PSA Peugeot Citroën: Město Rennes centrem výroby modelů vyšší třídy

Závod skupiny PSA Peugeot Citroën ve francouzském městě Rennes se od konce roku 2005 stává centrem výroby pro vozy nejvyšší třídy obou značek. Vyrábět se tu bude nově také Peugeot 407 Coupé a Citroën C6.

Společnou výrobu umožňuje politika jednotných platforem, jejíž počátky se datují do roku 2001. Závod v Rennes se specializuje na vozy, které se vyrábějí na bázi platformy číslo 3 pro segment vyšší třídy. Na této bázi továrna produkuje hned 6 rozdílných karosérií, konkrétně Peugeot 407, 407 SW a 407 Coupé, Citroën C5, C5 Break a C6.

Pro specializovanou výrobu modelů Peugeot 407 Coupé a Citroën C6 investovala skupina do závodu celkem 158 milionů eur, a to zejména do výrobních prostředků. Z této částky připadá přes 80 milionů eur na investici do výrobní linky společné pro oba modely. Nová výroba si vyžádala dvě nové haly, karosárna vyrostla na ploše 18 500 m2 pro 265 zaměstnanců, montáž má k dispozici 38 500 m2 plochy pro 560 zaměstnanců. Ve výrobě bude kladen nejvyšší důraz na kvalitu veškeré produkce a jednotlivých operací s tím, že na jeden nový vůz připadá v průměru kolem 10 hodin kontrol!

V nové výrobě se nezapomíná ani na individuální přání zákazníků, resp. na precizní řemeslnou práci na detailech, které dají každému vozu osobitý charakter. V současné fázi produkce se vyrábí 90 vozů Peugeot 407 Coupé denně a 15 kusů vozů značky Citroën C6. Po úplném dokončení všech provozů bude denní výrobní kapacita 20 vozů obou značek za hodinu.

PSA Peugeot Citroën je s 3 375 000 vyrobenými vozy a obratem 56,8 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2004. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 30 závodů na světě, v nichž pracuje 207 000 zaměstnanců.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků