PSA pokročilo v likvidaci původních Opelů. Výroba Mokky X v tichosti skončila

neodborník  |  28. 07. 2019 10:16

No a co jako, jaké potichu ? Mokka už měla svá léta, to nevadí ? Modely dlouho vyráběné, či málo prodejné se přestanou jednou vyrábět, to tak dělá každý dobrý a zodpovědný hospodář. Copak se nám to tady zase někdo snaží podprahově naroubovat do makoviček ?

Odpovědět  |   | 
Cid  |  28. 07. 2019 12:28

Tak on v tichosti skončil celý Opel už ve chvíli kdy jej převzal Peugeot.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  28. 07. 2019 13:58

nechápem, čo sa nad tým pozastavuješ?. Je to bežný jav. Opel nie je prvý ani posledný, podstatné je že PSA ju po dlhých rokoch dostal do čierných čísiel a že vôbec značka ako taká nezanikla. Napr Peugeot takto v 70-tých rokoch úplne zlikvidoval Simcu/talbot. Veľmi veľa príkladov by sa našlo aj v iných štátoch. Opel vlastne dopadol ako Škoda pred rokmi, a je to len dobre, že celkom nezanikol.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 07. 2019 16:40

Pozastavuju se nad uvažovací logikou článku a co tu zkouší podsouvat, jako kdyby to bylo špatně. A je to tady, podařilo se - zlikvidovat, chudáčky, pežot zlý, moc zlý !! Prostě některé firmy se dostanou někdy z zaviněných či nezaviněných důvodů do problémů a bez převzetí někým jiným by zkrachovaly a těžko je někdo zachrání tím, že je nechá dělat a vyrábět pořád to samé a stejně. Takže ten například je příklad nesmyslného uvažování o nějaké likvidaci, né všechno se dá doopravdy zachránit, říct si nestačí. Jestlipak někdo zaznamenal, že před pár lety chtěl Peugeot použít značku Simca pro nové levné modely a sešlo z toho, protože kdosi v Německu přispěchal na úřad a tohle jméno si z nějakého důvodu zaregistroval pro sebe, takže tam by se auta pod touhle značkou nesměla prodávat .... dál přemejšlejte sami, ale opravdu sami. Kdyžtak napište, na co jste přišli.

Odpovědět  |   | 
krok  |  30. 07. 2019 14:49

Jo, jo. Ani Citroen už není co býval před Peugeotovými.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  29. 07. 2019 02:42

R.I.P. OPEL !!

Německé auto s francouzskou technikou má v budoucnu jen malou šanci přežít..

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 07. 2019 05:14

..... nepovídejte, nepište, jak jste se k tomuto závěru dopracoval ?

Odpovědět  |   | 
1933  |  29. 07. 2019 08:36

Takze to uz ma zratane aj mercedes s francuzskym motorom vyrobeny v madarsku ?

Odpovědět  |   | 
nasosana sosna  |  29. 07. 2019 10:09

Zkusil jste nekdy nejakemu Svycarovi nebo Nemci, ktery sice jezdi v Porsche Cayenne (protoze na to proste ma), lec neni zrovna automobilovy typ, vysvetlit, ze to jeho auto se vyrabi v Bratislave? Pokud ne, doporucuji. Jejich reakce je k nezaplaceni zabana a de facto tez poucna.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  29. 07. 2019 12:02

Jaké německé auto, vtipálku? Opel byla jen jedna z mnoha značek americké firmy GM už od roku 1931. Navíc zmiňované modely se stejně bouchaly v Jižní Koreji, Číně, Rusku, Španělsku apod. a do Německa se podívaly až teprve přes autosalony.
Mně teda přijde naprosto logické, že se PSA zbavuje takových aut. Proč by měl podporovat výrobu aut u konkurenční firmy na druhém konci světa?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 07. 2019 13:04

Míříte trošku mimo terč. Opel je německá automobilka, vznikla tam, má tam sídlo, to rozhoduje, ne z kterého státu je majitel, či kde se ta auta vyrábějí. Je to všude všechno propletené, žádný výrobce nedělá všechno sám, jenom by se to prodražovalo a těžko se to dá jednoduše posoudit, tak jak si to někteří jednodušší odborníci představují. Navíc závody v některých zemích patří Opelu, třeba to Španělsko, Polsko, žádný problém.Uživateli auta to může být stejně jedno, je na zodpovědnosti majitele firmy, aby to bylo OK. Spíš jde o to co nejdřív přestat platit licenční polatky za modely vyvinuté v době GM, tedy Astra a Insignia. No a pro zajímavost, Astra bude mít nové motory a převodovku konstrukce z doby před PSA, jaktože to nechtějí "zlikvidovat" ? Prostě nic není jednoduše černobílé.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 07. 2019 08:04

Má i v něčem pravdu. Na chod firmy mělo vliv vedení GM v USA, a podle toho to pa i vypadalo.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  30. 07. 2019 10:54

Nikam nemířím, řídím se pouze fakty. Vždy rozhoduje majitel, ne kde stojí nějaký barák nebo tam kdysi stával. Ale došli jsme ke stejnému závěru - proč by měli frantíci podporovat něco, co vyrábí např. bývalé Daewoo v Jižní Koreji?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 11:53

Ano nakonec závěr stejný. Protože se to nevyplatí, nastala jiná situace, o to jde. Jenom to zlomyslné slůvko podporovat, jak by řekl veliký véká, to mi trošku vadí. Má to trošku pachuť nějaké zloby, vytrestání nebo odplaty, o to nejde. Jenom čistý pragmatismus, naštěstí, rozhoduje. Pokud by to zvládnula dělat levněji na zakázku firma Vencavokurka, klidně jí budou podporovat. Dnes je moderní říkat frázi "rozešli jsme se jako přátelé", v nemafiánském kšeftu se tomu někdy dá i věřit a v životě není nuda.

Odpovědět  |   | 
franta321  |  30. 07. 2019 09:48

"... Výroba Mokky X v tichosti skončila ..."
A ono to bude někomu líto? Když tak koukám na zaniklé modely, tak snad možná kromě Grandlandu X to jsou samé zbytečné a hnusné popelnice, tak proč by se měly dál vyrábět? Navíc když by měly konkurovat modelům PSA. Právě proto PSA koupila konkurenci, aby ji částečně vytlačila z trhu ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 61 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A