PSA expanduje do Ruska

Až 300 000 vozů značek Peugeot a Citroën by mělo ročně vznikat v ruském městě Kaluga 180 kilometrů jihozápadně od Moskvy.
PSA expanduje do Ruska

Zástupci koncernu PSA před několika dny podepsali dohodu se zástupci regionální samosprávy a ruským federálním ministrem pro ekonomický rozvoj a obchod. Nová továrna vyroste investicí 300 milionů Eur na ploše 200 hektarů, dalších 50 hektarů bude určeno pro dodavatele. Manažeři PSA chtějí se stavbou začít okamžitě, základní kámen zde položí už v červnu. Roční produkce by měla v první fázi dosáhnout 150 000 jednotek s výhledem na zdvojnásobení. Výroba bude spuštěna v roce 2010 a z výrobních pásů začnou sjíždět „vozy střední velikosti, jež zareagují na velký nárůst poptávky po těchto autech, které nyní dosahují téměř 60% tržního podílu v Rusku“.

V Kaluze se začnou vyrábět vozy, jež budou pravděpodobně vypadat podobně jako současná auta Peugeot 307 anebo Citroën C4. Nepůjde však o hatchbacky, které jsou oblíbené v Evropě, ale o čtyřdvéřové sedany se stupňovitou zádí, jež se již nyní vyrábějí v Číně a Argentině. V rozvojových zemích totiž sedany nižší střední třídy plní často roli rodinných či reprezentačních vozů. Jedná se přitom většinou o deriváty, jež západnímu vnímání estetiky příliš nelahodí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Francouzské automobilky byly mezi prvními, které tento perspektivní trend zachytily. Třeba Citroën produkoval pro východní trhy sedan odvozený z typu ZX, Renault v Turecku již delší dobu vyrábí čistě účelnou Thalii a Fiat přišel se zajímavou Lineou, jejíž test si na AutoRevue.cz můžete právě přečíst.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků