1 743 000 prodaných vozů, z toho 1 021 000 značky Peugeot a 722 000 značky Citroën. Takový je výsledek skupiny PSA Peugeot Citroën v celosvětovém měřítku za první pololetí roku 2004. Tyto údaje jen potvrzují vzestup prodejů proti stejnému období roku 2003 o 3,2 % a dávají reálnou šanci na mírné vylepšení celoroční bilance.
Západní Evropa (17 států): mírný pokles Na evropském trhu osobních i lehkých užitkových aut byl zaznamenán obecný vzestup o 3,7 % za pololetí, prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën ovšem vykázaly mírný propad o 1,7 % na 1 324 000 vozů. Na této bilanci se podílejí vozy značky Peugeot 717 000 vozy a značky Citroën 607 000 auty. Podíl na trhu v této části Evropy vylétl na 15 % (8,1 % Peugeot, 6,9 % Citroën) proti 14,8 % v polovině loňského roku. Tyto výsledky tak kopírují prognózy skupiny a plány na stabilizaci výsledků díky nástupu nových modelů.
Ve Francii je celkový trh na mírném vzestupu o 1,2 %, PSA Peugeot Citroën vykazuje za sledované období pětiprocentní pokles s 414 702 vozy (436 710 v polovině roku 2003) a tržní podíl 32,3 %. Tříprocentní posílení zaznamenává trh Velké Británie, nicméně PSA Peugeot Citroën si pohoršila o 8,6 %, resp. z loňských pololetních 187 000 prodaných vozů na 171 000 aut. Podíl na ostrovním trhu tak pro skupinu představuje 11,1 %. Díky kurzu eura a libry se však trh jeví jako rentabilní.
Po dvouletém vzestupu obou značek v Itálii se na jejich úspěšném tažení neprojevil ani tříprocentní všeobecný propad trhu. PSA Peugeot Citroën pokračuje v tomto roce v posilování o 6,1 % na 164 000 prodaných vozů, což představuje 11,7 % podílu na italském trhu. Ve Španělsku je posilování trhu ještě výraznější – o 14,6 %, přičemž prodeje skupiny vykazují nárůst o 8,5 % s 204 000 prodanými vozy a tržním podílem 21,9 %. PSA Peugeot Citroën se tak zařadil na první místo mezi výrobci.
V poklesu je trh v Německu (o 1,3 %), což ovšem neplatí pro výsledky PSA Peugeot Citroën. Její prodeje vzrostly o 4,2 % na 102 000 aut, z čehož se rekrutuje tržní podíl 5,8 %.
Trhy mimo západní Evropu: silný vzestup prodejů (o 29,3 %)
Mimo Evropu se za první pololetí 2004 prodalo na 468 000 vozů, z toho 331 000 vozů Peugeot a 137 000 vozů Citroën. V součtu to představuje proti polovině roku 2003 posílení o 29,3 %! Prodeje mimo Evropu západní reprezentují 26,9 % všech světových prodejů skupiny (proti 21,4 % v pololetí 2003 a 24,9 % na konci roku 2003). Úspěšně si vedla skupina PSA Peugeot Citroën také na trhu latinskoamerickém, který se postupně a úspěšně obnovuje a probouzí. Například v Brazílii automobilový trh posílil o 11,2 %, v Argentině dokonce o 143,6 %, na čemž se skupina podílela nárůstem 24,3 %.
Ve střední a východní Evropě si PSA Peugeot Citroën polepšila o 21 % na 123 000 prodaných aut. V rozhodujících zemích tohoto regionu (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem se prodalo na 95 000 vozů skupiny (+ 21,8 %). Jen v Turecku se prodeje za pololetí více než zdvojnásobily. K poklesu došlo naopak v Číně, kde skupina zaznamenala velké úspěchy v období let 2001 až 2003. Díky poklesu cen a nástupu konkurence se v Číně za pololetí prodalo 47 000 vozů Peugeot a Citroën (loni v pololetí 52 000).
Druhé čtvrtletí: velký nástup PSA Peugeot Citroën
První čtvrtletí roku 2004 je charakterizováno jako období stabilizace skupiny a její odolnosti na světových trzích s mírným nárůstem prodejů (+ 0,3 %). Druhé pololetí 2004 je však ve znamení rekordního nástupu skupiny PSA Peugeot Citroën. Ten představuje 917 000 vozů a šestiprocentní nárůst proti druhému kvartálu 2003. Pozoruhodný posun je přičítán také nástupu nového modelu Peugeot 407. Toho se za dva měsíce objednalo 38 000 kusů, jen ve Francii 18 000.