První veřejný test Bloodhoundu: Z nuly na 338 km/h za 8 sekund!

V roce 2008 se tým stojící za prototypem Bloodhound SSC rozhodl, že pokoří nejen dosavadní pozemní rekord 1 228 km/h, ale rovnou tisíc mil za hodinu, tady 1 609 km/h.

Nyní se pochlubili prvním veřejným testem. Při něm dosáhl Andy Green v prototypu rychlosti 338 km/h za osm sekund, to vše na obyčejné ranveji ve Velké Británii... 

Kompletní záznam z testu zde:

"Zjistil jsem, že když chci dosáhnout dvě stě mil za hodinu, stačí ve sto třiceti pustit nohu z plynu a auto tam do dvou sekund dorazí setrvačností," řekl Green s tím, že pokud poté chce zpomalit, musí dvě sekundy brzdit jen velmi lehce, aby se zahřály karbon-keramické kotouče, až poté může aktivovat plnou sílu.

Tryskový motor pro rekordní auto Bloodhound SSC se již testuje

Tryskový motor pro rekordní auto Bloodhound SSC se již testuje

Bloodhound je poháněn tryskovým motorem ze stíhačky EuroFighter. Osmiválcový motor Jaguar do turbíny pumpuje peroxid vodíku. Celkový výkon činí 135 tisíc koňských sil. Pokus o rekord je zatím načasován na druhou polovinu příštího roku v Jihoafrické republice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků