Prvním plně autonomním vozem GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

General Motors pracuje na systémech samočinné jízdy už od roku 2012. Přesný rok uvedení na trh ale ještě nezná.
Prvním plně autonomním vozem GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

Velké automobilky si uvědomují hrozbu společností Google a Apple a intenzivně pracují na vývoji vlastních plně autonomních vozů. Tuto revoluční myšlenku samozřejmě nepřehlíží ani koncern General Motors. Ten nyní oznámil zintenzivnění vývoje a řekl, že jeho prvním plně autonomním modelem se stane Chevrolet Volt.

General Motors pracuje na systémech samočinné jízdy už od roku 2012 a poprvé by se měl aspoň náznak nových možností objevit v Cadillacu CT6 už příští rok. Ten bude schopný samostatné jízdy v koloně a ve svém pruhu na dálnici, aniž by řidič musel držet volant. Aspoň to tedy tvrdí GM.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Prozatím systém poslouží k tomu, aby snížil nároky na pozornost řidiče při popojíždění, ale zatím nebude umět přejíždět z pruhu do pruhu, to bude muset udělat řidič. 

Plně autonomní systém bude General Motors zkoušet na prototypech Chevrolet Volt po celém území Spojených států od roku 2016. Přesný rok uvedení na trh ale GM ještě nezná a nedokáže odhadnout, kdy bude systém připraven.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků