PSA Peugeot Citroën, posílení soutěživosti a tvořivosti designérských týmů

Dva roky po vytvoření tzv. ADN – Automotive Design Network, vlastního designérského centra v říjnu 2004, se skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla ještě výrazněji podpořit vnitřní soutěživost směřující k vyšší kreativitě. A to vytvořením dvou samostatných interních stylistických týmů pro jak pro značku Peugeot tak pro značku Citroën.
 
V praxi to znamená, že na každém projektu zaměřeném na jednu značku se budou podílet dvě designérské skupiny. Nový přístup si klade za cíl podnítit další kreativitu v rámci ADN. Šéf každého tvůrčího týmu je přímo odpovědný manažerovi stylingu jednotlivé značky. To by mělo podnítit konkurenční prostředí a ducha, ovšem při respektování a zachování tradičních hodnot každé značky.
 
Nové uspořádání se projevuje na kvalitě práce interních studií. Ta prokázala svůj tvůrčí potenciál vítězstvími nad největšími designérskými ateliéry ve valné většině z posledních dvaceti soutěží. Forma dvou vzájemně si konkurujících kolektivů má přispět tvůrčímu prostředí a posílit jejich kreativní potenciál. Zároveň nový způsob práce vyžaduje mít k dispozici čtyři tvůrčí studia. Řešení situace naštěstí usnadňuje vysoce modulární uspořádání ADN, které pochází z dílny architekta Jacquese Ripaulta. Nový přístup PSA Peugeot Citroën ovšem neznamená úplné zřeknutí se služeb externích studií.
 
ADN vzniklo před dvěma lety s cílem soustředit pod jednu střechu stylistické a inženýrské týmy PSA Peugeot Citroën spolu s nezbytným zázemím, které pro svou práci potřebují. Výsledky práce se projevily velice brzy – v roce 2005 týmy pracovaly na 25 projektech oproti 17 v roce 2004, což představuje padesátiprocentní nárůst. V současnosti v designérském centru nedaleko Paříže pracuje přes 1000 lidí na ploše 70 000 m2.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků