PSA, Fiat a Topas vyvíjí nové užitkové vozy

Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas podepsali dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů.

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, Mustafa V. Koç, president Koç Holding & Tofas a Diego Avesani, generální ředitel společnosti Tofas, podepsali včera dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů určených pro evropský trh. Jedná se o nejmenší vůz každé značky v její modelové řadě LUV. Nový vůz doplní modelové řady všech tří značek Fiatu, Peugeotu a Citroenu. Uvedení na trh je plánováno na rok 2008.

PSA Peugeot Citroën, Fiat a Tofas se v reakci na očekávaný rozvoj v segmentu malých užitkových vozů v Evropě rozhodli uvést na trh novátorský kocept malých vozů, které doplní stávající modelou řadu LUV.

Všichni tři partneři mají za cíl vytvořit malý kompaktní užitkový vůz, který bude ekonomický a multifunkční. Má být moderní, robustní a zároveň má splňovat i estetická měřítka. Vozy budou osazeny obzvláště úspornými motory.

Spolupracující partneři budou též schopni nabídnout nové vozy za velmi atraktivní ceny. Pokud jde o životní prostředí a mobilitu, vozy by měly přinést své výhody zejména profesním uživatelům ve velkých městech, ale zároveň nabídnout i výtečné jízdní vlastnosti.

Při aktivní účasti obou skupin PSA Peugeot Citroën a Fiat, společnost Tofas bude mít za úkol koordinaci vývoje a výroby budoucích modelů, které budou vystavěny na nové platformě. Tyto vozy se budou vyrábět v továrně společnosti Tofas ve městě Bursa v Turecku. Roční výrobní kapacita má být 135 000 vozů, z toho 2/3 pro potřeby skupiny PSA Peugeot Citroën a 1/3 pro Fiat, včetně Tofasu.

Celková investice (včetně nákladů na vývoj a výrobu) tohoto projektu se odhaduje na 350 milionů Euro.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků