštěstí, rozhoduje. Pokud by to zvládnula dělat levněji na zakázku firma Vencavokurka, klidně jí budou podporovat. Dnes je moderní říkat frázi "rozešli jsme se jako přátelé", v nemafiánském kšeftu se tomu někdy dá i věřit a v životě není nuda.

mpolan
30. července • 8:04

Má i v něčem pravdu. Na chod firmy mělo vliv vedení GM v USA, a podle toho to pa i vypadalo.

1933
29. července • 8:36

Takze to uz ma zratane aj mercedes s francuzskym motorom vyrobeny v madarsku ?

nasosana sosna
29. července • 10:09

Zkusil jste nekdy nejakemu Svycarovi nebo Nemci, ktery sice jezdi v Porsche Cayenne (protoze na to proste ma), lec neni zrovna automobilovy typ, vysvetlit, ze to jeho auto se vyrabi v Bratislave? Pokud ne, doporucuji. Jejich reakce je k nezaplaceni zabana a de facto tez poucna. :-);-)

neodborník
29. července • 5:14

..... nepovídejte, nepište, jak jste se k tomuto závěru dopracoval ?

Cid
28. července • 12:28

Tak on v tichosti skončil celý Opel už ve chvíli kdy jej převzal Peugeot.

krok
30. července • 14:49

Jo, jo. Ani Citroen už není co býval před Peugeotovými.

pacho
28. července • 13:58

nechápem, čo sa nad tým pozastavuješ?. Je to bežný jav. Opel nie je prvý ani posledný, podstatné je že PSA ju po dlhých rokoch dostal do čierných čísiel a že vôbec značka ako taká nezanikla. Napr Peugeot takto v 70-tých rokoch úplne zlikvidoval Simcu/talbot. Veľmi veľa príkladov by sa našlo aj v iných štátoch. Opel vlastne dopadol ako Škoda pred rokmi, a je to len dobre, že celkom nezanikol.

neodborník
28. července • 16:40

Pozastavuju se nad uvažovací logikou článku a co tu zkouší podsouvat, jako kdyby to bylo špatně. A je to tady, podařilo se - zlikvidovat, chudáčky, pežot zlý, moc zlý !! Prostě některé firmy se dostanou někdy z zaviněných či nezaviněných důvodů do problémů a bez převzetí někým jiným by zkrachovaly a těžko je někdo zachrání tím, že je nechá dělat a vyrábět pořád to samé a stejně. Takže ten například je příklad nesmyslného uvažování o nějaké likvidaci, né všechno se dá doopravdy zachránit, říct si nestačí. Jestlipak někdo zaznamenal, že před pár lety chtěl Peugeot použít značku Simca pro nové levné modely a sešlo z toho, protože kdosi v Německu přispěchal na úřad a tohle jméno si z nějakého důvodu zaregistroval pro sebe, takže tam by se auta pod touhle značkou nesměla prodávat .... dál přemejšlejte sami, ale opravdu sami. Kdyžtak napište, na co jste přišli.

neodborník
28. července • 10:16

No a co jako, jaké potichu ? Mokka už měla svá léta, to nevadí ? Modely dlouho vyráběné, či málo prodejné se přestanou jednou vyrábět, to tak dělá každý dobrý a zodpovědný hospodář. Copak se nám to tady zase někdo snaží podprahově naroubovat do makoviček ?

Doporučujeme

Články odjinud