Pryč s Ecoboosty! Jaguar Land Rover představuje nové zážehové čtyřválce

39 komentářů

Antiautomat
14. září • 6:19

Hm modularny /stavebnicovy/ system. Objavili to, co sme tu mali uz pred polstorocim dozadu. Co si ale odchovanci x-boxov pamatat nemozu.Na druhej strane, vlastne motory, urcite velke plus.

Zelí
14. září • 17:07

To je na tom to krásné. Oni propadnou přesvědčení, že na něco přišli sami.

Antiautomat
14. září • 18:12

Lepsiu definiciu sucasneho marketingu /cest vynimkam/ by som sam nevymyslel ;-)

Vana666
13. září • 14:18

V tabulce technických údajů je u nejslabšího motoru chyba. Není možné aby motor měl max.147 kW a zároveň držel krouťák 365 Nm v rozsahu 1200-4500 ot./min. Jedno striktně vylučuje druhé

Vana666
13. září • 16:01

a jsem rád že zatím jsou jen dva nesouhlasy. Měl jsem strach že těch co netuší o čem je řeč bude daleko víc

komik
13. září • 23:15

Já na to čučím taky jak puk.. čistě jednoduše jsem si říkal, jak můžou mít stejný krouťák až do 4500 a v 5500 ot rozdíl 20% ve výkonu.. to bych si klidně koupil slabší verzi.. ale je to jasné... dalo by to 164kw ve 4500 pro obě verze... Navíc je divné že by dali do obou stejný krouťák.. od pasu tipuji 320 Nm pro slabší verzi...

Vana666
14. září • 8:22

chtěls asi napsat 172 kW ?

Zelí
13. září • 9:20

Konečně se tam dostane špičková, indická motorářská technologie Ratan Tata.

WP
13. září • 12:23

JLR nemá vlastní vývoj v Anglii? Tohle není šlapání zelí, které se dá provozovat všude.

Zelí
13. září • 13:54

Pokud si myslíš, že tvrdý byznysmen Ratan Tata nalije miliardy do krachující automobilky a nechá ty lumeny, co to přivedli do záhuby, aby si tam dělal co chtějí, tak to jsi na velkém omylu. Ratan Tata je majitelem obřího konglomerátu, který vyrábí auta a to bez dotací, natvrdo v tržní džungli v Indii. On autům rozumí a ví co dělá. V článku není nikde sděleno, kde probíhá vývoj. A věř tomu, že vývojové práce dělají běžně i zavedené firmy v indii. Je to tam levné a je tam spousta vzdělaných a chytrých lidí.

WP
13. září • 14:30

Můžu ti svědomitě potvrdit, že vývoj motorů Ingenium probíhá v UK. Ratan Tata je majitelem koncernu, který obchoduje a vyrábí kde co a to od Jemči až po aerolinky.
Na otázku zda JLR přivedl na pokraj propasti Ford nebo vlastní lidé, si musel zodpovědět před akvizicí.

Zelí
13. září • 20:40

Anglické inženýrské prostředí uznávám a obdivuji, ale pokryteckou přezíravost k indům nechápu... není pro to žádný důvod.

Fanda
13. září • 9:12

Paráda, konečně se zbaví nepříliš povedeného dvoulitru od Fordu, ještě ty šestiválce a bude to dokonalost.

Luise
13. září • 9:24

Dokonalost jsou ty současné šestiválce. Lepsi 6valec nez ty kompresory 340,380 se momentálne daji sotva koupit. Vsechno co prijde, už bude jen kompromis.

Fanda
13. září • 9:28

Kompresor je dokonalost na kterou se turbomotory nechytají, to souhlasím. Ale v současném tlaku na spotřebu nedokáže kompresor konkurovat a ústupek k turbodmychadlům dokáži pochopit. Pořád lepší než se vzdát šestiválců a mrdlat to jenom ze čtyřválců (viz Volvo).

WP
13. září • 9:49

Reálně kompresorový V6 JLR nedokáže zajezdit zázrak při eko jízdě lehce přes 6l/100km, začíná výš. Běžně ale při využívání výkonové rezervy umí jezdit mix kolem 9-9,5l.

Luise
13. září • 9:47

Rozumim požadavku spotřeby, ale mame ten V6 verze 340 v XF a to auto proste nebere rapidně vic nez turbo, ačkoliv se to každy redaktor, co ho ma na den snaží rict. I podle testu - ten motor jezdi v průměru kolem 10 litru, na 340-380 koni v aute co ma 2 tuny akceleruje v pohode i v 240 to je moc? Nove 4 válce od Porsche v caymanu žerou vic a to je male lehké autíčko.... Navic ten motor netrpí na výkyvy, proste žere porad stejne, jedu 200 po dálnici, nebriblizim se ani k 14, kdyz jsem jel 200 po dálnici s 3.0 tdi, 10 tam bylo porad

JohnST
13. září • 15:01

A teraz tu o Karkulce.B-]:-D

Fanda
13. září • 10:12

Já také netvrdím, že kompresor bere rapidně víc než turbo, ale víc bere a dnes se počítá každé deci. Na druhou stranu není potřeba si tu vyprávět rybářské báchorky, XF s kompresorem si při trvalé jízdě 200km/h po německém autobahnu cucne 16-18. Za 14 pojedeš když tempo 150-170 občas proložíš rychlosti 200km/h. Podotýkám občas, ale jet 200 a nedostat se ani ke 14 je prostě nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
13. září • 14:25

Kompresor může klidně brát i méně než tzv. výfukové turbodmychadlo. :-D

WP
13. září • 12:22

16-18 litrů při cca 200kph je moc. Máš tam 8°, ty celkem efektivně sundavají spotřebu při rychlé dálniční jízdě. Záleží na profilu trati, ale je to do 15...

Fanda
13. září • 13:27

Klidně si vyber 200km na německých dálnicích kde start a cíl bude v cca stejné nadmořské výšce, dočerpáme plnou a za 1 hodinu budeš o 200km dál podle kilometrovníků a dočerpáme znovu plnou. Klidně se s tebou vsadím, že za 15 litrů to s XF v benzínové 35t neuděláš. 15 litrů průměr podle palubního počítače budeš mít když občas pojedeš 200 (což je něco přes 190 reál) a zbytek budeš zpomalovat a zrychlovat podle okolního provozu a průměr třeba na 200km trase budeš mít 160-170. Pokud budeš mít průměr na 200km trase 200km/h, tedy uděláš jí za 1 hodinu tak na 15 litrů rychle zapomeň, 13 litrů které sem dává kolega je totální nesmysl, který svědčí o tom, že takto nikdy nejel. Mám něco odjeto a nejsem včerejší. Ono je něco úplně jiného občas se svést 200 nebo klidně 250km/h ale jinak se plandat 170 a něco jiného skutečně valit trvale 200.

WP
13. září • 14:27

Jsem rád, že máš něco najeto. Pokud držím na dálnici tempomatových 200kph, jsem nucen občas zabrzdit. Ve chvíli, kdy zrychluješ vezme to opět o něco víc.
Nebudu se dohadovat teoretickou diskuzí o průměru rovných netachometrových 200, ale o tom, že tímto stylem jízdy s defaultně nastavenou rychlostí je to obvykle za 15litrů v o pár metráků lehčím XE.

Fanda
13. září • 17:47

Diskuze byla o XF z které mám také zkušenost, takže nevím proč sem najednou taháš XE, která je lehčí a má menší čelní plochu. Prostě u XF se při skutečné rychlosti 200km/h pod 16-18 nedostaneš, báchorky o 13 litrech, které sem dal kolega už dál vyvracet nehodlám.

WP
13. září • 19:19

Diskutuju o motoru jako takovém, je otázka o co má XF větší čelní plochu, hmotnost se projeví a AWD vs RWD samozřejmě taky.
Jednoduše na to co předvádí není takový žrout jak jsem předpokládal.

Luise
13. září • 11:02

Prave ze to nesmysl neni, cesta na veletrh do Frankfurtu, tempomat na 200 a spotřeba lehce nad 13, jasné občas bylo nějaké zuzeni atd. Kolega co jel za mnou v A6 jel za 10 a divil se malému rozdílu jako vy a to pri akceleraci v tech vysokých rychlostech kompresor zpraska to TDi pri kazde akceleraci

Fanda
13. září • 11:14

Nesmysl to je, ve 200 jede za 13-14 litrů to 3.0 TDI v A6 nebo 30d v XF. Benzín ani omylem. Aby třeba dieselová A6 jela za 10 tak musí být průměrná rychlost ne 200, ale tak 170.

Luise
13. září • 11:18

Asi vás někdy svezu:) benziny jsou jinde nez jsou lidi zvyklý. Pred 10 lety mi 300 kun 6 valec benzin atmo, zral v průměru kolem 15, dnes je to uplne jinde. Hezky den

Fanda
13. září • 13:41

Vozit mě nemusíš, 13 litrů při 200km/h s benzínovým kompresorem si dej rovnou patentovat. Tady máš přesně odměřeno pár aut kolik berou při 200km/h. jasně Audi nebo BMW jsou křápy, ale aby Jag jel za 13 a oni přes 20 tak to by mohlo být divné i tobě.
http://www.autobild.de/artikel/diesel-oder-benzi... ...

Dinar
13. září • 13:14

Celkem souhlas, jen ta kategorická tvrzení, jak se nedá koupit nic lepšího než akt. V6 kompresor si raději nechej. MB V6 450 biturbo stejně jako Audi V6 TFSI jsou skvělé motory, o R6 40i BMW nemluvě, ve stejných výkonových variantách jedou min. stejně dobře jako Jag V6 kompresor a se spotřebou jsou na tom lépe, v mixu min. o litr. Co umí Jaguar ze všech nejlíp, je naladění výfuků, skutečný "sound of 60s", to ostatní nemají. Ale, že budou ostatní v šestiválcích následovat bmw je zjevné, své řadové šestiválce chystají, s výjimkou audi, všichni.

Luise
13. září • 11:09

Rekl bych, ze je to převodovkou a zprevodovanim. Je tam ZF 8stupen, pri konstantní 190ce točí cca 2100 otacek, a spekteum je tuším do 7 nebo 8.

mrazik
14. září • 9:40

V tomto videu - https://www.youtube.com/watch... toci pri rychlosti 200 Km/h toci cca 6500 ot/min pri rychlosti 200 Km/h (tachometrovych). Pokud ubereme tisic otacek pro kazdou rychlost, tak to vychazi na nejakych 3500. Leda by tam byl vetsi skok, coz u vyssich rychlosti pochybuju.

DDT
13. září • 12:47

2100 1/min při 190km/h - to musí být ale akcelerace, když přišláněš plyn, vid...?

Vegasgeek
15. září • 13:50

Tady jde spis o udrzovani otacek v normalnim rozsahu otacek = nizka spotreba. Pro zrychleni bude stacit jenom podradit.

WP
13. září • 13:10

U benzínu nebo nafty?

DDT
13. září • 19:56

píše, že spektrum má do 7 nebo 8, tak co to asi bude...

WP
14. září • 2:42

Tak to netočí při 190kph 2100RPM.

Antiautomat
14. září • 18:15

...zaradi to vobec pri tej rychlosti najvyssi kvalt?

Kankunen
13. září • 8:36

To znamená, že bude zadokolní XE benzín 250 koní. ?!

Doporučujeme

Články odjinud