Prvorepublikové Škody byly jednoduché a dostupné. Toto je jejich příběh

dilema  |  17. 03. 2018 15:03

Škoda, že ten titulek nelze uplatnit i na současné vozy Škoda...?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 03. 2018 08:31

Dostupne?

To urcite nie. Nezabudajte, ze uradnicky plat za prvej republiky bol vysoko nadpriemerny, uradnik, to uz bol ‘pan’.

Drviva vacsina populacie si nemohla dovolit ani motorku, nie to este auto. A po vypuknuti hispodarskej krizy koncom 20. rokov to bolo este horsie.

Odpovědět  |   | 

nejdostupnejsi nove auto byla Aerovka 10HP, stala 17.300 Kcs v roce 1932. Prumerny plat urednika byl kolem 1000 Kcs mesicne, delnika 500 Kcs mesicne. Nevim jak to bylo s ojetinami a dovozem ojetin ale obecne za prvni republiky byla silna ochranarska dovozni cla chranici domaci vyrobce a podporujici export (po Rasinovi ktery deflacni politikou nas export temer pohrbil).Presto auto si tehdy poridilo naproste minimum lidi oproti dnesku, asi jine priority a vydaje sly asi do bydleni,jidla, obleceni, navic byl obvykly model otec vydelava matka v domacnosti, vice deti nez dnes takze se zilo jen z jednoho platu a uz moc nezbyvalo, pouzivala se spis zeleznice.
litr benzinu cca 2,50 Kčs oktanove cislo 65

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 18. 03. 2018 10:33

Odpovědět  |   | 
Pospec  |  23. 03. 2018 08:50

Přesně tak, i když se brousí do historie, zase se mele furt jen o škodovce. Za 1. republiky lidovým autům dominovaly aerovky a tatrovky, žádné škodovky. Tatry 11-12 a posléze Tatry 57 se prodalo násobně víc než nějakých Popularů. Asi už tehdy to bylo "lidové auto" za přemrštěnou cenu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  19. 03. 2018 06:49

Takhle vypadaji kola v rozich karoserie, dodnes to nezvladnou ani minivozy

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 47 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 173 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A