PSA Peugeot Citroën „Back in the Race“

„Naše výsledky za rok 2014 jsou důkazem probíhající rekonstrukce finančních základů skupiny. Vygenerováním volných provozních hotovostních prostředků[1] ve výši 2,2 miliardy € a oddlužením skupiny jsme předstihli plán rekonstrukce. Chtěl bych poděkovat všem našim týmům za jejich úspěchy, kterých dosáhly v někdy náročném prostředí. Více než kdy jindy zůstáváme zaměřeni na úplné splnění našich cílů a dosažení provozní marže 2 % u automobilové divize,“ prohlásil Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën.

Obrat skupiny dosáhl v roce 2014 celkem 53 607 milionů €, což představuje nárůst o 1 % oproti roku 2013. Obrat automobilové divize poklesl o 0,9 % na 36 085 milionů € zejména kvůli velmi negativnímu dopadu směnných kurzů, přestože složení produktového mixu a cenový efekt byly příznivé.

Hospodářský výsledek z provozní činnosti skupiny se zvýšil o 1 269 milionů € a činí +905 milionů € oproti -364 milionům € v roce 2013. Hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize vzrostl o 1 102 milionů € a dosáhl +63 milionů € v roce 2014, zatímco rok 2013 skončil se ztrátou 1 039 milionů €. Návrat k zisku byl umožněn díky příznivému produktovému mixu a cenám, což odráží úspěch nedávno uvedených nových modelů a cenovou politiku „pricing power“. Výsledek se také opírá o další snižování fixních nákladů.

Hospodářský výsledek z provozní činnosti automobilové divize včetně pro-forma podílu na výsledcích svých společných podniků DPCA a CAPSA činil v roce 2014 celkem 366 milionů €, což znamená nárůst o 1 246 milionů €.

Jednorázové provozní výnosy a náklady představují v roce 2014  -682 milionů € především z důvodu nákladů na restrukturalizaci automobilové divize.

Finanční výsledek činí -763 milionů € ve srovnání s -664 miliony € v roce 2013. Tento rozdíl odpovídá především jednorázovému zisku realizovanému v roce 2013 při prodeji akcií BNP Paribas.

Čistá ztráta skupiny poklesla o 1 672 milionů € na -555 milionů €, což znamená zlepšení oproti -2 227 milionům € v předchozím roce.

Hospodářský výsledek z provozní činnosti banky Banque PSA Finance činí 337 milionů €, tedy o -32 milionů € méně než v roce 2013, což je důsledek změn v refinancování banky.

V únoru 2015 zahájily činnost první dva společné podniky se Santander Consumer Finance, z nichž jeden působí ve Francii a druhý ve Velké Británii, což bance Banque PSA Finance umožní nabízet konkurenceschopné úrokové sazby pro zákazníky značek Peugeot, Citroën a DS a současně zlepšit svoji rentabilitu. Díky zahájení provozu těchto nových společností mohla Banque PSA Finance také oznámit, že již nebude používat záruky francouzského státu na nové emise dluhopisů.

Hospodářský výsledek z provozní činnosti společnosti Faurecia činí 673 milionů €, tedy o 25 % víc než v roce 2013.

Volné hotovostní prostředky výrobních a prodejních společností dosáhly 1 792 milionu €, což je výsledek zlepšení provozního peněžního toku a potřeb provozního kapitálu (+1 752 mil. € za rok 2014) odrážejícího zejména akční plány na snížení skladových zásob a optimalizaci dodavatelského řetězce. Bez nákladů na restrukturalizaci (-583 milionů €) a vlivu jednorázových opatření (193 milionů € – především zisky z prodeje majetkových aktiv) činí provozní volné hotovostní prostředky 2 182 milionů €.

Na konci prosince 2014 dosáhly skladové zásoby 339 100 vozů (včetně nezávislé sítě), což představuje pokles o 44 800 kusů oproti konci roku 2013.

Čistá finanční pozice výrobních a obchodních podniků je k 31. prosinci 2014 pozitivní a dosahuje +548 milionů € oproti negativnímu výsledku -4 181 milionů € na konci předchozího roku. Na tento výsledek měla vliv navýšení kapitálu v dubnu a květnu 2014, která přinesla 2 995 milionů €, a dále zvýšení volného cash flow.

Vzhledem k tomu, že ekonomická rekonstrukce skupiny nebyla zatím dokončena, nebude navrženo vyplacení dividendy za rozpočtový rok 2014.

Výhledy

Skupina PSA Peugeot Citroën očekává, že automobilový trh v Evropě se v roce 2015 zvýší jen o 1 %, v Číně přibližně o 7 %, zatímco v Latinské Americe dojde k poklesu o zhruba 10 % a v Rusku o přibližně 30 %.

Cílem skupiny je vygenerovat v období 2015-2017 provozní volné hotovostní prostředky ve výši přibližně 2 miliardy €. Skupina dále hodlá dosáhnout v roce 2018 u automobilové divize provozní marže[2] ve výši 2 % a během příštího střednědobého plánu (2019–2023) dosáhnout 5 %.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků