PSA má v Paříži luxusní sídlo pro zákazníky

Až přijedete do Paříže a půjdete se projít po Avenue de la Grande-Armée, nezapomeňte navštívit novou vstupní halu sídla společnosti Automobiles Peugeot a PSA Peugeot Citroën. Slouží zároveň i jako špičkový vzorový autosalon. Budova, kterou navrhli architekti Louis, Luc a Thierry Sainsaulieuové, byla vystavěna v 70. letech a představuje jeden ze skvostů francouzského modernismu. Její estetické a technické řešení je nadčasové a sídlo společnosti Peugeot je řazeno mezi nejzdařilejší realizace své doby.

Obnova 110 metrů dlouhé stavby využila netradiční formu a záměrně odhalila betonové nosné části budovy. Zároveň byla celá fasáda prosvětlena čelními průhledy. Nová vstupní hala svým uspořádáním připomíná exkluzivní hotel. Výrazné zastoupení masivního dřeva a chromu odkazuje nejen na interiér automobilů, ale také na začátky firmy, kdy se zabývala zpracováním oceli. Příchozí návštěvník je okamžitě vtažen do historie značky. Exkurze začíná přehlídkou současných modelů a končí veteránem.

Mezníky automobilového dobrodružství Peugeotu vyjadřují značky s nejvýznamnějšími daty jeho historie a ve vlněných kobercích recepce jsou vetkána trojmístná čísla legendárních modelů. Kovové stély ukazují, jak se vyvíjel lvíček v emblému, zatímco obchodní část nabízí řadu výrobků s logem automobilky. Poradenská část s okrouhlým půdorysem vychází z filosofie Blue Box (autosalony Peugeot jednotné podoby). Lounge-bar na konci vstupní haly je centrem futuristického stylu s fotografiemi výrobních závodů a maketami prototypů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků