PSA Peugeot Citroën: růst prodeje v 1. pololetí roku 2003

Prodej ve světě v 1. pololetí 2003: 1 689 000 vozů, nárůst o 1,9%. Podíl na evropském trhu: 15,9% (15,4% v 1. pololetí 2002). Prodej mimo západní Evropu: nárůst o 5,5%.

S počtem 1 689 000 ve světě prodaných vozů (963 000 Peugeot a 726 000 Citroën) během prvních šesti měsíců roku 2003, skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenala růst prodejů o 1,9% oproti prvnímu pololetí roku 2002 s předpokladem 3 350 000 prodaných vozů v roce 2003.

Západní Evropa (17 zemí): nárůst o téměř 0,5% tržního podílu

Na evropském trhu (osobní + užitkové vozy), který klesl o 2,8% v prvním pololetí roku 2003, prodeje skupiny  PSA Peugeot Citroën vzrostly o 0,5%. Počet přihlášených vozidel je 1 344 000, z nichž  739 000 náleží Peugeotu a 605 000 Citroënu. Tržní podíl skupiny dosáhl 15,9% (8,7% Peugeot, 7,2% Citroën) evropského trhu oproti 15,4% během prvních šesti měsíců roku 2002, což potvrzuje pozici druhého největšího evropského automobilového výrobce.

Ve Francii, kde trh klesl o 7,8%, počet přihlášených vozidel skupiny PSA Peugeot Citroën zaznamenává omezený  pokles o  5,6% se 436 714 přihlášenými vozy oproti 461 937 vozům v prvním pololetí 2002. Tržní podíl skupiny PSA Peugeot Citroën roste o 0,8 bodů z  33,6% na 34,4%.

Ve Velké Británii, na trhu rostoucím o 1,2%, kde se ale podmínky rentability zhoršují vzhledem ke snížení hodnoty liry, skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenává pokles přihlášených vozů o 6,1% se 187 000 vozy oproti 199 000 v prvním pololetí roku 2002.

V Itálii, po roce 2002, poznamenaném nárůstem přihlášených vozidel o 16,2%, skupina pokračuje v silném růstu. Na trhu, který poklesl o 2,9%, skupina posílila o 21,9% v prvním pololetí 2003. S počtem 153 000 přihlášených vozů, bylo dosaženo 11,5% tržního podílu (oproti 9,2% na konci června 2002).

Ve Španělsku, kde je stabilní trh (+ 0,4%), PSA Peugeot Citroën zaznamenává vzestup přihlášených vozidel o 1,1% se 188 000 vozy. Tržní podíl lehce vzrostl na 22,5%.

V Německu, kde trh poklesl o 1,1%, skupina posílila o 10,1 %, což jí znovu umožnilo zvýšit tržní podíl na 6,0% oproti 5,4% za stejné období roku 2002.

Tržní podíl v zemích mimo západní Evropu: růst prodejů o 5,5%

Mimo západní Evropu prodeje skupiny dosáhly 362 000 vozů (238 000 Peugeot a 124 000 Citroën), což znamená nárůst o 5,5% vzhledem k prvnímu pololetí roku 2002. Prodeje mimo západní Evropu reprezentují  21,4% světového prodeje skupiny.

V Jižní Americe, kde ekonomické a peněžní podmínky byly velmi těžké, se prodeje PSA Peugeot Citroën ustálily na 52 000 vozech, což znamená pokles o 12%. Továrna v Porto Real v Brazílii, která zahájila výrobu v roce 2001, rozšiřuje svoji produktovou řadu o Citroën C3, vyráběného od dubna 2003.

Ve střední Evropě (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko) a v Turecku,
na trhu rostoucím o 19%, skupina pokračuje v růstu s počtem 78 000 prodaných vozů, což znamená nárůst o 29,4%. Tržní podíl skupiny vzrostl z 5,1% v roce 1997 na 13,1% v prvním pololetí roku 2003.

V Číně pokračuje skupina v upevňování své přítomnosti během prvních šesti měsíců roku 2003. Na velmi rychle rostoucím trhu rostou prodeje skupiny o  55% na 52 000 vozů především díky uvedení nového Citroënu Elysée v roce 2002.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků