PSA a BMW výrazně rozšiřují spolupráci při výrobě motorů

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen a německá automobilka BMW představili novou dohodu, která se týká spolupráce při vývoji a výrobě nových motorů.

Po úspěšném projektu, při kterém vznikl přímovstřikový čtyřválec o objemu 1,6 l, se nyní ve společné výrobě objeví další malý motor. Půjde také o čtyřválec, ovšem o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 140 Nm.

Automobilky nyní chtějí dosáhnout produkce milionu motorů ročně. Motor 1,6 a 1,4 se bude vyrábět v množství 400 tis. kusů a zbylých 200 tisíc motorů bude přeplňovaná verze většího čtyřválce.

Automobilky se navíc dohodly, že si budou navzájem půjčovat již produkované malé motory. BMW např. nemá k dispozici žádný malý naftový motor, a tak se v nové generaci malého Mini objevil agregát 1,6 HDI. Tento trend má pokračovat i v budoucnu, kdy se mají navíc objevit další nové motory s objemem do dvou litru.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků