PSA Peugeot Citroën za 9 měsíců 2003: stabilní výsledky

Nedávno zveřejněné konsolidované obchodní výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën za 9 měsíců letošního roku jsou i přes značné výkyvy světových trhů signálem stability. Celkově dosáhly k 30.9.2003 výše 40 123 milionů EUR, což je proti stejnému období roku 2002 mírný pokles (-0,1%, 40 175 milionů EUR).

Největší část obchodních aktivit připadá ve skupině PSA Peugeot Citroën na automobilové trhy. Tento podíl je vyjádřen sumou 32 346 milionů EUR. I tento obrat sice značí mírný pokles proti obdobnému časovému úseku roku 2002 (-0,2%), ale v dlouhodobé tendenci představuje kladný vývoj o 1,4%.

V celosvětovém měřítku se za 9 měsíců roku 2003 prodalo na 2 438 000 vozů, což je proti roku 2002 nárůst o 0,8%. Nejvíce utrpěl trh v západoevropských zemích  (-1,6%), a to zejména díky propadu francouzského trhu (o 7,1%). I tak ale skupina jako celek zaznamenala vyšší podíl na trhu v tomto regionu na 15,6%. Loni to bylo „jen“ 15,4% s vysokým růstem v Německu, Itálii a Francii. Mimo tento region se celkem prodalo 572 900 vozů značek Peugeot a Citroën, což představuje nárůst o 9,4%. Nejvyššího skoku dosáhly trhy ve střední Evropě, na Balkáně a Turecku, kde obě značky posílily o 25,6% a prodalo se tu na 152 400 vozů.

Poklesl odbyt v Jižní Americe o 7,5% (prodáno 77 400 aut), v dalším strmém růstu pokračovala skupina na čínském trhu. Tam se prodalo přes 80 000 nových vozů a skupina si polepšila proti devítiměsíční periodě roku 2002 o 45,5%!

Také další aktivity skupiny PSA Peugeot Citroën byly úspěšné. Finanční aktivity reprezentované především Banque PSA Finance zaznamenaly zlepšení o 1,8% na  1 284 milionů EUR, kladné hospodářské výsledky přísluší rovněž dopravní a logistické sféře skupiny.

A jak vypadají kroky ke splnění hlavního cíle skupiny, dosažení úrovně 3 300 000 prodaných vozů za rok 2003? Až dosud bylo prodáno 2 438 000 vozů, což představuje nárůst proti roku 2002  o 0,8%. Vozů značky Peugeot se prodalo 1 403 600 (-3,8%), vozů značky Citroën celosvětově 1 034 400 (+7,8%).
V západní Evropě bylo zaznamenáno celkem 1 865 100 prodaných nových aut (-1,6%), peugeotů 1 018 000 (-6,5%), citroënů 847 100 (+4,9%). Ve „zbytku“ světa bylo prodáno 572 900 vozů, z toho značka Peugeot má 385 600 vozů (+3,8%), Citroën 187 300 (+23,1%).

Osobních vozů prodala skupina ve světě celkem 2 164 400 (+0,5%), z toho peugeotů 1 271 800 (-4,4%), citroënů 892 600 (+8,3%), užitkových vozů celkem 273 600 (+3,2%), z toho bylo peugeotů 131 800 (+1,5%), citroënů 141 800 (+4,4%).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků