Prvorepublikové Škody byly jednoduché a dostupné. Toto je jejich příběh

dilema  |  17. 03. 2018 15:03

Škoda, že ten titulek nelze uplatnit i na současné vozy Škoda...?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 03. 2018 08:31

Dostupne?

To urcite nie. Nezabudajte, ze uradnicky plat za prvej republiky bol vysoko nadpriemerny, uradnik, to uz bol ‘pan’.

Drviva vacsina populacie si nemohla dovolit ani motorku, nie to este auto. A po vypuknuti hispodarskej krizy koncom 20. rokov to bolo este horsie.

Odpovědět  |   | 

nejdostupnejsi nove auto byla Aerovka 10HP, stala 17.300 Kcs v roce 1932. Prumerny plat urednika byl kolem 1000 Kcs mesicne, delnika 500 Kcs mesicne. Nevim jak to bylo s ojetinami a dovozem ojetin ale obecne za prvni republiky byla silna ochranarska dovozni cla chranici domaci vyrobce a podporujici export (po Rasinovi ktery deflacni politikou nas export temer pohrbil).Presto auto si tehdy poridilo naproste minimum lidi oproti dnesku, asi jine priority a vydaje sly asi do bydleni,jidla, obleceni, navic byl obvykly model otec vydelava matka v domacnosti, vice deti nez dnes takze se zilo jen z jednoho platu a uz moc nezbyvalo, pouzivala se spis zeleznice.
litr benzinu cca 2,50 Kčs oktanove cislo 65

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 18. 03. 2018 10:33

Odpovědět  |   | 
Pospec  |  23. 03. 2018 08:50

Přesně tak, i když se brousí do historie, zase se mele furt jen o škodovce. Za 1. republiky lidovým autům dominovaly aerovky a tatrovky, žádné škodovky. Tatry 11-12 a posléze Tatry 57 se prodalo násobně víc než nějakých Popularů. Asi už tehdy to bylo "lidové auto" za přemrštěnou cenu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  19. 03. 2018 06:49

Takhle vypadaji kola v rozich karoserie, dodnes to nezvladnou ani minivozy

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 28 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A