PSA, Fiat a Topas vyvíjí nové užitkové vozy

Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofas podepsali dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů.

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, Mustafa V. Koç, president Koç Holding & Tofas a Diego Avesani, generální ředitel společnosti Tofas, podepsali včera dohodu o spolupráci při vývoji a výrobě malých užitkových vozů určených pro evropský trh. Jedná se o nejmenší vůz každé značky v její modelové řadě LUV. Nový vůz doplní modelové řady všech tří značek Fiatu, Peugeotu a Citroenu. Uvedení na trh je plánováno na rok 2008.

PSA Peugeot Citroën, Fiat a Tofas se v reakci na očekávaný rozvoj v segmentu malých užitkových vozů v Evropě rozhodli uvést na trh novátorský kocept malých vozů, které doplní stávající modelou řadu LUV.

Všichni tři partneři mají za cíl vytvořit malý kompaktní užitkový vůz, který bude ekonomický a multifunkční. Má být moderní, robustní a zároveň má splňovat i estetická měřítka. Vozy budou osazeny obzvláště úspornými motory.

Spolupracující partneři budou též schopni nabídnout nové vozy za velmi atraktivní ceny. Pokud jde o životní prostředí a mobilitu, vozy by měly přinést své výhody zejména profesním uživatelům ve velkých městech, ale zároveň nabídnout i výtečné jízdní vlastnosti.

Při aktivní účasti obou skupin PSA Peugeot Citroën a Fiat, společnost Tofas bude mít za úkol koordinaci vývoje a výroby budoucích modelů, které budou vystavěny na nové platformě. Tyto vozy se budou vyrábět v továrně společnosti Tofas ve městě Bursa v Turecku. Roční výrobní kapacita má být 135 000 vozů, z toho 2/3 pro potřeby skupiny PSA Peugeot Citroën a 1/3 pro Fiat, včetně Tofasu.

Celková investice (včetně nákladů na vývoj a výrobu) tohoto projektu se odhaduje na 350 milionů Euro.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků