PSA nestíhá vyrábět přeplňovaný tříválec. K nám jej proto dováží i z Číny

Určité procento pro Evropu produkovaných Citroënů, Peugeotů, DS či Opelů a Vauxhallů je vybaveno zážehovými motory kompletně čínské výroby. Může za to i pokles poptávky po dieselech.

Neustálé narážky na čínské vlastníky snáší nejen fanoušci fotbalové Slavie, ale třeba také majitelé nových vozů Volvo. Sami jsme první vlakem dovezenou S90 nedávno vyzkoušeli. Jenže Čína coby nejdůležitější světový automobilový trh do dění v tomto průmyslu promlouvá mnohem více. Už jen proto, že pokud chce zahraniční výrobce prodávat vozy právě v Číně, musí se k tamní výrobě spřáhnout s některou z místních, tedy v podstatě vládních, automobilek. 

Nejinak tomu je v případě skupiny PSA, do které patří Citroën, Peugeot, DS, Opel a Vauxhall. Spolupráce s automobilkou Dongfeng před pár lety dokonce vyústila v nákup několika procent akcií francouzského koncernu, který jej v době krize zachránil.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Skupina PSA aktuálně rapidně navyšuje dovoz agregátů 1,2 PureTech, zážehových přeplňovaných tříválců, z čínské továrny Dongfengu v Xiang Yangu. Ta má do Evropy dodat kolem 90 tisíc těchto motorů za letošní první půlrok. První dodávky v tichosti začaly v loňském létě, kdy do konce roku bylo do evropských vozů namontováno 53 tisíc těchto "čínských" motorů.

Informuje o tom Automotive News China. Za vše může nevídaná poptávka po tomto agregátu. Vyrábí jej i motorárna v Douvrinu na severu Francie, ale ta poptávku nestíhá a Francouzi si tak musí vypomáhat dodávkami od svého příbuzného z Asie.

Aktuální zpráva souvisí i s poklesem zájmu o dieselové motory a s faktem, že tento přeplňovaný motor najdete ve velké většině modelů značky. Zatím není jasné, jestli jde jen o nouzové řešení. Maximální výkon tohoto motoru je 130 koňských sil, vyrábí se i ve verzi se 110 koni.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků