Prvorepublikové Škody byly jednoduché a dostupné. Toto je jejich příběh

5 komentářů

homer
19. března • 6:49

Takhle vypadaji kola v rozich karoserie, dodnes to nezvladnou ani minivozy

Martin Levy
18. března • 10:19

nejdostupnejsi nove auto byla Aerovka 10HP, stala 17.300 Kcs v roce 1932. Prumerny plat urednika byl kolem 1000 Kcs mesicne, delnika 500 Kcs mesicne. Nevim jak to bylo s ojetinami a dovozem ojetin ale obecne za prvni republiky byla silna ochranarska dovozni cla chranici domaci vyrobce a podporujici export (po Rasinovi ktery deflacni politikou nas export temer pohrbil).Presto auto si tehdy poridilo naproste minimum lidi oproti dnesku, asi jine priority a vydaje sly asi do bydleni,jidla, obleceni, navic byl obvykly model otec vydelava matka v domacnosti, vice deti nez dnes takze se zilo jen z jednoho platu a uz moc nezbyvalo, pouzivala se spis zeleznice.
litr benzinu cca 2,50 Kčs oktanove cislo 65

Pospec
23. března • 8:50

Přesně tak, i když se brousí do historie, zase se mele furt jen o škodovce. Za 1. republiky lidovým autům dominovaly aerovky a tatrovky, žádné škodovky. Tatry 11-12 a posléze Tatry 57 se prodalo násobně víc než nějakých Popularů. Asi už tehdy to bylo "lidové auto" za přemrštěnou cenu.

Joe Doe
18. března • 8:31

Dostupne?To urcite nie. Nezabudajte, ze uradnicky plat za prvej republiky bol vysoko nadpriemerny, uradnik, to uz bol ‘pan’.Drviva vacsina populacie si nemohla dovolit ani motorku, nie to este auto. A po vypuknuti hispodarskej krizy koncom 20. rokov to bolo este horsie.

dilema
17. března • 15:03

Škoda, že ten titulek nelze uplatnit i na současné vozy Škoda...?

Doporučujeme

Články odjinud