PSA Peugeot Citroën: výsledky prodejů v prvním pololetí 2004

1 743 000 prodaných vozů, z toho 1 021 000 značky Peugeot a 722 000 značky Citroën. Takový je výsledek skupiny PSA Peugeot Citroën v celosvětovém měřítku za první pololetí roku 2004. Tyto údaje jen potvrzují vzestup prodejů proti stejnému období roku 2003 o 3,2 % a dávají reálnou šanci na mírné vylepšení celoroční bilance.

Západní Evropa (17 států): mírný pokles

Na evropském trhu osobních i lehkých užitkových aut byl zaznamenán obecný vzestup o 3,7 % za pololetí, prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën ovšem vykázaly mírný propad o 1,7 % na 1 324 000 vozů. Na této bilanci se podílejí vozy značky Peugeot 717 000 vozy a značky Citroën 607 000 auty. Podíl na trhu v této části Evropy vylétl na 15 % (8,1 % Peugeot, 6,9 % Citroën) proti 14,8 % v polovině loňského roku. Tyto výsledky tak kopírují prognózy skupiny a plány na stabilizaci výsledků díky nástupu nových modelů.

Ve Francii je celkový trh na mírném vzestupu o 1,2 %, PSA Peugeot Citroën vykazuje za sledované období pětiprocentní pokles s 414 702 vozy (436 710 v polovině roku 2003) a tržní podíl 32,3 %. Tříprocentní posílení zaznamenává trh Velké Británie, nicméně PSA Peugeot Citroën si pohoršila o 8,6 %, resp. z loňských pololetních 187 000 prodaných vozů na 171 000 aut. Podíl na ostrovním trhu tak pro skupinu představuje 11,1 %. Díky kurzu eura a libry se však trh jeví jako rentabilní.

Po dvouletém vzestupu obou značek v Itálii se na jejich úspěšném tažení neprojevil ani tříprocentní všeobecný propad trhu. PSA Peugeot Citroën pokračuje v tomto roce v posilování o 6,1 % na 164 000 prodaných vozů, což představuje 11,7 % podílu na italském trhu. Ve Španělsku je posilování trhu ještě výraznější  – o 14,6 %, přičemž prodeje skupiny vykazují nárůst o 8,5 % s 204 000 prodanými vozy a tržním podílem 21,9 %. PSA Peugeot Citroën se tak zařadil na první místo mezi výrobci.

V poklesu je trh v Německu (o 1,3 %), což ovšem neplatí pro výsledky PSA Peugeot Citroën. Její prodeje vzrostly o 4,2 % na 102 000 aut, z čehož se rekrutuje tržní podíl 5,8 %.

Trhy mimo západní Evropu: silný vzestup prodejů (o 29,3 %)

Mimo Evropu se za první pololetí 2004 prodalo na 468 000 vozů, z toho 331 000 vozů Peugeot a 137 000 vozů Citroën. V součtu to představuje proti polovině roku 2003 posílení o 29,3 %! Prodeje mimo Evropu západní reprezentují 26,9 % všech světových prodejů skupiny (proti 21,4 % v pololetí 2003 a 24,9 % na konci roku 2003). Úspěšně si vedla skupina PSA Peugeot Citroën také na trhu latinskoamerickém, který se postupně a úspěšně obnovuje a probouzí. Například v Brazílii automobilový trh posílil o 11,2 %, v Argentině dokonce o 143,6 %, na čemž se skupina podílela nárůstem 24,3 %.

Ve střední a východní Evropě si PSA Peugeot Citroën polepšila o 21 % na 123 000 prodaných aut. V rozhodujících zemích tohoto regionu (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem se prodalo na 95 000 vozů skupiny (+ 21,8 %). Jen v Turecku se prodeje za pololetí více než zdvojnásobily. K poklesu došlo naopak v Číně, kde skupina zaznamenala velké úspěchy v období let 2001 až 2003. Díky poklesu cen a nástupu konkurence se v Číně za pololetí prodalo 47 000 vozů Peugeot a Citroën (loni v pololetí 52 000).

Druhé čtvrtletí: velký nástup PSA Peugeot Citroën

První čtvrtletí roku 2004 je charakterizováno jako období stabilizace skupiny a její odolnosti na světových trzích s mírným nárůstem prodejů (+ 0,3 %). Druhé pololetí 2004 je však ve znamení rekordního nástupu skupiny PSA Peugeot Citroën. Ten představuje 917 000 vozů a šestiprocentní nárůst proti druhému kvartálu 2003. Pozoruhodný posun je přičítán také nástupu nového modelu Peugeot 407. Toho se za dva měsíce objednalo 38 000 kusů, jen ve Francii 18 000.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků