První vodíkové Hondy jsou už v Evropě. Uvidí je v Londýně a Kodani

Automobilka Honda následuje Hyundai a Toyotu a začíná na evropském kontinentu uvádět do provozu svůj model Clarity Fuel Cell
První vodíkové Hondy jsou už v Evropě. Uvidí je v Londýně a Kodani

Zatím prvních šest aut, které jezdí díky elektrické energii získané prostřednictvím vodíkového palivového článku, dovezla do Evropy japonská automobilka Honda.

Zatím jde o šest exemplářů modelu Clarity Fuel Cell, které budou v rámci demonstračního programu EU HyFIVe (Hydrogen for Innovative Vehicles) jezdit v Londýně a Kodani. V tomto programu jsou zapojeni další čtyři výrobci automobilů a celkem má v jeho rámci jezdit 185 aut u zákazníků v Rakousku, Dánsku, Německu, Itálii, Švédsku a Velké Británii. 

V Paříži vyjedou taxíky na vodík

V Paříži vyjedou taxíky na vodík

Honda Clarity Fuel Cell je sedan, který á palivový článek pod přední kapotou. Účinný dojezd vozu je podle testu americké agentury EPA 589 kilometrů.

Tento model Hondy je součástí nové strategie značky. Ta hodlá do roku 2030 prodávat dvě třetiny svých vozů s elektrickým pohonem.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků