PSA Peugeot Citroën, posílení soutěživosti a tvořivosti designérských týmů

Dva roky po vytvoření tzv. ADN – Automotive Design Network, vlastního designérského centra v říjnu 2004, se skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla ještě výrazněji podpořit vnitřní soutěživost směřující k vyšší kreativitě. A to vytvořením dvou samostatných interních stylistických týmů pro jak pro značku Peugeot tak pro značku Citroën.
 
V praxi to znamená, že na každém projektu zaměřeném na jednu značku se budou podílet dvě designérské skupiny. Nový přístup si klade za cíl podnítit další kreativitu v rámci ADN. Šéf každého tvůrčího týmu je přímo odpovědný manažerovi stylingu jednotlivé značky. To by mělo podnítit konkurenční prostředí a ducha, ovšem při respektování a zachování tradičních hodnot každé značky.
 
Nové uspořádání se projevuje na kvalitě práce interních studií. Ta prokázala svůj tvůrčí potenciál vítězstvími nad největšími designérskými ateliéry ve valné většině z posledních dvaceti soutěží. Forma dvou vzájemně si konkurujících kolektivů má přispět tvůrčímu prostředí a posílit jejich kreativní potenciál. Zároveň nový způsob práce vyžaduje mít k dispozici čtyři tvůrčí studia. Řešení situace naštěstí usnadňuje vysoce modulární uspořádání ADN, které pochází z dílny architekta Jacquese Ripaulta. Nový přístup PSA Peugeot Citroën ovšem neznamená úplné zřeknutí se služeb externích studií.
 
ADN vzniklo před dvěma lety s cílem soustředit pod jednu střechu stylistické a inženýrské týmy PSA Peugeot Citroën spolu s nezbytným zázemím, které pro svou práci potřebují. Výsledky práce se projevily velice brzy – v roce 2005 týmy pracovaly na 25 projektech oproti 17 v roce 2004, což představuje padesátiprocentní nárůst. V současnosti v designérském centru nedaleko Paříže pracuje přes 1000 lidí na ploše 70 000 m2.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků