PSA expanduje do Ruska

Až 300 000 vozů značek Peugeot a Citroën by mělo ročně vznikat v ruském městě Kaluga 180 kilometrů jihozápadně od Moskvy.
PSA expanduje do Ruska

Zástupci koncernu PSA před několika dny podepsali dohodu se zástupci regionální samosprávy a ruským federálním ministrem pro ekonomický rozvoj a obchod. Nová továrna vyroste investicí 300 milionů Eur na ploše 200 hektarů, dalších 50 hektarů bude určeno pro dodavatele. Manažeři PSA chtějí se stavbou začít okamžitě, základní kámen zde položí už v červnu. Roční produkce by měla v první fázi dosáhnout 150 000 jednotek s výhledem na zdvojnásobení. Výroba bude spuštěna v roce 2010 a z výrobních pásů začnou sjíždět „vozy střední velikosti, jež zareagují na velký nárůst poptávky po těchto autech, které nyní dosahují téměř 60% tržního podílu v Rusku“.

V Kaluze se začnou vyrábět vozy, jež budou pravděpodobně vypadat podobně jako současná auta Peugeot 307 anebo Citroën C4. Nepůjde však o hatchbacky, které jsou oblíbené v Evropě, ale o čtyřdvéřové sedany se stupňovitou zádí, jež se již nyní vyrábějí v Číně a Argentině. V rozvojových zemích totiž sedany nižší střední třídy plní často roli rodinných či reprezentačních vozů. Jedná se přitom většinou o deriváty, jež západnímu vnímání estetiky příliš nelahodí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Francouzské automobilky byly mezi prvními, které tento perspektivní trend zachytily. Třeba Citroën produkoval pro východní trhy sedan odvozený z typu ZX, Renault v Turecku již delší dobu vyrábí čistě účelnou Thalii a Fiat přišel se zajímavou Lineou, jejíž test si na AutoRevue.cz můžete právě přečíst.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků