První závodní vůz pro Carreru Panamericanu byl slavnostně pokřtěn

Pražský motoristický festival Legendy nabídl příznivcům motorismu příležitost setkat se s projektem první novodobé české účasti v mexickém závodu La Carrera Panamericana. První ze tří závodních vozů, které se v říjnu postaví na start mexického klání, Porsche 911S Jaroslava Petráska, byl za velkého zájmu přihlížejících slavnostně pokřtěn.
První závodní vůz pro Carreru Panamericanu byl slavnostně pokřtěn

Pozvání na klání přijali jeho excelence Pablo Macedo, velvyslanec Spojených států mexických v České republice, promotér závodu pan Eduardo León, ředitel závodu pan Carlos Cordero a patronka české účasti, herečka Anna Polívková, vnučka slavného automobilového závodníka Jaroslava Juhana, v jehož šlépějích tři české posádky na Carreře půjdou.

První z dokončených vozů pro Carreru, bílé Porsche 911S posádky Jaroslav Petrásek, Karel Jirátko, tak symbolicky mexickým pivem s českým názvem Bohemia, pokřtili právě Pablo Macedo s Eduardem Leónem a Annou Polívkovou. Přípravy na Carreru však rozhodně nekončí – naopak, vše pokračuje dál. Jsou dokončovány další dva unikátní závodní speciály Subaru Coupé pro Vojtěcha Štajfa a BMW CS 2800 pro Petra Kačírka a všechny pak čeká rozsáhlé testování.

"Jsem nesmírně šťasten, že mohu být účasten této příležitosti křtu závodního vozu pro závod, který znamená mnoho v novodobé sportovní historii Mexika," řekl při aktu pan velvyslanec Macedo. "Přál bych si, aby tento závod dokázal přitáhnout české závodníky a ukázal jim krásu naší země tak, aby se o ní měli další čeští lidé možnost přesvědčit. Přeji vám ve vašem snažení hodně štěstí." Od promotéra závodu pana Leona poté obdržel jako dar pamětní trofej Carrery Panamericany.

Anna Polívková vzpomenula odkaz svého dědečka Jaroslava Juhana, k němuž měla lidsky velmi blízko: "Můj děda Jarda Juhan mi o tomhle mexickém závodu mnohokrát vyprávěl. Jako člověk byl pro mne velikou inspirací, a proto si vážím toho, že na podzim s týmem budu moci jít po stopách, které pomáhal před šedesáti lety budovat." V letošním roce totiž uplyne šedesát let od chvíle, kdy Jaroslav Juhan dokázal vybojovat na trati slavné Carrery Panamericany čtvrté místo v absolutním pořadí za volantem vozu značky Porsche, jejíž účast pomáhal svým obchodním talentem vybudovat a na jehož počet Porsche své exkluzivní modely nazývá právě Carrera.

Promotér závodu pan Eduardo León byl s výsledkem svého snažení v české republice velmi spokojen. "V letech 1950-54 se psala první éra Carrery, kterou pořádala mexická vláda a prezident. V roce 1988 jsem novodobou Carreru začal znovu pořádat já a nebyl to lehký úkol. Tenhle závod je však postaven s lásky k závodění a celoživotní vášně pro tento sport, a právě ta nás žene kupředu. Rádi přivítáme na startu první české účastníky od dob pana Jaroslava Juhana."

Dodejme, že tři české posádky odstartují 16. října 2014 do více než 3000 kilometrů dlouhého závodu napříč Mexikem. Trasa, která obsahuje mnohá převýšení, povede z mexického přístavu Veracruz do města Durango. Velvyslanec Spojených států mexických v České republice pan Pablo Macedo převzal nad účastí českého týmu s historickými závodními speciály záštitu.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků