PSA Peugeot Citroën za 9 měsíců 2003: stabilní výsledky

Nedávno zveřejněné konsolidované obchodní výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën za 9 měsíců letošního roku jsou i přes značné výkyvy světových trhů signálem stability. Celkově dosáhly k 30.9.2003 výše 40 123 milionů EUR, což je proti stejnému období roku 2002 mírný pokles (-0,1%, 40 175 milionů EUR).

Největší část obchodních aktivit připadá ve skupině PSA Peugeot Citroën na automobilové trhy. Tento podíl je vyjádřen sumou 32 346 milionů EUR. I tento obrat sice značí mírný pokles proti obdobnému časovému úseku roku 2002 (-0,2%), ale v dlouhodobé tendenci představuje kladný vývoj o 1,4%.

V celosvětovém měřítku se za 9 měsíců roku 2003 prodalo na 2 438 000 vozů, což je proti roku 2002 nárůst o 0,8%. Nejvíce utrpěl trh v západoevropských zemích  (-1,6%), a to zejména díky propadu francouzského trhu (o 7,1%). I tak ale skupina jako celek zaznamenala vyšší podíl na trhu v tomto regionu na 15,6%. Loni to bylo „jen“ 15,4% s vysokým růstem v Německu, Itálii a Francii. Mimo tento region se celkem prodalo 572 900 vozů značek Peugeot a Citroën, což představuje nárůst o 9,4%. Nejvyššího skoku dosáhly trhy ve střední Evropě, na Balkáně a Turecku, kde obě značky posílily o 25,6% a prodalo se tu na 152 400 vozů.

Poklesl odbyt v Jižní Americe o 7,5% (prodáno 77 400 aut), v dalším strmém růstu pokračovala skupina na čínském trhu. Tam se prodalo přes 80 000 nových vozů a skupina si polepšila proti devítiměsíční periodě roku 2002 o 45,5%!

Také další aktivity skupiny PSA Peugeot Citroën byly úspěšné. Finanční aktivity reprezentované především Banque PSA Finance zaznamenaly zlepšení o 1,8% na  1 284 milionů EUR, kladné hospodářské výsledky přísluší rovněž dopravní a logistické sféře skupiny.

A jak vypadají kroky ke splnění hlavního cíle skupiny, dosažení úrovně 3 300 000 prodaných vozů za rok 2003? Až dosud bylo prodáno 2 438 000 vozů, což představuje nárůst proti roku 2002  o 0,8%. Vozů značky Peugeot se prodalo 1 403 600 (-3,8%), vozů značky Citroën celosvětově 1 034 400 (+7,8%).
V západní Evropě bylo zaznamenáno celkem 1 865 100 prodaných nových aut (-1,6%), peugeotů 1 018 000 (-6,5%), citroënů 847 100 (+4,9%). Ve „zbytku“ světa bylo prodáno 572 900 vozů, z toho značka Peugeot má 385 600 vozů (+3,8%), Citroën 187 300 (+23,1%).

Osobních vozů prodala skupina ve světě celkem 2 164 400 (+0,5%), z toho peugeotů 1 271 800 (-4,4%), citroënů 892 600 (+8,3%), užitkových vozů celkem 273 600 (+3,2%), z toho bylo peugeotů 131 800 (+1,5%), citroënů 141 800 (+4,4%).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků