PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company představují nový vznětový motor

PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company představují nový vysoce výkonný vznětový motor V6 pocházející z kooperačních dojednání obou koncernů. Tento první šestiválec je jedním z plodů této spolupráce a ilustruje vůli dvou skupin stát se světovými lídry ve výrobě vznětových motorů a realizovat úspornost v měřítku, která pro tento sektor není zatím charakteristická. Jaguar bude první značkou, která uvedený motor nabídne ve svých vozech.

Kooperační program vyvinuli inženýři koncernů PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company se základnou ve výzkumném středisku v Aix-La-Chapelle ve Francii a od Jaguaru ve výzkumném středisku ve Whitley poblíž Coventry. Tento motor se bude vyrábět ve Fordově novém výzkumném středisku "Diesel", umístěném v Dagenhamu ve Velké Británii.

Celková investice v oblasti projektové dokumentace a výroby dosáhne až 350 milionů euro.

Sir Nick Scheele, generální ředitel Ford Motor Company, prohlásil: "Nový vznětový motor V6 se zdvihovým objemem 2,7 litru je výsledek výjimečného úspěchu strategického partnerství mezi Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën, které začalo v roce 1998. Tento "jedinečný" mezinárodní program již umožnil uvést na trh skupinu vznětových motorů světové třídy. Spojení projekčních kompetencí našich tří společností s mezinárodním renomé nám umožní vyvinout vznětový motor zcela prvního řádu, nabízející ještě vyšší úroveň výkonu a spolehlivosti."

Jean-Martin Folz, president společnosti PSA Peugeot Citroën, prohlásil: "Tento nádherný nový motor V6 je demonstrací toho, že společně máme technické kompetence a můžeme realizovat úspornost v měřítku dostatečném k tomu, abychom odpověděli na očekávání zákazníků v segmentu velkých objemů, ale také zákazníků na trzích extrémně specializovaných a náročných. Rovněž tento nový motor prokazuje, že společně disponujeme zdroji a znalostmi nezbytnými pro vývoj širší skupiny motorů, než by měl každý z nás samostatně."

Nový výkonný motor - šestiválec do V, se zdvihovým objemem 2,7 litru a se 24 ventily – bude k dispozici v různých rozsazích výkonu a hodnotách točivého momentu, splňující normy čistoty výfukových plynů. Těží ze špičkových technologií, jako je na příklad poslední generace systému přímého vstřikování paliva se společnou vysokotlakou rampou common rail a použití odlehčeného bloku válců z kompaktní grafitové slitiny (CGI). Velkosériová výroba tohoto bloku válců je premiérou v tomto sektoru, neboť litina CGI umožňuje získat kompaktní a lehkou konstrukci, která nabízí vynikající odolnost a tuhost, větší spolehlivost a větší potlačení hluku.

Jaguar Cars, který patří do skupiny PAG "Premier Automotive Group" společnosti Ford Motor Company, bude první značkou používající tento vznětový motor. Příští rok bude debutovat na palubě typu S.

Bob Dover, generální ředitel Jaguar Cars, prohlásil: "Konkurence na trhu luxusních dieselů je silná a očekávání vkládaná do vznětového motoru Jaguar jsou obzvláště vysoká. Nový vznětový motor V6 se zdvihovým objemem 2,7 litru, je ovocem extrémně úspěšného svazku mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company a využívá pokrokových technologií a dodává vyšší úroveň síly, kultivovanosti a výkonu, které očekávají naši zákazníci."

Požadavek na modely se vznětovým motorem na trhu špičkových vozidel se urychlil úžasným způsobem, a to ještě více v Evropě. Nová skupina motorů V6 umožňuje zákazníkům disponovat v tomto segmentu širším a vysoce konkurenčním výběrem.

Nový motor V6 se zdvihovým objemem 2,7 litru je posledním, zrozeným z dohod podepsaných mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company v září 1998. O rok později, byly rozšířeny do širšího měřítka kooperačního programu společné koncepce a výroby čtyř skupin vznětových motorů s přímým vstřikem a společným přívodem.

Avantgardní koncepce motoru V6 mu umožňuje vyhovět nárokům normy Euro IV na čistotu výfukových plynů, filtr pevných částic omezuje jejich emise na prakticky nezměřitelnou úroveň.

Tento nový motor bude k dispozici s výkony dosahujícími až 152 kW - 207 koní – (EEC) a s točivým momentem 440 Nm (EEC), pro určitý počet aplikací oběma společnostmi Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën. 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků