Takhle vypadaji kola v rozich karoserie, dodnes to nezvladnou ani minivozy
nejdostupnejsi nove auto byla Aerovka 10HP, stala 17.300 Kcs v roce 1932. Prumerny plat urednika byl kolem 1000 Kcs mesicne, delnika 500 Kcs mesicne. Nevim jak to bylo s ojetinami a dovozem ojetin ale obecne za prvni republiky byla silna ochranarska dovozni cla chranici domaci vyrobce a podporujici export (po Rasinovi ktery deflacni politikou nas export temer pohrbil).Presto auto si tehdy poridilo naproste minimum lidi oproti dnesku, asi jine priority a vydaje sly asi do bydleni,jidla, obleceni, navic byl obvykly model otec vydelava matka v domacnosti, vice deti nez dnes takze se zilo jen z jednoho platu a uz moc nezbyvalo, pouzivala se spis zeleznice. litr benzinu cca 2,50 Kčs oktanove cislo 65
Přesně tak, i když se brousí do historie, zase se mele furt jen o škodovce. Za 1. republiky lidovým autům dominovaly aerovky a tatrovky, žádné škodovky. Tatry 11-12 a posléze Tatry 57 se prodalo násobně víc než nějakých Popularů. Asi už tehdy to bylo "lidové auto" za přemrštěnou cenu.
Dostupne?To urcite nie. Nezabudajte, ze uradnicky plat za prvej republiky bol vysoko nadpriemerny, uradnik, to uz bol ‘pan’.Drviva vacsina populacie si nemohla dovolit ani motorku, nie to este auto. A po vypuknuti hispodarskej krizy koncom 20. rokov to bolo este horsie.
Škoda, že ten titulek nelze uplatnit i na současné vozy Škoda...?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.