PSA Peugeot Citroën, posílení soutěživosti a tvořivosti designérských týmů

Dva roky po vytvoření tzv. ADN – Automotive Design Network, vlastního designérského centra v říjnu 2004, se skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla ještě výrazněji podpořit vnitřní soutěživost směřující k vyšší kreativitě. A to vytvořením dvou samostatných interních stylistických týmů pro jak pro značku Peugeot tak pro značku Citroën.
 
V praxi to znamená, že na každém projektu zaměřeném na jednu značku se budou podílet dvě designérské skupiny. Nový přístup si klade za cíl podnítit další kreativitu v rámci ADN. Šéf každého tvůrčího týmu je přímo odpovědný manažerovi stylingu jednotlivé značky. To by mělo podnítit konkurenční prostředí a ducha, ovšem při respektování a zachování tradičních hodnot každé značky.
 
Nové uspořádání se projevuje na kvalitě práce interních studií. Ta prokázala svůj tvůrčí potenciál vítězstvími nad největšími designérskými ateliéry ve valné většině z posledních dvaceti soutěží. Forma dvou vzájemně si konkurujících kolektivů má přispět tvůrčímu prostředí a posílit jejich kreativní potenciál. Zároveň nový způsob práce vyžaduje mít k dispozici čtyři tvůrčí studia. Řešení situace naštěstí usnadňuje vysoce modulární uspořádání ADN, které pochází z dílny architekta Jacquese Ripaulta. Nový přístup PSA Peugeot Citroën ovšem neznamená úplné zřeknutí se služeb externích studií.
 
ADN vzniklo před dvěma lety s cílem soustředit pod jednu střechu stylistické a inženýrské týmy PSA Peugeot Citroën spolu s nezbytným zázemím, které pro svou práci potřebují. Výsledky práce se projevily velice brzy – v roce 2005 týmy pracovaly na 25 projektech oproti 17 v roce 2004, což představuje padesátiprocentní nárůst. V současnosti v designérském centru nedaleko Paříže pracuje přes 1000 lidí na ploše 70 000 m2.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků