PSA nestíhá vyrábět přeplňovaný tříválec. K nám jej proto dováží i z Číny

Určité procento pro Evropu produkovaných Citroënů, Peugeotů, DS či Opelů a Vauxhallů je vybaveno zážehovými motory kompletně čínské výroby. Může za to i pokles poptávky po dieselech.

Neustálé narážky na čínské vlastníky snáší nejen fanoušci fotbalové Slavie, ale třeba také majitelé nových vozů Volvo. Sami jsme první vlakem dovezenou S90 nedávno vyzkoušeli. Jenže Čína coby nejdůležitější světový automobilový trh do dění v tomto průmyslu promlouvá mnohem více. Už jen proto, že pokud chce zahraniční výrobce prodávat vozy právě v Číně, musí se k tamní výrobě spřáhnout s některou z místních, tedy v podstatě vládních, automobilek. 

Nejinak tomu je v případě skupiny PSA, do které patří Citroën, Peugeot, DS, Opel a Vauxhall. Spolupráce s automobilkou Dongfeng před pár lety dokonce vyústila v nákup několika procent akcií francouzského koncernu, který jej v době krize zachránil.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Skupina PSA aktuálně rapidně navyšuje dovoz agregátů 1,2 PureTech, zážehových přeplňovaných tříválců, z čínské továrny Dongfengu v Xiang Yangu. Ta má do Evropy dodat kolem 90 tisíc těchto motorů za letošní první půlrok. První dodávky v tichosti začaly v loňském létě, kdy do konce roku bylo do evropských vozů namontováno 53 tisíc těchto "čínských" motorů.

Informuje o tom Automotive News China. Za vše může nevídaná poptávka po tomto agregátu. Vyrábí jej i motorárna v Douvrinu na severu Francie, ale ta poptávku nestíhá a Francouzi si tak musí vypomáhat dodávkami od svého příbuzného z Asie.

Aktuální zpráva souvisí i s poklesem zájmu o dieselové motory a s faktem, že tento přeplňovaný motor najdete ve velké většině modelů značky. Zatím není jasné, jestli jde jen o nouzové řešení. Maximální výkon tohoto motoru je 130 koňských sil, vyrábí se i ve verzi se 110 koni.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků