Prý nastává konec kožených sedadel. Jakému materiálu patří budoucnost?

Nyní o konci kožených sedadel hovoří automobilka, kterou si bez kvalitní kůže snad ani nedokážeme představit.

Když si představíte interiér jakéhokoli luxusního vozu, ihned vás nejspíš napadnou sedadla z kvalitní zvířecí kůže. Budoucnost však údajně směřuje k jiným materiálům.

Nově svou alternativu luxusní kůže nabízí Range Rover Velar. Speciální látkové čalounění v hierarchii potahů velaru stojí nad standardním koženým čalouněním, ale stále pod nejvyšší variantou kůže Windsor. Tkaniny z vlněné směsi pocházejí z Austrálie a Nového Zélandu a jsou připraveny dánským dodavatelem Kvdrat. Tento materiál je kombinován se semišem z recyklovaného plastu.

"Postoj k vedlejším živočišným produktům se mění," říká šéf designu Land Roveru Gerry McGovern a pokračuje: "Celý svět luxusu se stává stále sofistikovanější a lidé hledají způsoby, jak svět používáme k vytváření těchto výrobků. Materiály jako tato textilie jsou udržitelnější a mají menší ekologickou stopu."

Land Rover Defender s motorem z Fordu Mustang? Stačí zavolat do Británie...

Land Rover Defender s motorem z Fordu Mustang? Stačí zavolat do Británie...

Land Rover není první automobilkou, která takto uvažuje, byť jako jedna z mála se snaží prosadit "prostou" látku na úroveň kůže. Alternativu pro zvířecí kůži v luxusních automobilech se snaží prosadit třeba Fisker, Tesla nebo Maserati ve spolupráci se společností Ermenegildo Zegna.

Činí tak třeba napodobeninou alcantary polyesterem. Vozy BMW řady "i" například pro napodobení kůže používají přírodní tříslovinu z olivových listů, kterou na sedadlech kombinují s čistou vlnou.

Podívejte se na luxusní látkové čalounění Range Roveru Velar:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků