PSA Peugeot Citroën: 6. rok po sobě podává ve Francii největší počet patentových přihlášek

PSA Peugeot Citroën: 6. rok po sobě podává ve Francii největší počet patentových přihlášek

Žebříček zveřejnil francouzský Národní institut průmyslového vlastnictví INPI. Opět potvrdil, že firmou, která v roce 2012 podala ve Francii největší počet patentových přihlášek (1348), je skupina PSA Peugeot Citroën.

Nově podané patenty odrážejí trvalé inovativní úsilí zaměřené na výrobu vozů, které budou stále šetrnější k životnímu prostředí a díky elektronice a připojení k síti budou stále bezpečnější.

  • Nová celosvětově využívaná modulární platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), pro niž bylo podáno 116 patentových přihlášek, přinese již od letošního roku výkonná řešení z hlediska modularity, kompaktnosti, výbavy a nižších emisí CO2.
  • Skupina podala více než 80 patentových přihlášek týkajících se plně hybridní benzínové technologie a technologie využívající stlačený vzduch „Hybrid Air“, která je zásadní pro výrobu automobilu se spotřebou 2 l/100 km.
  • Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2012 podržela s průměrem 122,5 g/km své evropské prvenství z hlediska emisí  CO2, překračuje nové etapy vývoje z hlediska snižování emisí, zejména u dieselových motorů, díky zcela nové kombinaci dvou technologií - Blue HDi (selektivní katalytická redukce SCR) a filtr pevných částic – která dokáže současně zpracovávat oxidy dusíku i pevné částice.

Další oblasti, do kterých skupina zaměřuje své inovace, jsou:

  • propojitelnost a připojitelnost (multimediální zařízení, sítě, internetové připojení,  elektronika, rozhraní člověk-stroj)
  • inovace zlepšující komfort a vnější i vnitřní design vozů, odrážející posun značek Peugeot i Citroën směrem k vyšším kategoriím: systémy stahovacích, měkkých nebo průhledných střech, vnitřní uspořádání odkládacích prostor a přihrádek, komfort sedadel, opěradel a opěrek hlavy, přední a zadní světla, klimatizace a vyhřívání kabiny.

Ředitel pro výzkum, inovace a vyspělé technologie Jean-Marc Finot k tomu prohlásil: „Skupina PSA Peugeot Citroën již šestý rok po sobě podala ve Francii nejvíc patentových přihlášek. Tento opětovný výsledek je důkazem schopnosti skupiny neustále inovovat své výrobky a splňovat tak budoucí očekávání zákazníků. Tento úspěch rovněž odráží úsilí 16 000 členů výzkumných a vývojových týmů skupiny PSA Peugeot Citroën, kteří mají zásadní usilovnou snahu: vymyslet automobil budoucnosti.“

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků