PSA Peugeot Citroën, finanční bilance 2005

Skupině PSA Peugeot Citroën se v roce 2005 podařilo díky celosvětovým prodejům dosáhnout příznivých finančních výsledků zejména navzdory sílícím snahám a požadavkům na ochranu životního prostředí v Evropě. Skupina prodala celkem 3 390 000 nových vozů, což je o 0,4% více než v roce 2004 (3 375 300 aut). Negativně se na obchodní bilanci odráží zejména nárůst cen surovin v souvislosti s požadavky normy EURO IV a evropským standardům pro oblast ochrany životního prostředí.

Dražší suroviny (ocel, drahé kovy a plasty) se odrazily v nárůstu o 340 milionů eur, dodržení požadavků normy EURO IV si vyžádalo navíc 97 milionů eur.

 

Na bilanci PSA Peugeot Citroën se příznivě projevily celosvětové prodeje vozů, vždyť mimo Evropu se loni prodalo 1 029 500 aut, zatímco v roce 2004 „jen“ 950 600 vozů. Mimoevropské trhy představují 30,4% všech prodejů skupiny (loni 28,2%).

 

Snížily se rovněž výdaje na výrobu o 614 milionů eur, dál se rozvíjela a obměňovala modelová řada obou značek a nové modely se dařilo na trh uvádět podle plánu.

 

Konsolidovaný zisk skupiny činil za rok 2005 - 1 940 milionů eur, v roce 2004 to bylo 2 481 milionů eur. Vzrostly hrubé tržby – na 56 267 milionů eur, to je o 0,3% více než před rokem (56 105 milionů), přičemž automobilová divize mírně poklesla o 0,4% na 45 071 milionů eur.

 

Dceřiné společnosti PSA Peugot Citroën – Gefco si polepšilo o 3,7% na 3 000 milionů eur tržeb, Faurecia narostla o 2,4% na 10 978 milionů eur a Banque PSA Finance o 5,8% na 22 417 milionů eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků