Pryč s Ecoboosty! Jaguar Land Rover představuje nové zážehové čtyřválce

Anglické značky se v indických rukou postupně zbavují techniky od Fordu. Rodinu modulárních motorů Ingenium nyní doplňují benzinové dvoulitry ve třech výkonových variantách, příbuzné jsou se vznětovými dvoulitry, se kterými sdílí blok. Jaguar Land Rover tak jde v podobných šlépějích jako švédské Volvo, které do nových modelů montuje vznětové a zážehové dvoulitrové čtyřválce řady Drive-E.

Nový čtyřválec bude vyráběn v britském Wolverhamtonu a na trh se dostane v příštím roce. Nejslabší varianta má 147 kW, prostřední 184 kW a nejsilnější 221 kW, všechny dosahují maximálního výkonu v 5 500 otáčkách. Rozdíl je především v použitém turbodmychadle. Zatímco nejslabší verze používá jednoduchou verzi s jedním přívodem, prostřední je již twin-scroll se dvěma přívody. Nejsilnější varianta přidává odolnější keramická kuličková ložiska. Jedná se o moderní agregáty s elektro-hydraulicky ovládanými ventily a integrovaným výfukovým potrubím.

Jaguar Land Rover - technická data nových zážehových motorů Ingenium
Verze Ingenium 200 Ingenium 250 Ingenium 300
Zdvihový objem [cm3] 1997 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 147/5500 184/5500 221/5500
Točivý moment [N.m/min] 365/1200-4500 365/1200-4500 400/1500-4500
Vrtání/zdvih [mm] 83/92,3 83/92,3 83/92,3
Emisní norma Euro6c Euro6c Euro6c

Výhodou motorů Ingenium je jejich modularita. Využívá půllitrových válců, které lze použít v takřka jakémkoli osazení. Proto anglicko-indický výrobce plánuje i další rozšiřovaní modulární rodiny. Těšit se můžeme na třílitrový řadový šestiválec. Naposledy bylo toto tradiční uspořádání v Jaguarech před dvaceti lety, jedná se tedy o návrat ke kořenům. V souladu s dnešní dobou je však v plánu i tříválec o zdvihovém objemu 1,5 litru. Zde je rozdíl ve srovnání s Volvem - řada Drive-E je totiž pouze čtyřválcová.

Zády se automobilka brzy otočí i k věhlasnému výrobci automatických převodovek ZF, nová osmistupňová převodovka Transcend bude vlastní výroby. Ve srovnání s předchůdcem se stejným počtem převodových stupňů váží o 20 kilogramů méně a je připravena na pohon zadních kol, 4x4 i hybridní pohon. Nová skříň by podle Jaguaru měla ušetřit více paliva a poskytnout lepší vlastnosti v terénu.

 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 760 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 151 321 km
Cena: 218 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 100 209 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 004 km
Cena: 153 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2007
Stav: 258 712 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2
Rok výroby: 2012
Stav: 44 957 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků