První vlaštovka: Ústí nad Labem ruší botičky za špatné parkování

Zastupitelé Ústí nad Labem, jako první, dospěli k závěru, že dávat botičky na vozidla, která špatně parkují, není optimálním řešením. Místo botiček, nyní najde řidič za stěračem výzvu, aby se dostavil na příslušné oddělení městské policie, případně na magistrát, kde podá vysvětlení k přestupku a poté příslušné orgány rozhodnou o případném trestu. Pokud se ovšem na dané místa nedostaví, bude proti němu zahájeno správní řízení, kde případně dostane nejen pokutu, ale bude nucen zaplatit i správní poplatek.

Jak uvedl zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný, nejsou botičky řešením špatného parkování. Navíc, pokud byla botička na auto nasazena, trvalo po příchodu řidiče i desítky minut, než se dostavila městská policie a botičku odstranila. Tím nejen že docházelo ke zbytečným prostojům, které vznikaly řidiči, který s vozem potřeboval odjet, ale auto navíc zbytečně blokovalo dané místo delší dobu, než v případě pouhé výzvy za stěračem. A konečně botičky nedělají dobré jméno městu u zahraničních návštěvníků, kteří obvykle neparkují špatně úmyslně, ale kvůli tomu, že nerozumějí mnohdy složitým dodatkovým tabulkám značek, které jsou vedeny v českém jazyce.

Nemilou informací pro obyvatele a návštěvníky Ústí nad Labem je ovšem fakt, že vozy, které byly určeny k převozu botiček budou využity mj. i k měření rychlosti.

Nabízí se však otázka, zda je zrušení botiček pro řidiče přínosem, nebo je to jenom "reklamní tah" , jak se zbavit málo výdělečné činnosti a nahradit ji lukrativním byznysem věnujícím se měření rychlosti. Obzvláště proto, že vybrané peníze městskou policií jdou do městské kasy.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků