PSA Peugeot Citroën za 9 měsíců 2003: stabilní výsledky

Nedávno zveřejněné konsolidované obchodní výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën za 9 měsíců letošního roku jsou i přes značné výkyvy světových trhů signálem stability. Celkově dosáhly k 30.9.2003 výše 40 123 milionů EUR, což je proti stejnému období roku 2002 mírný pokles (-0,1%, 40 175 milionů EUR).

Největší část obchodních aktivit připadá ve skupině PSA Peugeot Citroën na automobilové trhy. Tento podíl je vyjádřen sumou 32 346 milionů EUR. I tento obrat sice značí mírný pokles proti obdobnému časovému úseku roku 2002 (-0,2%), ale v dlouhodobé tendenci představuje kladný vývoj o 1,4%.

V celosvětovém měřítku se za 9 měsíců roku 2003 prodalo na 2 438 000 vozů, což je proti roku 2002 nárůst o 0,8%. Nejvíce utrpěl trh v západoevropských zemích  (-1,6%), a to zejména díky propadu francouzského trhu (o 7,1%). I tak ale skupina jako celek zaznamenala vyšší podíl na trhu v tomto regionu na 15,6%. Loni to bylo „jen“ 15,4% s vysokým růstem v Německu, Itálii a Francii. Mimo tento region se celkem prodalo 572 900 vozů značek Peugeot a Citroën, což představuje nárůst o 9,4%. Nejvyššího skoku dosáhly trhy ve střední Evropě, na Balkáně a Turecku, kde obě značky posílily o 25,6% a prodalo se tu na 152 400 vozů.

Poklesl odbyt v Jižní Americe o 7,5% (prodáno 77 400 aut), v dalším strmém růstu pokračovala skupina na čínském trhu. Tam se prodalo přes 80 000 nových vozů a skupina si polepšila proti devítiměsíční periodě roku 2002 o 45,5%!

Také další aktivity skupiny PSA Peugeot Citroën byly úspěšné. Finanční aktivity reprezentované především Banque PSA Finance zaznamenaly zlepšení o 1,8% na  1 284 milionů EUR, kladné hospodářské výsledky přísluší rovněž dopravní a logistické sféře skupiny.

A jak vypadají kroky ke splnění hlavního cíle skupiny, dosažení úrovně 3 300 000 prodaných vozů za rok 2003? Až dosud bylo prodáno 2 438 000 vozů, což představuje nárůst proti roku 2002  o 0,8%. Vozů značky Peugeot se prodalo 1 403 600 (-3,8%), vozů značky Citroën celosvětově 1 034 400 (+7,8%).
V západní Evropě bylo zaznamenáno celkem 1 865 100 prodaných nových aut (-1,6%), peugeotů 1 018 000 (-6,5%), citroënů 847 100 (+4,9%). Ve „zbytku“ světa bylo prodáno 572 900 vozů, z toho značka Peugeot má 385 600 vozů (+3,8%), Citroën 187 300 (+23,1%).

Osobních vozů prodala skupina ve světě celkem 2 164 400 (+0,5%), z toho peugeotů 1 271 800 (-4,4%), citroënů 892 600 (+8,3%), užitkových vozů celkem 273 600 (+3,2%), z toho bylo peugeotů 131 800 (+1,5%), citroënů 141 800 (+4,4%).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků