První vlaštovka: Ústí nad Labem ruší botičky za špatné parkování

Zastupitelé Ústí nad Labem, jako první, dospěli k závěru, že dávat botičky na vozidla, která špatně parkují, není optimálním řešením. Místo botiček, nyní najde řidič za stěračem výzvu, aby se dostavil na příslušné oddělení městské policie, případně na magistrát, kde podá vysvětlení k přestupku a poté příslušné orgány rozhodnou o případném trestu. Pokud se ovšem na dané místa nedostaví, bude proti němu zahájeno správní řízení, kde případně dostane nejen pokutu, ale bude nucen zaplatit i správní poplatek.

Jak uvedl zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný, nejsou botičky řešením špatného parkování. Navíc, pokud byla botička na auto nasazena, trvalo po příchodu řidiče i desítky minut, než se dostavila městská policie a botičku odstranila. Tím nejen že docházelo ke zbytečným prostojům, které vznikaly řidiči, který s vozem potřeboval odjet, ale auto navíc zbytečně blokovalo dané místo delší dobu, než v případě pouhé výzvy za stěračem. A konečně botičky nedělají dobré jméno městu u zahraničních návštěvníků, kteří obvykle neparkují špatně úmyslně, ale kvůli tomu, že nerozumějí mnohdy složitým dodatkovým tabulkám značek, které jsou vedeny v českém jazyce.

Nemilou informací pro obyvatele a návštěvníky Ústí nad Labem je ovšem fakt, že vozy, které byly určeny k převozu botiček budou využity mj. i k měření rychlosti.

Nabízí se však otázka, zda je zrušení botiček pro řidiče přínosem, nebo je to jenom "reklamní tah" , jak se zbavit málo výdělečné činnosti a nahradit ji lukrativním byznysem věnujícím se měření rychlosti. Obzvláště proto, že vybrané peníze městskou policií jdou do městské kasy.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků