PSA pokročilo v likvidaci původních Opelů. Výroba Mokky X v tichosti skončila

neodborník  |  28. 07. 2019 10:16

No a co jako, jaké potichu ? Mokka už měla svá léta, to nevadí ? Modely dlouho vyráběné, či málo prodejné se přestanou jednou vyrábět, to tak dělá každý dobrý a zodpovědný hospodář. Copak se nám to tady zase někdo snaží podprahově naroubovat do makoviček ?

Odpovědět  |   | 
Cid  |  28. 07. 2019 12:28

Tak on v tichosti skončil celý Opel už ve chvíli kdy jej převzal Peugeot.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  28. 07. 2019 13:58

nechápem, čo sa nad tým pozastavuješ?. Je to bežný jav. Opel nie je prvý ani posledný, podstatné je že PSA ju po dlhých rokoch dostal do čierných čísiel a že vôbec značka ako taká nezanikla. Napr Peugeot takto v 70-tých rokoch úplne zlikvidoval Simcu/talbot. Veľmi veľa príkladov by sa našlo aj v iných štátoch. Opel vlastne dopadol ako Škoda pred rokmi, a je to len dobre, že celkom nezanikol.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 07. 2019 16:40

Pozastavuju se nad uvažovací logikou článku a co tu zkouší podsouvat, jako kdyby to bylo špatně. A je to tady, podařilo se - zlikvidovat, chudáčky, pežot zlý, moc zlý !! Prostě některé firmy se dostanou někdy z zaviněných či nezaviněných důvodů do problémů a bez převzetí někým jiným by zkrachovaly a těžko je někdo zachrání tím, že je nechá dělat a vyrábět pořád to samé a stejně. Takže ten například je příklad nesmyslného uvažování o nějaké likvidaci, né všechno se dá doopravdy zachránit, říct si nestačí. Jestlipak někdo zaznamenal, že před pár lety chtěl Peugeot použít značku Simca pro nové levné modely a sešlo z toho, protože kdosi v Německu přispěchal na úřad a tohle jméno si z nějakého důvodu zaregistroval pro sebe, takže tam by se auta pod touhle značkou nesměla prodávat .... dál přemejšlejte sami, ale opravdu sami. Kdyžtak napište, na co jste přišli.

Odpovědět  |   | 
krok  |  30. 07. 2019 14:49

Jo, jo. Ani Citroen už není co býval před Peugeotovými.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  29. 07. 2019 02:42

R.I.P. OPEL !!

Německé auto s francouzskou technikou má v budoucnu jen malou šanci přežít..

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 07. 2019 05:14

..... nepovídejte, nepište, jak jste se k tomuto závěru dopracoval ?

Odpovědět  |   | 
1933  |  29. 07. 2019 08:36

Takze to uz ma zratane aj mercedes s francuzskym motorom vyrobeny v madarsku ?

Odpovědět  |   | 
nasosana sosna  |  29. 07. 2019 10:09

Zkusil jste nekdy nejakemu Svycarovi nebo Nemci, ktery sice jezdi v Porsche Cayenne (protoze na to proste ma), lec neni zrovna automobilovy typ, vysvetlit, ze to jeho auto se vyrabi v Bratislave? Pokud ne, doporucuji. Jejich reakce je k nezaplaceni zabana a de facto tez poucna.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  29. 07. 2019 12:02

Jaké německé auto, vtipálku? Opel byla jen jedna z mnoha značek americké firmy GM už od roku 1931. Navíc zmiňované modely se stejně bouchaly v Jižní Koreji, Číně, Rusku, Španělsku apod. a do Německa se podívaly až teprve přes autosalony.
Mně teda přijde naprosto logické, že se PSA zbavuje takových aut. Proč by měl podporovat výrobu aut u konkurenční firmy na druhém konci světa?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 07. 2019 13:04

Míříte trošku mimo terč. Opel je německá automobilka, vznikla tam, má tam sídlo, to rozhoduje, ne z kterého státu je majitel, či kde se ta auta vyrábějí. Je to všude všechno propletené, žádný výrobce nedělá všechno sám, jenom by se to prodražovalo a těžko se to dá jednoduše posoudit, tak jak si to někteří jednodušší odborníci představují. Navíc závody v některých zemích patří Opelu, třeba to Španělsko, Polsko, žádný problém.Uživateli auta to může být stejně jedno, je na zodpovědnosti majitele firmy, aby to bylo OK. Spíš jde o to co nejdřív přestat platit licenční polatky za modely vyvinuté v době GM, tedy Astra a Insignia. No a pro zajímavost, Astra bude mít nové motory a převodovku konstrukce z doby před PSA, jaktože to nechtějí "zlikvidovat" ? Prostě nic není jednoduše černobílé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 07. 2019 08:04

Má i v něčem pravdu. Na chod firmy mělo vliv vedení GM v USA, a podle toho to pa i vypadalo.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  30. 07. 2019 10:54

Nikam nemířím, řídím se pouze fakty. Vždy rozhoduje majitel, ne kde stojí nějaký barák nebo tam kdysi stával. Ale došli jsme ke stejnému závěru - proč by měli frantíci podporovat něco, co vyrábí např. bývalé Daewoo v Jižní Koreji?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 11:53

Ano nakonec závěr stejný. Protože se to nevyplatí, nastala jiná situace, o to jde. Jenom to zlomyslné slůvko podporovat, jak by řekl veliký véká, to mi trošku vadí. Má to trošku pachuť nějaké zloby, vytrestání nebo odplaty, o to nejde. Jenom čistý pragmatismus, naštěstí, rozhoduje. Pokud by to zvládnula dělat levněji na zakázku firma Vencavokurka, klidně jí budou podporovat. Dnes je moderní říkat frázi "rozešli jsme se jako přátelé", v nemafiánském kšeftu se tomu někdy dá i věřit a v životě není nuda.

Odpovědět  |   | 
franta321  |  30. 07. 2019 09:48

"... Výroba Mokky X v tichosti skončila ..."
A ono to bude někomu líto? Když tak koukám na zaniklé modely, tak snad možná kromě Grandlandu X to jsou samé zbytečné a hnusné popelnice, tak proč by se měly dál vyrábět? Navíc když by měly konkurovat modelům PSA. Právě proto PSA koupila konkurenci, aby ji částečně vytlačila z trhu ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A