PSA Peugeot Citroën překročil hranici 500 000 vozů vybavených filtrem FAP

Již 500 000 vozů vybavených filtrem pevných částic FAP bylo prodáno od jeho uvedení na trh. FAP byl ve světové premiéře dodán k modelu Peugeot 607 diesel 2,2l Hdi, a to v květnu 2000.

FAP byl představen v dubnu 1999 a v první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak také Citroën C5, Peugeot 406 a 307 a monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Od té doby a to vůbec poprvé v automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem tak nízkou úroveň emisí pevných částic (tato se blíží nule). Tento pokrok umožnil  vozům s dieselovým motorem obohatit jejich nesporné kvality v oblasti úsporné spotřeby a nízkých emisí CO2, také o nevídané výkony pokud jde o další znečišťování ovzduší, s tím že hodnoty znečištění se pohybují daleko pod platnými normami.

Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a Citroën prodáváno S FAPem. Za 2 roky by to mělo být již 11 skupin a v celkovém součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milion automobilů.

Produkce takových modelů ve velkých sériích jenom potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroen ve snaze o zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambicioózní politiky skupiny v oblasti ochrany životního prostředí.

Prvné generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80.000 km. Dnes, od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula až na 120.000 km, podle verze, a to díky použití nového aditiva.

V roce 2004, díky uvedení nové architektury tohoto systému « octosquare », jméno evokující geometrii vstupních kanálů filtru ve trvaru osmiúhelníků, bude provoz FAP zcela bezúdržbový.

Vývoj FAP pro vozy s dieselovými motory pomáhá také snižování skleníkového efektu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků