PSA Peugeot Citroën překročil hranici 500 000 vozů vybavených filtrem FAP

Již 500 000 vozů vybavených filtrem pevných částic FAP bylo prodáno od jeho uvedení na trh. FAP byl ve světové premiéře dodán k modelu Peugeot 607 diesel 2,2l Hdi, a to v květnu 2000.

FAP byl představen v dubnu 1999 a v první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak také Citroën C5, Peugeot 406 a 307 a monospaců Peugeot 807 a Citroën C8. Od té doby a to vůbec poprvé v automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem tak nízkou úroveň emisí pevných částic (tato se blíží nule). Tento pokrok umožnil  vozům s dieselovým motorem obohatit jejich nesporné kvality v oblasti úsporné spotřeby a nízkých emisí CO2, také o nevídané výkony pokud jde o další znečišťování ovzduší, s tím že hodnoty znečištění se pohybují daleko pod platnými normami.

Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a Citroën prodáváno S FAPem. Za 2 roky by to mělo být již 11 skupin a v celkovém součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milion automobilů.

Produkce takových modelů ve velkých sériích jenom potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroen ve snaze o zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambicioózní politiky skupiny v oblasti ochrany životního prostředí.

Prvné generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80.000 km. Dnes, od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula až na 120.000 km, podle verze, a to díky použití nového aditiva.

V roce 2004, díky uvedení nové architektury tohoto systému « octosquare », jméno evokující geometrii vstupních kanálů filtru ve trvaru osmiúhelníků, bude provoz FAP zcela bezúdržbový.

Vývoj FAP pro vozy s dieselovými motory pomáhá také snižování skleníkového efektu.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků