PSA nestíhá vyrábět přeplňovaný tříválec. K nám jej proto dováží i z Číny

Určité procento pro Evropu produkovaných Citroënů, Peugeotů, DS či Opelů a Vauxhallů je vybaveno zážehovými motory kompletně čínské výroby. Může za to i pokles poptávky po dieselech.

Neustálé narážky na čínské vlastníky snáší nejen fanoušci fotbalové Slavie, ale třeba také majitelé nových vozů Volvo. Sami jsme první vlakem dovezenou S90 nedávno vyzkoušeli. Jenže Čína coby nejdůležitější světový automobilový trh do dění v tomto průmyslu promlouvá mnohem více. Už jen proto, že pokud chce zahraniční výrobce prodávat vozy právě v Číně, musí se k tamní výrobě spřáhnout s některou z místních, tedy v podstatě vládních, automobilek. 

Nejinak tomu je v případě skupiny PSA, do které patří Citroën, Peugeot, DS, Opel a Vauxhall. Spolupráce s automobilkou Dongfeng před pár lety dokonce vyústila v nákup několika procent akcií francouzského koncernu, který jej v době krize zachránil.

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Nový Citroën C4 Cactus na vlastní kůži: Opravdu je jako létající koberec?

Skupina PSA aktuálně rapidně navyšuje dovoz agregátů 1,2 PureTech, zážehových přeplňovaných tříválců, z čínské továrny Dongfengu v Xiang Yangu. Ta má do Evropy dodat kolem 90 tisíc těchto motorů za letošní první půlrok. První dodávky v tichosti začaly v loňském létě, kdy do konce roku bylo do evropských vozů namontováno 53 tisíc těchto "čínských" motorů.

Informuje o tom Automotive News China. Za vše může nevídaná poptávka po tomto agregátu. Vyrábí jej i motorárna v Douvrinu na severu Francie, ale ta poptávku nestíhá a Francouzi si tak musí vypomáhat dodávkami od svého příbuzného z Asie.

Aktuální zpráva souvisí i s poklesem zájmu o dieselové motory a s faktem, že tento přeplňovaný motor najdete ve velké většině modelů značky. Zatím není jasné, jestli jde jen o nouzové řešení. Maximální výkon tohoto motoru je 130 koňských sil, vyrábí se i ve verzi se 110 koni.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků