PSA Peugeot Citroën překročil hranici 500 000 vozů vybavených filtrem FAP

Již 500 000 vozů vybavených filtrem pevných částic FAP bylo prodáno od jeho uvedení na trh. FAP byl ve světové premiéře dodán k modelu Peugeot 607 diesel 2,2l Hdi, a to v květnu 2000.

FAP byl představen v dubnu 1999 a v první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak také Citroën C5, Peugeot 406 a 307 a monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Od té doby a to vůbec poprvé v automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem tak nízkou úroveň emisí pevných částic (tato se blíží nule). Tento pokrok umožnil  vozům s dieselovým motorem obohatit jejich nesporné kvality v oblasti úsporné spotřeby a nízkých emisí CO2, také o nevídané výkony pokud jde o další znečišťování ovzduší, s tím že hodnoty znečištění se pohybují daleko pod platnými normami.

Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a Citroën prodáváno S FAPem. Za 2 roky by to mělo být již 11 skupin a v celkovém součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milion automobilů.

Produkce takových modelů ve velkých sériích jenom potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroen ve snaze o zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambicioózní politiky skupiny v oblasti ochrany životního prostředí.

Prvné generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80.000 km. Dnes, od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula až na 120.000 km, podle verze, a to díky použití nového aditiva.

V roce 2004, díky uvedení nové architektury tohoto systému « octosquare », jméno evokující geometrii vstupních kanálů filtru ve trvaru osmiúhelníků, bude provoz FAP zcela bezúdržbový.

Vývoj FAP pro vozy s dieselovými motory pomáhá také snižování skleníkového efektu.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků