PSA a BMW výrazně rozšiřují spolupráci při výrobě motorů

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen a německá automobilka BMW představili novou dohodu, která se týká spolupráce při vývoji a výrobě nových motorů.

Po úspěšném projektu, při kterém vznikl přímovstřikový čtyřválec o objemu 1,6 l, se nyní ve společné výrobě objeví další malý motor. Půjde také o čtyřválec, ovšem o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 140 Nm.

Automobilky nyní chtějí dosáhnout produkce milionu motorů ročně. Motor 1,6 a 1,4 se bude vyrábět v množství 400 tis. kusů a zbylých 200 tisíc motorů bude přeplňovaná verze většího čtyřválce.

Automobilky se navíc dohodly, že si budou navzájem půjčovat již produkované malé motory. BMW např. nemá k dispozici žádný malý naftový motor, a tak se v nové generaci malého Mini objevil agregát 1,6 HDI. Tento trend má pokračovat i v budoucnu, kdy se mají navíc objevit další nové motory s objemem do dvou litru.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků