PSA pokročilo v likvidaci původních Opelů. Výroba Mokky X v tichosti skončila

neodborník  |  28. 07. 2019 10:16

No a co jako, jaké potichu ? Mokka už měla svá léta, to nevadí ? Modely dlouho vyráběné, či málo prodejné se přestanou jednou vyrábět, to tak dělá každý dobrý a zodpovědný hospodář. Copak se nám to tady zase někdo snaží podprahově naroubovat do makoviček ?

Odpovědět  |   | 
Cid  |  28. 07. 2019 12:28

Tak on v tichosti skončil celý Opel už ve chvíli kdy jej převzal Peugeot.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  28. 07. 2019 13:58

nechápem, čo sa nad tým pozastavuješ?. Je to bežný jav. Opel nie je prvý ani posledný, podstatné je že PSA ju po dlhých rokoch dostal do čierných čísiel a že vôbec značka ako taká nezanikla. Napr Peugeot takto v 70-tých rokoch úplne zlikvidoval Simcu/talbot. Veľmi veľa príkladov by sa našlo aj v iných štátoch. Opel vlastne dopadol ako Škoda pred rokmi, a je to len dobre, že celkom nezanikol.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 07. 2019 16:40

Pozastavuju se nad uvažovací logikou článku a co tu zkouší podsouvat, jako kdyby to bylo špatně. A je to tady, podařilo se - zlikvidovat, chudáčky, pežot zlý, moc zlý !! Prostě některé firmy se dostanou někdy z zaviněných či nezaviněných důvodů do problémů a bez převzetí někým jiným by zkrachovaly a těžko je někdo zachrání tím, že je nechá dělat a vyrábět pořád to samé a stejně. Takže ten například je příklad nesmyslného uvažování o nějaké likvidaci, né všechno se dá doopravdy zachránit, říct si nestačí. Jestlipak někdo zaznamenal, že před pár lety chtěl Peugeot použít značku Simca pro nové levné modely a sešlo z toho, protože kdosi v Německu přispěchal na úřad a tohle jméno si z nějakého důvodu zaregistroval pro sebe, takže tam by se auta pod touhle značkou nesměla prodávat .... dál přemejšlejte sami, ale opravdu sami. Kdyžtak napište, na co jste přišli.

Odpovědět  |   | 
krok  |  30. 07. 2019 14:49

Jo, jo. Ani Citroen už není co býval před Peugeotovými.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  29. 07. 2019 02:42

R.I.P. OPEL !!

Německé auto s francouzskou technikou má v budoucnu jen malou šanci přežít..

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 07. 2019 05:14

..... nepovídejte, nepište, jak jste se k tomuto závěru dopracoval ?

Odpovědět  |   | 
1933  |  29. 07. 2019 08:36

Takze to uz ma zratane aj mercedes s francuzskym motorom vyrobeny v madarsku ?

Odpovědět  |   | 
nasosana sosna  |  29. 07. 2019 10:09

Zkusil jste nekdy nejakemu Svycarovi nebo Nemci, ktery sice jezdi v Porsche Cayenne (protoze na to proste ma), lec neni zrovna automobilovy typ, vysvetlit, ze to jeho auto se vyrabi v Bratislave? Pokud ne, doporucuji. Jejich reakce je k nezaplaceni zabana a de facto tez poucna.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  29. 07. 2019 12:02

Jaké německé auto, vtipálku? Opel byla jen jedna z mnoha značek americké firmy GM už od roku 1931. Navíc zmiňované modely se stejně bouchaly v Jižní Koreji, Číně, Rusku, Španělsku apod. a do Německa se podívaly až teprve přes autosalony.
Mně teda přijde naprosto logické, že se PSA zbavuje takových aut. Proč by měl podporovat výrobu aut u konkurenční firmy na druhém konci světa?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 07. 2019 13:04

Míříte trošku mimo terč. Opel je německá automobilka, vznikla tam, má tam sídlo, to rozhoduje, ne z kterého státu je majitel, či kde se ta auta vyrábějí. Je to všude všechno propletené, žádný výrobce nedělá všechno sám, jenom by se to prodražovalo a těžko se to dá jednoduše posoudit, tak jak si to někteří jednodušší odborníci představují. Navíc závody v některých zemích patří Opelu, třeba to Španělsko, Polsko, žádný problém.Uživateli auta to může být stejně jedno, je na zodpovědnosti majitele firmy, aby to bylo OK. Spíš jde o to co nejdřív přestat platit licenční polatky za modely vyvinuté v době GM, tedy Astra a Insignia. No a pro zajímavost, Astra bude mít nové motory a převodovku konstrukce z doby před PSA, jaktože to nechtějí "zlikvidovat" ? Prostě nic není jednoduše černobílé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 07. 2019 08:04

Má i v něčem pravdu. Na chod firmy mělo vliv vedení GM v USA, a podle toho to pa i vypadalo.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  30. 07. 2019 10:54

Nikam nemířím, řídím se pouze fakty. Vždy rozhoduje majitel, ne kde stojí nějaký barák nebo tam kdysi stával. Ale došli jsme ke stejnému závěru - proč by měli frantíci podporovat něco, co vyrábí např. bývalé Daewoo v Jižní Koreji?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 11:53

Ano nakonec závěr stejný. Protože se to nevyplatí, nastala jiná situace, o to jde. Jenom to zlomyslné slůvko podporovat, jak by řekl veliký véká, to mi trošku vadí. Má to trošku pachuť nějaké zloby, vytrestání nebo odplaty, o to nejde. Jenom čistý pragmatismus, naštěstí, rozhoduje. Pokud by to zvládnula dělat levněji na zakázku firma Vencavokurka, klidně jí budou podporovat. Dnes je moderní říkat frázi "rozešli jsme se jako přátelé", v nemafiánském kšeftu se tomu někdy dá i věřit a v životě není nuda.

Odpovědět  |   | 
franta321  |  30. 07. 2019 09:48

"... Výroba Mokky X v tichosti skončila ..."
A ono to bude někomu líto? Když tak koukám na zaniklé modely, tak snad možná kromě Grandlandu X to jsou samé zbytečné a hnusné popelnice, tak proč by se měly dál vyrábět? Navíc když by měly konkurovat modelům PSA. Právě proto PSA koupila konkurenci, aby ji částečně vytlačila z trhu ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A