PSA bude v Trnavě vyrábět Citroen C3 a Peugeot 207

Koncern PSA, který sdružuje francouzské automobilky Peugeot a Citroen, bude ve své nové továrně ve slovenské Trnavě vyrábět vozy na platformě A. Tu v současné době využívají modely Peugeot 206 a Citroen C3. V době náběhu výroby (2006) už bude 206 nahrazena novou generací 207, lze proto předpokládat, že trnavská továrna zahájí svou výrobu právě ku příležitosti premiéry Peugeotu 207 na trhu. Roční kapacita se předběžně odhaduje na 300 000 nových vozů, tedy tolik, kolik bude ročně vyrábět kolínská továrna konsorcia TPCA. Nový závod si vyžádá celkovou investici cca 700 milionů eur a práci v něm nalezne kolem 3500 lidí.

Slovensko si loni vybrala pro svou továrnu také korejská automobilka Kia, která patří pod dalšího korejce, Hyundai. Kia bude vyrábět cca 200 tisíc vozů ročně. Dále se začne stavět továrna společností Ford a Getrag, která se bude specializovat na převodovky do automobiků. Výroba by měla začít v roce 2007 a stavba továrny, která začne na jaře tohoto roku, si vyžádá investici okolo 300 milionů eur. Už delší dobu pak v Bratislavě působí Volkswagen, který vyrábí nejen vlastní vozy, ale i další vozy koncernu (např. Seat Ibiza, připravuje se výroba Audi Q7).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků