PSA nestíhá vyrábět přeplňovaný tříválec. K nám jej proto dováží i z Číny

Určité procento pro Evropu produkovaných Citroënů, Peugeotů, DS či Opelů a Vauxhallů je vybaveno zážehovými motory kompletně čínské výroby. Může za to i pokles poptávky po dieselech.

Neustálé narážky na čínské vlastníky snáší nejen fanoušci fotbalové Slavie, ale třeba také majitelé nových vozů Volvo. Sami jsme první vlakem dovezenou S90 nedávno vyzkoušeli. Jenže Čína coby nejdůležitější světový automobilový trh do dění v tomto průmyslu promlouvá mnohem více. Už jen proto, že pokud chce zahraniční výrobce prodávat vozy právě v Číně, musí se k tamní výrobě spřáhnout s některou z místních, tedy v podstatě vládních, automobilek. 

Nejinak tomu je v případě skupiny PSA, do které patří Citroën, Peugeot, DS, Opel a Vauxhall. Spolupráce s automobilkou Dongfeng před pár lety dokonce vyústila v nákup několika procent akcií francouzského koncernu, který jej v době krize zachránil.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Skupina PSA aktuálně rapidně navyšuje dovoz agregátů 1,2 PureTech, zážehových přeplňovaných tříválců, z čínské továrny Dongfengu v Xiang Yangu. Ta má do Evropy dodat kolem 90 tisíc těchto motorů za letošní první půlrok. První dodávky v tichosti začaly v loňském létě, kdy do konce roku bylo do evropských vozů namontováno 53 tisíc těchto "čínských" motorů.

Informuje o tom Automotive News China. Za vše může nevídaná poptávka po tomto agregátu. Vyrábí jej i motorárna v Douvrinu na severu Francie, ale ta poptávku nestíhá a Francouzi si tak musí vypomáhat dodávkami od svého příbuzného z Asie.

Aktuální zpráva souvisí i s poklesem zájmu o dieselové motory a s faktem, že tento přeplňovaný motor najdete ve velké většině modelů značky. Zatím není jasné, jestli jde jen o nouzové řešení. Maximální výkon tohoto motoru je 130 koňských sil, vyrábí se i ve verzi se 110 koni.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků