PSA Peugeot Citroën: nové převodovky MCP v továrně ve Valenciennes

Ve výrobním závodě skupiny PSA Peugeot Citroën ve Valenciennes 5. dubna 2006 slavnostně otevřel prezident PSA Jean-Martin Folz nový provoz na výrobu manuálních pilotovaných převodovek MCP (Mécanique Compacte Pilotée).

Šestistupňové převodovky s elektronickým řízením představují významnou položku v inovačních plánech skupiny PSA Peugeot Citroën. Kapacita roční produkce přes 800 000 převodovek dává práci celkem 2200 zaměstnancům a ze skupiny PSA Peugeot Citroën tak v dané oblasti dělá zaměstnavatele číslo jedna. Nový provoz plně respektuje veškeré standardy PSA co do kvality výrobků, zlepšování pracovních podmínek, ochrany životního prostředí a ergonometrie.

Projekt stál 290 milionů eur na investicích do výstavby a vybavení, dalších 140 milionů šlo do oblasti výzkumu a vývoje. Nová převodovka byla vyvinuta z klasické šestistupňové mechanické, ale umožňuje volit mezi automatickým a manuálním režimem. Elektronické řízení spojky podstatně zlepšuje výkon a jízdní vlastnosti, přičemž značně snižuje spotřebu pohonných hmot.

Nové převodovky se budou postupně montovat do vozů Peugeot a Citroën střední třídy, ať už benzínových, nebo dieselových verzí.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků