PSA nestíhá vyrábět přeplňovaný tříválec. K nám jej proto dováží i z Číny

Určité procento pro Evropu produkovaných Citroënů, Peugeotů, DS či Opelů a Vauxhallů je vybaveno zážehovými motory kompletně čínské výroby. Může za to i pokles poptávky po dieselech.

Neustálé narážky na čínské vlastníky snáší nejen fanoušci fotbalové Slavie, ale třeba také majitelé nových vozů Volvo. Sami jsme první vlakem dovezenou S90 nedávno vyzkoušeli. Jenže Čína coby nejdůležitější světový automobilový trh do dění v tomto průmyslu promlouvá mnohem více. Už jen proto, že pokud chce zahraniční výrobce prodávat vozy právě v Číně, musí se k tamní výrobě spřáhnout s některou z místních, tedy v podstatě vládních, automobilek. 

Nejinak tomu je v případě skupiny PSA, do které patří Citroën, Peugeot, DS, Opel a Vauxhall. Spolupráce s automobilkou Dongfeng před pár lety dokonce vyústila v nákup několika procent akcií francouzského koncernu, který jej v době krize zachránil.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Skupina PSA aktuálně rapidně navyšuje dovoz agregátů 1,2 PureTech, zážehových přeplňovaných tříválců, z čínské továrny Dongfengu v Xiang Yangu. Ta má do Evropy dodat kolem 90 tisíc těchto motorů za letošní první půlrok. První dodávky v tichosti začaly v loňském létě, kdy do konce roku bylo do evropských vozů namontováno 53 tisíc těchto "čínských" motorů.

Informuje o tom Automotive News China. Za vše může nevídaná poptávka po tomto agregátu. Vyrábí jej i motorárna v Douvrinu na severu Francie, ale ta poptávku nestíhá a Francouzi si tak musí vypomáhat dodávkami od svého příbuzného z Asie.

Aktuální zpráva souvisí i s poklesem zájmu o dieselové motory a s faktem, že tento přeplňovaný motor najdete ve velké většině modelů značky. Zatím není jasné, jestli jde jen o nouzové řešení. Maximální výkon tohoto motoru je 130 koňských sil, vyrábí se i ve verzi se 110 koni.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků