První vlaštovka: Ústí nad Labem ruší botičky za špatné parkování

Zastupitelé Ústí nad Labem, jako první, dospěli k závěru, že dávat botičky na vozidla, která špatně parkují, není optimálním řešením. Místo botiček, nyní najde řidič za stěračem výzvu, aby se dostavil na příslušné oddělení městské policie, případně na magistrát, kde podá vysvětlení k přestupku a poté příslušné orgány rozhodnou o případném trestu. Pokud se ovšem na dané místa nedostaví, bude proti němu zahájeno správní řízení, kde případně dostane nejen pokutu, ale bude nucen zaplatit i správní poplatek.

Jak uvedl zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný, nejsou botičky řešením špatného parkování. Navíc, pokud byla botička na auto nasazena, trvalo po příchodu řidiče i desítky minut, než se dostavila městská policie a botičku odstranila. Tím nejen že docházelo ke zbytečným prostojům, které vznikaly řidiči, který s vozem potřeboval odjet, ale auto navíc zbytečně blokovalo dané místo delší dobu, než v případě pouhé výzvy za stěračem. A konečně botičky nedělají dobré jméno městu u zahraničních návštěvníků, kteří obvykle neparkují špatně úmyslně, ale kvůli tomu, že nerozumějí mnohdy složitým dodatkovým tabulkám značek, které jsou vedeny v českém jazyce.

Nemilou informací pro obyvatele a návštěvníky Ústí nad Labem je ovšem fakt, že vozy, které byly určeny k převozu botiček budou využity mj. i k měření rychlosti.

Nabízí se však otázka, zda je zrušení botiček pro řidiče přínosem, nebo je to jenom "reklamní tah" , jak se zbavit málo výdělečné činnosti a nahradit ji lukrativním byznysem věnujícím se měření rychlosti. Obzvláště proto, že vybrané peníze městskou policií jdou do městské kasy.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků