PSA Peugeot Citroën: Město Rennes centrem výroby modelů vyšší třídy

Závod skupiny PSA Peugeot Citroën ve francouzském městě Rennes se od konce roku 2005 stává centrem výroby pro vozy nejvyšší třídy obou značek. Vyrábět se tu bude nově také Peugeot 407 Coupé a Citroën C6.

Společnou výrobu umožňuje politika jednotných platforem, jejíž počátky se datují do roku 2001. Závod v Rennes se specializuje na vozy, které se vyrábějí na bázi platformy číslo 3 pro segment vyšší třídy. Na této bázi továrna produkuje hned 6 rozdílných karosérií, konkrétně Peugeot 407, 407 SW a 407 Coupé, Citroën C5, C5 Break a C6.

Pro specializovanou výrobu modelů Peugeot 407 Coupé a Citroën C6 investovala skupina do závodu celkem 158 milionů eur, a to zejména do výrobních prostředků. Z této částky připadá přes 80 milionů eur na investici do výrobní linky společné pro oba modely. Nová výroba si vyžádala dvě nové haly, karosárna vyrostla na ploše 18 500 m2 pro 265 zaměstnanců, montáž má k dispozici 38 500 m2 plochy pro 560 zaměstnanců. Ve výrobě bude kladen nejvyšší důraz na kvalitu veškeré produkce a jednotlivých operací s tím, že na jeden nový vůz připadá v průměru kolem 10 hodin kontrol!

V nové výrobě se nezapomíná ani na individuální přání zákazníků, resp. na precizní řemeslnou práci na detailech, které dají každému vozu osobitý charakter. V současné fázi produkce se vyrábí 90 vozů Peugeot 407 Coupé denně a 15 kusů vozů značky Citroën C6. Po úplném dokončení všech provozů bude denní výrobní kapacita 20 vozů obou značek za hodinu.

PSA Peugeot Citroën je s 3 375 000 vyrobenými vozy a obratem 56,8 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2004. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 30 závodů na světě, v nichž pracuje 207 000 zaměstnanců.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků