Prý nastává konec kožených sedadel. Jakému materiálu patří budoucnost?

Nyní o konci kožených sedadel hovoří automobilka, kterou si bez kvalitní kůže snad ani nedokážeme představit.

Když si představíte interiér jakéhokoli luxusního vozu, ihned vás nejspíš napadnou sedadla z kvalitní zvířecí kůže. Budoucnost však údajně směřuje k jiným materiálům.

Nově svou alternativu luxusní kůže nabízí Range Rover Velar. Speciální látkové čalounění v hierarchii potahů velaru stojí nad standardním koženým čalouněním, ale stále pod nejvyšší variantou kůže Windsor. Tkaniny z vlněné směsi pocházejí z Austrálie a Nového Zélandu a jsou připraveny dánským dodavatelem Kvdrat. Tento materiál je kombinován se semišem z recyklovaného plastu.

"Postoj k vedlejším živočišným produktům se mění," říká šéf designu Land Roveru Gerry McGovern a pokračuje: "Celý svět luxusu se stává stále sofistikovanější a lidé hledají způsoby, jak svět používáme k vytváření těchto výrobků. Materiály jako tato textilie jsou udržitelnější a mají menší ekologickou stopu."

Land Rover Defender s motorem z Fordu Mustang? Stačí zavolat do Británie...

Land Rover Defender s motorem z Fordu Mustang? Stačí zavolat do Británie...

Land Rover není první automobilkou, která takto uvažuje, byť jako jedna z mála se snaží prosadit "prostou" látku na úroveň kůže. Alternativu pro zvířecí kůži v luxusních automobilech se snaží prosadit třeba Fisker, Tesla nebo Maserati ve spolupráci se společností Ermenegildo Zegna.

Činí tak třeba napodobeninou alcantary polyesterem. Vozy BMW řady "i" například pro napodobení kůže používají přírodní tříslovinu z olivových listů, kterou na sedadlech kombinují s čistou vlnou.

Podívejte se na luxusní látkové čalounění Range Roveru Velar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků