PSA Peugeot Citroën: 6. rok po sobě podává ve Francii největší počet patentových přihlášek

Žebříček zveřejnil francouzský Národní institut průmyslového vlastnictví INPI. Opět potvrdil, že firmou, která v roce 2012 podala ve Francii největší počet patentových přihlášek (1348), je skupina PSA Peugeot Citroën.

Nově podané patenty odrážejí trvalé inovativní úsilí zaměřené na výrobu vozů, které budou stále šetrnější k životnímu prostředí a díky elektronice a připojení k síti budou stále bezpečnější.

  • Nová celosvětově využívaná modulární platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), pro niž bylo podáno 116 patentových přihlášek, přinese již od letošního roku výkonná řešení z hlediska modularity, kompaktnosti, výbavy a nižších emisí CO2.
  • Skupina podala více než 80 patentových přihlášek týkajících se plně hybridní benzínové technologie a technologie využívající stlačený vzduch „Hybrid Air“, která je zásadní pro výrobu automobilu se spotřebou 2 l/100 km.
  • Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2012 podržela s průměrem 122,5 g/km své evropské prvenství z hlediska emisí  CO2, překračuje nové etapy vývoje z hlediska snižování emisí, zejména u dieselových motorů, díky zcela nové kombinaci dvou technologií - Blue HDi (selektivní katalytická redukce SCR) a filtr pevných částic – která dokáže současně zpracovávat oxidy dusíku i pevné částice.

Další oblasti, do kterých skupina zaměřuje své inovace, jsou:

  • propojitelnost a připojitelnost (multimediální zařízení, sítě, internetové připojení,  elektronika, rozhraní člověk-stroj)
  • inovace zlepšující komfort a vnější i vnitřní design vozů, odrážející posun značek Peugeot i Citroën směrem k vyšším kategoriím: systémy stahovacích, měkkých nebo průhledných střech, vnitřní uspořádání odkládacích prostor a přihrádek, komfort sedadel, opěradel a opěrek hlavy, přední a zadní světla, klimatizace a vyhřívání kabiny.

Ředitel pro výzkum, inovace a vyspělé technologie Jean-Marc Finot k tomu prohlásil: „Skupina PSA Peugeot Citroën již šestý rok po sobě podala ve Francii nejvíc patentových přihlášek. Tento opětovný výsledek je důkazem schopnosti skupiny neustále inovovat své výrobky a splňovat tak budoucí očekávání zákazníků. Tento úspěch rovněž odráží úsilí 16 000 členů výzkumných a vývojových týmů skupiny PSA Peugeot Citroën, kteří mají zásadní usilovnou snahu: vymyslet automobil budoucnosti.“

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků