PSA a BMW výrazně rozšiřují spolupráci při výrobě motorů

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen a německá automobilka BMW představili novou dohodu, která se týká spolupráce při vývoji a výrobě nových motorů.

Po úspěšném projektu, při kterém vznikl přímovstřikový čtyřválec o objemu 1,6 l, se nyní ve společné výrobě objeví další malý motor. Půjde také o čtyřválec, ovšem o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 140 Nm.

Automobilky nyní chtějí dosáhnout produkce milionu motorů ročně. Motor 1,6 a 1,4 se bude vyrábět v množství 400 tis. kusů a zbylých 200 tisíc motorů bude přeplňovaná verze většího čtyřválce.

Automobilky se navíc dohodly, že si budou navzájem půjčovat již produkované malé motory. BMW např. nemá k dispozici žádný malý naftový motor, a tak se v nové generaci malého Mini objevil agregát 1,6 HDI. Tento trend má pokračovat i v budoucnu, kdy se mají navíc objevit další nové motory s objemem do dvou litru.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků